Tato černá, agresivně vypadající čtyřkolka, používá techniku ze Subaru Impreza WRX Sti vyladěnou na 600 koní, což jí umožňuje být až absurdně rychlou.
Tuningová společnost Charkov Iron Custom Motors (ICM) přichází se zcela novým typem vozidla. Pro jistého bohatého ukrajinského klienta postavila neobvyklou sportovní čtyřkolku s názvem Quanta R. Původní plán bylo prezentovat toto černé monstrum na autosalonu ve Frankfurtu a na festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu. Že tento plán nevyšel není potřeba objasňovat.
Vnější panely Quanty R jsou vyrobeny z hliníku, nemalé zastoupení mají také díly z karbonového vlákna. Mezi ně patří například zpětná zrcátka a palubní deska, oseta velkým množstvím tlačítek. Dvoučlenná posádka sedící za sebou má k dispozici výkonný audiosystém Alpine, s šesticí reproduktorů a subwooferem.
K pohonu slouží čtyřválcový boxer původem ze Subaru Imprezy WRX Sti, který má nahraných 5 různých map řídící jednotky. Výkon motoru může být od 257 kW (350 koní) až po 441 kW (600 koní). Výkon putuje na všechna čtyři kola. Ta mají kované ráfky od firmy Vossen a obouvají pneumatiky o rozměru 335/25 R22, což už jsou opravdu pěkné "bačkůrky".
Při využití nejvýkonnějšího nastavení je Quanta R schopna akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhé 3 sekundy a dosáhnout rychlosti přes 200 km/h. Řízení je doplněno elektrickým posilovačem a čtyřkolka je vybavena také systémy ABS a ESP. Podvozek dostal tlumiče Bilstein B16 a o zkrocení veškeré té síly se starají karbono-keramické brzdy Brembo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.