Tato černá, agresivně vypadající čtyřkolka, používá techniku ze Subaru Impreza WRX Sti vyladěnou na 600 koní, což jí umožňuje být až absurdně rychlou.
Tuningová společnost Charkov Iron Custom Motors (ICM) přichází se zcela novým typem vozidla. Pro jistého bohatého ukrajinského klienta postavila neobvyklou sportovní čtyřkolku s názvem Quanta R. Původní plán bylo prezentovat toto černé monstrum na autosalonu ve Frankfurtu a na festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu. Že tento plán nevyšel není potřeba objasňovat.
Vnější panely Quanty R jsou vyrobeny z hliníku, nemalé zastoupení mají také díly z karbonového vlákna. Mezi ně patří například zpětná zrcátka a palubní deska, oseta velkým množstvím tlačítek. Dvoučlenná posádka sedící za sebou má k dispozici výkonný audiosystém Alpine, s šesticí reproduktorů a subwooferem.
K pohonu slouží čtyřválcový boxer původem ze Subaru Imprezy WRX Sti, který má nahraných 5 různých map řídící jednotky. Výkon motoru může být od 257 kW (350 koní) až po 441 kW (600 koní). Výkon putuje na všechna čtyři kola. Ta mají kované ráfky od firmy Vossen a obouvají pneumatiky o rozměru 335/25 R22, což už jsou opravdu pěkné "bačkůrky".
Při využití nejvýkonnějšího nastavení je Quanta R schopna akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhé 3 sekundy a dosáhnout rychlosti přes 200 km/h. Řízení je doplněno elektrickým posilovačem a čtyřkolka je vybavena také systémy ABS a ESP. Podvozek dostal tlumiče Bilstein B16 a o zkrocení veškeré té síly se starají karbono-keramické brzdy Brembo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?