Automobil Porsche 911 je jedním z nejoblíbenějších sportovních vozů planety. Starší 911 jsou mezi sběrateli velice ceněné, proto se nestává často, že by se někdo rozhodl pro tak radikální přestavbu.
O tu se postaraly dvě německé společnosti H & R, spolu s Burkhard Industries. Po jejich zásahu vzniklo úžasné terénní kupé s názvem Syberia RS.
Porsche 911 z roku 1986 je vybaveno vzduchem, chlazeným šestiválcovým boxerem. Motor o objemu 3164 ccm produkuje výkon 154 kW (210 koní) při 5900 ot./min a přes manuální převodovku pohání zadní kola. To stačí již 34 letému sportovnímu vozu dosáhnout 100 km/h , v čase 6,3 s.
Základ je tedy více než slušný. Syberia RS ale není stavěna na silnici, ale na rychlé zdolávání nezpevněných cest. Terénní schopnosti jí dodává na míru vyvinutý podvozek H & R s vysokými zdvihy, a terénní pneumatiky Hankook o rozměrech 215/85 R16 s disky od firmy Fuchs. V případě nouze pomůže v přídi instalovaný naviják schopný utáhnout 3,5 tuny.
Na karoserii přibyly značně rozšířené lemy blatníků a expediční zahrádka. Na přední kapotě jsou umístěna přídavná světla a záď vozu zdobí přítlačné křídlo ve tvaru kachního ocasu, čímž Syberia RS vzdávala hold kultovní 911 RS 2.7.
Vnitřek off-road sporťáku je vybaven skořepinovými sedadly, sportovním volantem Momo čalouněným alcantarou a dlouhou řadící pákou. O bezpečnost posádky se stará stará integrovaná bezpečnostní klec z vysokopevnostní oceli.
Již dlouho jsem neviděl něco tak cool, jako je právě tato Syberia RS. V nemalé míře mi připomíná Porsche 953, které se zúčastnilo Rallye Paříž Dakar.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?