S příchodem Lady 4x4 Urban se z kdysi bezkompromisního off-roadu stalo civilnější SUV. To přispělo k nové vlně tuningových úprav. Již nejde o stav v terénu ještě schopnějšího vozu, ale o "sportovní vzhled".
Jeden z příkladů takovýchto úprav může být Lada 4x4 Urban (u nás spíše známá jako Lada Niva Urban) na přiložených fotografiích. První věc, která na této terénní Ladě zaujme, jsou její velká hliníková kola. Ty pocházejí z Mazdy a obouvají pneumatiky o rozměrech 245/35 R20
Vůz dostal komplet nové osvětlení s LED technologií. LED světlomety jsou jak přední obrysová, hlavní, tak i zadní. Diodové blinkry se nastěhovaly též na vnější zpětná zrcátka. Interiér v tomto konkrétním případě je téměř sériový. Jsou zde pouze sedadla obšita modrou nití ve stejném odstínu, jako je barva karosérie a výkonnější audio.
Pod kapotou je vše při starém. Ladu 4x4 pohání zážehový čtyřválec o objemu 1690 ccm s výkonem 61 kW (83 koní), jenž umožňuje vozu rozjet se z 0 na 100 km/h během 17 s a dál zrychlovat na 137 km/h. To jsou parametry, které rozhodně nikoho neoslní. Z tohoto důvodu se v přepočtu za 45 000 Kč na Ladu 4x4 prodává turbokyt v čele s turbodmychadlem Garrett TG17 s plnícím tlakem 0,5 barů, který zvýší výkon z 83 až na konečných 135 koní. S ním se zlepší akcelerace 0 na 100 km/h přibližně o 6 s a maximální rychlost se zvýší asi o 20 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.