S příchodem Lady 4x4 Urban se z kdysi bezkompromisního off-roadu stalo civilnější SUV. To přispělo k nové vlně tuningových úprav. Již nejde o stav v terénu ještě schopnějšího vozu, ale o "sportovní vzhled".
Jeden z příkladů takovýchto úprav může být Lada 4x4 Urban (u nás spíše známá jako Lada Niva Urban) na přiložených fotografiích. První věc, která na této terénní Ladě zaujme, jsou její velká hliníková kola. Ty pocházejí z Mazdy a obouvají pneumatiky o rozměrech 245/35 R20
Vůz dostal komplet nové osvětlení s LED technologií. LED světlomety jsou jak přední obrysová, hlavní, tak i zadní. Diodové blinkry se nastěhovaly též na vnější zpětná zrcátka. Interiér v tomto konkrétním případě je téměř sériový. Jsou zde pouze sedadla obšita modrou nití ve stejném odstínu, jako je barva karosérie a výkonnější audio.
Pod kapotou je vše při starém. Ladu 4x4 pohání zážehový čtyřválec o objemu 1690 ccm s výkonem 61 kW (83 koní), jenž umožňuje vozu rozjet se z 0 na 100 km/h během 17 s a dál zrychlovat na 137 km/h. To jsou parametry, které rozhodně nikoho neoslní. Z tohoto důvodu se v přepočtu za 45 000 Kč na Ladu 4x4 prodává turbokyt v čele s turbodmychadlem Garrett TG17 s plnícím tlakem 0,5 barů, který zvýší výkon z 83 až na konečných 135 koní. S ním se zlepší akcelerace 0 na 100 km/h přibližně o 6 s a maximální rychlost se zvýší asi o 20 km/h.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.