Světová rada pro motorsport na včerejším zasedání v Římě také potvrdila kalendář šampionátu FIA GT pro sezonu 2006. Brno v ní, k naší radosti, opět nechybí!
Nová sezona odstartuje v rumunské Bukurešti, na novém městském okruhu, kde se bude závodit kolem paláce bývalého diktátora Ceaucesca.
Většina podniků v kalendáří zůstává tak, jak se jelo i letos, tedy včetně Silverstone, Brna, Oscherslebenu, Magny-Cours, Bahrajnu, Dubai a Zhuhai v Číně. Nesmíme také zapomenout na již tradiční čtyřiadvacetihodinový závod v belgickém Spa-Francorchamps, kde se opět pojede 30. července.
A zde jsou termíny sezony 2006:
23. dubna Bucarest (RO)**7. května Silverstone (GBR)*28. května Brno (CZE)2. června Oschersleben (GER)30. července Proximus 24 Hours of Spa (BEL)3. září Magny-Cours (FRA)17. září TBA (Italy)**17. listopadu Bahrain (BRN)*24. listopadu Dubai (UAE)TBA Zhuhai (CHN)*
* trať čeká na ASN potvrzení** trať je ve schvalovacím procesu
Foto: Radek Hurbánek / AUTO NEWS NETWORK
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?