Majitel stařičkého Moskviče je velký fanoušek Fordu Mustang. A tak se rozhodl přestavět své auto právě po vzoru této americké ikony.
Jako základ přestavby posloužil Moskvič 2141 z roku 1990. Přední část dostala charakteristickou masku chladiče, na kterou navazují vcelku povedeně tvarovaná světla. Blinkry, původně ze sovětského motocyklu, našly své místo v nárazníku. Iluzy Mustangu dokresluje velký nasávací průduch na kapotě.
Jestli se dá o přední části s trochou dobré vůl
e říct, že je podobná americkému sporťáku, o zbytku vozu se to opravdu říct nedá. Z boku zaujme maximálně tak tuningový práh. Zadní část je vyloženě nepovedená. Světla pocházejí z Volhy 3110, víko zavazadlového prostoru je sníženo až k nárazníku. Co se hodně nepovedlo je tažné zařízení trčící ze zadního nárazníku.
Zda jsou nějaké úpravy i pod kapotou nám není známo. Můžeme jen připomenout, že sériový Moskvič 2141 používal upravený motor původně z Lady 2106. Napříč uložený čtyřválec o objemu 1569 ccm produkuje 56 kW (76 koní) a 121 N.m. Ten umožňoval 1070 kg vážícímu vozu dosáhnout maximální rychlost 153 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 16,7 s. Tyto parametry jsou od Fordu Mustang s motory V8 na hony vzdálené.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.