Před patnáctitisíci diváky, které neodradilo ani deštivé počasi nad tratí v Silverstone, se odehrávalo napínavé drama až pod šachovnicový praporek.
Chytrá strategie pomohla posádce Andrea Bertolini a Michael Bartels s vozem Maserati MC12 k zaslouženému vítězství před Janišem s Bertem na Saleenu S7R a na třetí pozici posádkou Babini / Gollin. Úvod sezony vyšel tedy nejlépe značce Maserati, která byla loni zastoupena více než letos ve startovním poli. Letos se startovní pole musí spokojit pouze se dvěma vozy této značky.
Zajímavostí je, že po dlouhé době se na pódiu sešly posádky tří značek, kdy první skončilo Maserati, druhý Saleen a třetí Aston Martin. Dokonce pět posádek se udrželo po třech hodinách závodu ve stejném kole.
Kategorii GT 2 vyhrála posádka č. 52 Matteo Bobbi a Jaime mělo s vozem týmu AF Corse Ferrari 430, jenž zvítezili před Ebimotor Porsche 996 GT3 RSR Emmanuela Collarda a Luca Riccitelliho.
Celkové výsledky 1. závodu sezony 2006 - Silverstone:
1
1
GT1
Bertolini/Bartels
Maserati MC12 GT1
3:00:40.717
95
162.23
2
9
GT1
Janis/Bert
Saleen S7R
3:00:45.452
95
4.735
162.16
3
23
GT1
Babini/Gollin
Aston Martin DBR9
3:01:44.736
95
1:04.019
161.28
4
7
GT1
Bouchut/Brabham
Aston Martin DBR9
3:01:46.587
95
1:05.870
161.25
5
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
3:02:09.298
95
1:28.581
160.92
6
5
GT1
Piccini/Deletraz
Aston Martin DBR9
3:00:44.832
94
1 kolo
160.46
7
24
GT1
Pescatori/Ramos
Aston Martin DBR9
3:01:45.350
94
1 kolo
159.57
8
4
GT1
Hezemans/Longin/Kumpen
Corvette C6
3:02:22.272
94
1 kolo
159.04
9
58
GT2
Melo/Bobbi
Ferrari 430 GT2
3:02:12.116
91
4 kol
154.10
10
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
3:02:18.381
91
4 kol
154.02
11
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
3:02:28.618
91
4 kol
153.87
12
11
GT1
Balfe/Derbyshire/Cunningham
Saleen S7R
3:00:53.679
89
6 kol
151.81
13
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr
Porsche 996 GT3 RSR
3:01:40.225
89
6 kol
151.16
14
57
GT2
Dean/Tomlinson
Panoz
3:02:05.005
88
7 kol
149.12
15
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
3:00:01.387
87
8 kol
149.12
16
52
GT2
Kaufmann/Moro
Porsche 996 GT3 RSR
2:59:26.507
85
10 kol
146.16
17
69
GT2
Felbermayr/Ried
Porsche 996 GT3 RSR
3:00:58.031
85
10 kol
144.93
18
99
GT2
Gruber/Lichtner-Hoyer
Porsche 996 GT3 RSR
3:00:53.158
84
11 kol
143.29
19
77
GT2
Rosina/Konopka
Porsche 996 GT3 RS
2:59:27.138
83
12 kol
142.72
20
56
GT2
Kutemann/Gosse
Ferrari 430 GT2
3:01:03.328
83
12 kol
141.45
21
53
GT2
Knauss/Jurasz/Heutschi
Porsche 996 GT3 RSR
3:01:08.052
82
13 kol
139.69
22
55
GT2
Sugden/Alexander-David
Ferrari 430 GT2
3:02:26.472
82
13 kol
138.69
Neklasifikováni
--
62
GT2
Kirkaldy/Kinch
Ferrari 430 GT2
17:25.630
8
D.N.F.
142.41
--
60
GT2
Tuckey/Manning
Nissan 350Z
53:31.487
23
D.N.F.
132.79
--
63
GT2
Mullen/Niarchos
Ferrari 430 GT2
55:05.251
26
D.N.F.
145.82
--
101
GT2
Kuppens/Leinders
Gillet Vertigo
1:06:32.720
30
D.N.F.
139.25
--
13
GT1
Franchitti/Leuenberger/Walch.
Lamborghini Murcielago GTR
1:21:28.974
39
D.N.F.
147.78
--
33
GT1
Wendlinger/Peter
Aston Martin DBR9
1:49:01.069
54
D.N.F.
152.89
--
32
GT1
Lechner/Diefenbacher
Aston Martin DBR9
0
D.N.F.
N/A
Nejrychlejší kola
--
101
GT2
Kuppens/Leinders
Gillet Vertigo
1:56.538
25
98m/h
158.78
--
9
GT1
Janis/Bert
Saleen S7R
1:46.532
68
107m/h
173.69
--
55
GT2
Sugden/Alexander-David
Ferrari 430 GT2
1:52.480
77
102m/h
164.50
Foto: DPPI / FIA GT
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.