Automobil Porsche 911 je jedním z nejoblíbenějších sportovních vozů planety. Starší 911 jsou mezi sběrateli velice ceněné, proto se nestává často, že by se někdo rozhodl pro tak radikální přestavbu.
O tu se postaraly dvě německé společnosti H & R, spolu s Burkhard Industries. Po jejich zásahu vzniklo úžasné terénní kupé s názvem Syberia RS.
Porsche 911 z roku 1986 je vybaveno vzduchem, chlazeným šestiválcovým boxerem. Motor o objemu 3164 ccm produkuje výkon 154 kW (210 koní) při 5900 ot./min a přes manuální převodovku pohání zadní kola. To stačí již 34 letému sportovnímu vozu dosáhnout 100 km/h , v čase 6,3 s.
Základ je tedy více než slušný. Syberia RS ale není stavěna na silnici, ale na rychlé zdolávání nezpevněných cest. Terénní schopnosti jí dodává na míru vyvinutý podvozek H & R s vysokými zdvihy, a terénní pneumatiky Hankook o rozměrech 215/85 R16 s disky od firmy Fuchs. V případě nouze pomůže v přídi instalovaný naviják schopný utáhnout 3,5 tuny.
Na karoserii přibyly značně rozšířené lemy blatníků a expediční zahrádka. Na přední kapotě jsou umístěna přídavná světla a záď vozu zdobí přítlačné křídlo ve tvaru kachního ocasu, čímž Syberia RS vzdávala hold kultovní 911 RS 2.7.
Vnitřek off-road sporťáku je vybaven skořepinovými sedadly, sportovním volantem Momo čalouněným alcantarou a dlouhou řadící pákou. O bezpečnost posádky se stará stará integrovaná bezpečnostní klec z vysokopevnostní oceli.
Již dlouho jsem neviděl něco tak cool, jako je právě tato Syberia RS. V nemalé míře mi připomíná Porsche 953, které se zúčastnilo Rallye Paříž Dakar.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?