Tato černá, agresivně vypadající čtyřkolka, používá techniku ze Subaru Impreza WRX Sti vyladěnou na 600 koní, což jí umožňuje být až absurdně rychlou.
Tuningová společnost Charkov Iron Custom Motors (ICM) přichází se zcela novým typem vozidla. Pro jistého bohatého ukrajinského klienta postavila neobvyklou sportovní čtyřkolku s názvem Quanta R. Původní plán bylo prezentovat toto černé monstrum na autosalonu ve Frankfurtu a na festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu. Že tento plán nevyšel není potřeba objasňovat.
Vnější panely Quanty R jsou vyrobeny z hliníku, nemalé zastoupení mají také díly z karbonového vlákna. Mezi ně patří například zpětná zrcátka a palubní deska, oseta velkým množstvím tlačítek. Dvoučlenná posádka sedící za sebou má k dispozici výkonný audiosystém Alpine, s šesticí reproduktorů a subwooferem.
K pohonu slouží čtyřválcový boxer původem ze Subaru Imprezy WRX Sti, který má nahraných 5 různých map řídící jednotky. Výkon motoru může být od 257 kW (350 koní) až po 441 kW (600 koní). Výkon putuje na všechna čtyři kola. Ta mají kované ráfky od firmy Vossen a obouvají pneumatiky o rozměru 335/25 R22, což už jsou opravdu pěkné "bačkůrky".
Při využití nejvýkonnějšího nastavení je Quanta R schopna akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhé 3 sekundy a dosáhnout rychlosti přes 200 km/h. Řízení je doplněno elektrickým posilovačem a čtyřkolka je vybavena také systémy ABS a ESP. Podvozek dostal tlumiče Bilstein B16 a o zkrocení veškeré té síly se starají karbono-keramické brzdy Brembo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?