Automobil Porsche 911 je jedním z nejoblíbenějších sportovních vozů planety. Starší 911 jsou mezi sběrateli velice ceněné, proto se nestává často, že by se někdo rozhodl pro tak radikální přestavbu.
O tu se postaraly dvě německé společnosti H & R, spolu s Burkhard Industries. Po jejich zásahu vzniklo úžasné terénní kupé s názvem Syberia RS.
Porsche 911 z roku 1986 je vybaveno vzduchem, chlazeným šestiválcovým boxerem. Motor o objemu 3164 ccm produkuje výkon 154 kW (210 koní) při 5900 ot./min a přes manuální převodovku pohání zadní kola. To stačí již 34 letému sportovnímu vozu dosáhnout 100 km/h , v čase 6,3 s.
Základ je tedy více než slušný. Syberia RS ale není stavěna na silnici, ale na rychlé zdolávání nezpevněných cest. Terénní schopnosti jí dodává na míru vyvinutý podvozek H & R s vysokými zdvihy, a terénní pneumatiky Hankook o rozměrech 215/85 R16 s disky od firmy Fuchs. V případě nouze pomůže v přídi instalovaný naviják schopný utáhnout 3,5 tuny.
Na karoserii přibyly značně rozšířené lemy blatníků a expediční zahrádka. Na přední kapotě jsou umístěna přídavná světla a záď vozu zdobí přítlačné křídlo ve tvaru kachního ocasu, čímž Syberia RS vzdávala hold kultovní 911 RS 2.7.
Vnitřek off-road sporťáku je vybaven skořepinovými sedadly, sportovním volantem Momo čalouněným alcantarou a dlouhou řadící pákou. O bezpečnost posádky se stará stará integrovaná bezpečnostní klec z vysokopevnostní oceli.
Již dlouho jsem neviděl něco tak cool, jako je právě tato Syberia RS. V nemalé míře mi připomíná Porsche 953, které se zúčastnilo Rallye Paříž Dakar.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.