Tato černá, agresivně vypadající čtyřkolka, používá techniku ze Subaru Impreza WRX Sti vyladěnou na 600 koní, což jí umožňuje být až absurdně rychlou.
Tuningová společnost Charkov Iron Custom Motors (ICM) přichází se zcela novým typem vozidla. Pro jistého bohatého ukrajinského klienta postavila neobvyklou sportovní čtyřkolku s názvem Quanta R. Původní plán bylo prezentovat toto černé monstrum na autosalonu ve Frankfurtu a na festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu. Že tento plán nevyšel není potřeba objasňovat.
Vnější panely Quanty R jsou vyrobeny z hliníku, nemalé zastoupení mají také díly z karbonového vlákna. Mezi ně patří například zpětná zrcátka a palubní deska, oseta velkým množstvím tlačítek. Dvoučlenná posádka sedící za sebou má k dispozici výkonný audiosystém Alpine, s šesticí reproduktorů a subwooferem.
K pohonu slouží čtyřválcový boxer původem ze Subaru Imprezy WRX Sti, který má nahraných 5 různých map řídící jednotky. Výkon motoru může být od 257 kW (350 koní) až po 441 kW (600 koní). Výkon putuje na všechna čtyři kola. Ta mají kované ráfky od firmy Vossen a obouvají pneumatiky o rozměru 335/25 R22, což už jsou opravdu pěkné "bačkůrky".
Při využití nejvýkonnějšího nastavení je Quanta R schopna akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhé 3 sekundy a dosáhnout rychlosti přes 200 km/h. Řízení je doplněno elektrickým posilovačem a čtyřkolka je vybavena také systémy ABS a ESP. Podvozek dostal tlumiče Bilstein B16 a o zkrocení veškeré té síly se starají karbono-keramické brzdy Brembo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.