Hyundai Australia proměnil osmimístný iMax v nasupený stroj pálící pneumatiky. 300 kW a samosvorný diferenciál dělá z nudné dodávky driftující speciál.
iMax N "Drift Bus" sází na kombinaci V6 3,5 litru dopované dvěmi turbodmychadly a samosvorného diferenciálu. Nechybí lakování karoserie odstínem N Performance Blue.
Narozdíl od dřívějších rychlých speciálů postavených na bázi velkoprostorového vozu, jakými byli například Ford Transit Supervan nebo Renault Espace F1, je Hyundai stále vybaven plným počtem sedadel. Proto si jízdu bokem může vychutnat hned osm příznivců této oblíbené motoristické disciplíny.
Pro přestavu byl vybrán běžný Hyundai iMax s dieselovým motorem 2.5 CRDi. Motor byl z vozu okamžitě odstraněn a jeho místo nahradil dvěmi turbodmychadly přeplňovaný zážehový V6 s obsahem 3,5 litru, o výkonu 300 kW (408 koní) a točivém momentu 555 N.m. Výkon je posílán na kola zadní nápravy, jejíž pneumatiky se rázem mění na oblaka dýmu.
V přiloženém videu se můžete podívat na iMax N v akci.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?