Před patnáctitisíci diváky, které neodradilo ani deštivé počasi nad tratí v Silverstone, se odehrávalo napínavé drama až pod šachovnicový praporek.
Chytrá strategie pomohla posádce Andrea Bertolini a Michael Bartels s vozem Maserati MC12 k zaslouženému vítězství před Janišem s Bertem na Saleenu S7R a na třetí pozici posádkou Babini / Gollin. Úvod sezony vyšel tedy nejlépe značce Maserati, která byla loni zastoupena více než letos ve startovním poli. Letos se startovní pole musí spokojit pouze se dvěma vozy této značky.
Zajímavostí je, že po dlouhé době se na pódiu sešly posádky tří značek, kdy první skončilo Maserati, druhý Saleen a třetí Aston Martin. Dokonce pět posádek se udrželo po třech hodinách závodu ve stejném kole.
Kategorii GT 2 vyhrála posádka č. 52 Matteo Bobbi a Jaime mělo s vozem týmu AF Corse Ferrari 430, jenž zvítezili před Ebimotor Porsche 996 GT3 RSR Emmanuela Collarda a Luca Riccitelliho.
Celkové výsledky 1. závodu sezony 2006 - Silverstone:
1
1
GT1
Bertolini/Bartels
Maserati MC12 GT1
3:00:40.717
95
162.23
2
9
GT1
Janis/Bert
Saleen S7R
3:00:45.452
95
4.735
162.16
3
23
GT1
Babini/Gollin
Aston Martin DBR9
3:01:44.736
95
1:04.019
161.28
4
7
GT1
Bouchut/Brabham
Aston Martin DBR9
3:01:46.587
95
1:05.870
161.25
5
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
3:02:09.298
95
1:28.581
160.92
6
5
GT1
Piccini/Deletraz
Aston Martin DBR9
3:00:44.832
94
1 kolo
160.46
7
24
GT1
Pescatori/Ramos
Aston Martin DBR9
3:01:45.350
94
1 kolo
159.57
8
4
GT1
Hezemans/Longin/Kumpen
Corvette C6
3:02:22.272
94
1 kolo
159.04
9
58
GT2
Melo/Bobbi
Ferrari 430 GT2
3:02:12.116
91
4 kol
154.10
10
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
3:02:18.381
91
4 kol
154.02
11
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
3:02:28.618
91
4 kol
153.87
12
11
GT1
Balfe/Derbyshire/Cunningham
Saleen S7R
3:00:53.679
89
6 kol
151.81
13
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr
Porsche 996 GT3 RSR
3:01:40.225
89
6 kol
151.16
14
57
GT2
Dean/Tomlinson
Panoz
3:02:05.005
88
7 kol
149.12
15
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
3:00:01.387
87
8 kol
149.12
16
52
GT2
Kaufmann/Moro
Porsche 996 GT3 RSR
2:59:26.507
85
10 kol
146.16
17
69
GT2
Felbermayr/Ried
Porsche 996 GT3 RSR
3:00:58.031
85
10 kol
144.93
18
99
GT2
Gruber/Lichtner-Hoyer
Porsche 996 GT3 RSR
3:00:53.158
84
11 kol
143.29
19
77
GT2
Rosina/Konopka
Porsche 996 GT3 RS
2:59:27.138
83
12 kol
142.72
20
56
GT2
Kutemann/Gosse
Ferrari 430 GT2
3:01:03.328
83
12 kol
141.45
21
53
GT2
Knauss/Jurasz/Heutschi
Porsche 996 GT3 RSR
3:01:08.052
82
13 kol
139.69
22
55
GT2
Sugden/Alexander-David
Ferrari 430 GT2
3:02:26.472
82
13 kol
138.69
Neklasifikováni
--
62
GT2
Kirkaldy/Kinch
Ferrari 430 GT2
17:25.630
8
D.N.F.
142.41
--
60
GT2
Tuckey/Manning
Nissan 350Z
53:31.487
23
D.N.F.
132.79
--
63
GT2
Mullen/Niarchos
Ferrari 430 GT2
55:05.251
26
D.N.F.
145.82
--
101
GT2
Kuppens/Leinders
Gillet Vertigo
1:06:32.720
30
D.N.F.
139.25
--
13
GT1
Franchitti/Leuenberger/Walch.
Lamborghini Murcielago GTR
1:21:28.974
39
D.N.F.
147.78
--
33
GT1
Wendlinger/Peter
Aston Martin DBR9
1:49:01.069
54
D.N.F.
152.89
--
32
GT1
Lechner/Diefenbacher
Aston Martin DBR9
0
D.N.F.
N/A
Nejrychlejší kola
--
101
GT2
Kuppens/Leinders
Gillet Vertigo
1:56.538
25
98m/h
158.78
--
9
GT1
Janis/Bert
Saleen S7R
1:46.532
68
107m/h
173.69
--
55
GT2
Sugden/Alexander-David
Ferrari 430 GT2
1:52.480
77
102m/h
164.50
Foto: DPPI / FIA GT
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.