Před patnáctitisíci diváky, které neodradilo ani deštivé počasi nad tratí v Silverstone, se odehrávalo napínavé drama až pod šachovnicový praporek.
Chytrá strategie pomohla posádce Andrea Bertolini a Michael Bartels s vozem Maserati MC12 k zaslouženému vítězství před Janišem s Bertem na Saleenu S7R a na třetí pozici posádkou Babini / Gollin. Úvod sezony vyšel tedy nejlépe značce Maserati, která byla loni zastoupena více než letos ve startovním poli. Letos se startovní pole musí spokojit pouze se dvěma vozy této značky.
Zajímavostí je, že po dlouhé době se na pódiu sešly posádky tří značek, kdy první skončilo Maserati, druhý Saleen a třetí Aston Martin. Dokonce pět posádek se udrželo po třech hodinách závodu ve stejném kole.
Kategorii GT 2 vyhrála posádka č. 52 Matteo Bobbi a Jaime mělo s vozem týmu AF Corse Ferrari 430, jenž zvítezili před Ebimotor Porsche 996 GT3 RSR Emmanuela Collarda a Luca Riccitelliho.
Celkové výsledky 1. závodu sezony 2006 - Silverstone:
1
1
GT1
Bertolini/Bartels
Maserati MC12 GT1
3:00:40.717
95
162.23
2
9
GT1
Janis/Bert
Saleen S7R
3:00:45.452
95
4.735
162.16
3
23
GT1
Babini/Gollin
Aston Martin DBR9
3:01:44.736
95
1:04.019
161.28
4
7
GT1
Bouchut/Brabham
Aston Martin DBR9
3:01:46.587
95
1:05.870
161.25
5
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
3:02:09.298
95
1:28.581
160.92
6
5
GT1
Piccini/Deletraz
Aston Martin DBR9
3:00:44.832
94
1 kolo
160.46
7
24
GT1
Pescatori/Ramos
Aston Martin DBR9
3:01:45.350
94
1 kolo
159.57
8
4
GT1
Hezemans/Longin/Kumpen
Corvette C6
3:02:22.272
94
1 kolo
159.04
9
58
GT2
Melo/Bobbi
Ferrari 430 GT2
3:02:12.116
91
4 kol
154.10
10
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
3:02:18.381
91
4 kol
154.02
11
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
3:02:28.618
91
4 kol
153.87
12
11
GT1
Balfe/Derbyshire/Cunningham
Saleen S7R
3:00:53.679
89
6 kol
151.81
13
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr
Porsche 996 GT3 RSR
3:01:40.225
89
6 kol
151.16
14
57
GT2
Dean/Tomlinson
Panoz
3:02:05.005
88
7 kol
149.12
15
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
3:00:01.387
87
8 kol
149.12
16
52
GT2
Kaufmann/Moro
Porsche 996 GT3 RSR
2:59:26.507
85
10 kol
146.16
17
69
GT2
Felbermayr/Ried
Porsche 996 GT3 RSR
3:00:58.031
85
10 kol
144.93
18
99
GT2
Gruber/Lichtner-Hoyer
Porsche 996 GT3 RSR
3:00:53.158
84
11 kol
143.29
19
77
GT2
Rosina/Konopka
Porsche 996 GT3 RS
2:59:27.138
83
12 kol
142.72
20
56
GT2
Kutemann/Gosse
Ferrari 430 GT2
3:01:03.328
83
12 kol
141.45
21
53
GT2
Knauss/Jurasz/Heutschi
Porsche 996 GT3 RSR
3:01:08.052
82
13 kol
139.69
22
55
GT2
Sugden/Alexander-David
Ferrari 430 GT2
3:02:26.472
82
13 kol
138.69
Neklasifikováni
--
62
GT2
Kirkaldy/Kinch
Ferrari 430 GT2
17:25.630
8
D.N.F.
142.41
--
60
GT2
Tuckey/Manning
Nissan 350Z
53:31.487
23
D.N.F.
132.79
--
63
GT2
Mullen/Niarchos
Ferrari 430 GT2
55:05.251
26
D.N.F.
145.82
--
101
GT2
Kuppens/Leinders
Gillet Vertigo
1:06:32.720
30
D.N.F.
139.25
--
13
GT1
Franchitti/Leuenberger/Walch.
Lamborghini Murcielago GTR
1:21:28.974
39
D.N.F.
147.78
--
33
GT1
Wendlinger/Peter
Aston Martin DBR9
1:49:01.069
54
D.N.F.
152.89
--
32
GT1
Lechner/Diefenbacher
Aston Martin DBR9
0
D.N.F.
N/A
Nejrychlejší kola
--
101
GT2
Kuppens/Leinders
Gillet Vertigo
1:56.538
25
98m/h
158.78
--
9
GT1
Janis/Bert
Saleen S7R
1:46.532
68
107m/h
173.69
--
55
GT2
Sugden/Alexander-David
Ferrari 430 GT2
1:52.480
77
102m/h
164.50
Foto: DPPI / FIA GT
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?