Volkswagen Amarok je již v základu celkem schopným offroadem, který se nezalekne kdejakého terénu. Německý úpravce terénních vozidel Delta 4x4 však dokázal ze slušného základu postavit vcelku brutální stroj, jehož světlá výška je po všech úpravách o 24 centimetrů vyšší. Jak to dokázal?
Vozidly typu pick-up jsou díky své rámové konstrukci obvykle velice slušným nástrojem i do těžkého terénu. Problémy jim může způsobit snad jen vyšší rozvor, díky kterému spíše hrozí, že je posadíte na břicho. Tomuto problému se však dá částečně čelit třeba tím, že vůz zvednete. Německá tuningová společnost Delta 4x4 to však vzala z gruntu.
Za 2 000 euro získáte tzv. „lift kit," díky kterému naroste světlá výška o slušných 10 centimetrů. Aby si však Amarok lépe poradil s nástrahami rozbitých cest v terénu, nabízí Delta 4x4 i úpravu podvozku „Suspension Distance Kit." Ta zahrnuje tlumiče Bilstein s upravenými tlumiči, díky kterým vůz povyroste o další 4 centimetry.
Z fotografií je však patrné, že na podvozku se odehrálo podstatně více změn. Zajímavým detailem jsou například koncovky výfuku vyvedené před zadními koly, nebo praktické nášlapy. Pod autem bychom pak nejspíš našli několik silných plechů, které budou chránit důležitá komponenty pohonné soustavy.
Dostali jsme se tedy na světlou výšku +14 centimetrů, kde však vzít dalších 10? Odpověď se ukrývá v podbězích, kde se nacházejí 20-palcová offroadová kola Klassik B s 35-palcovými terénními pneumatikami Cooper. V nabídce jsou však i 33-palcové pneumatiky Yokohama a to za cenu 4 500 Euro.
Jelikož jsou ale offroadové pneumatiky podstatně větší a širší než standardní, je potřeba si připlatit i rozšíření blatníků, které vyjde na 2 200 Euro. A jakmile už jednou sáhnete na vzhled karoserie, rovnou si můžete připlatit za 1 100 Euro za upravený přední nárazník s decentním rámem a LED přídavnými světly, který s rozšířenými blatníky skvěle ladí.
Stroj, na který upozornil web Motor1 i Top Gear, navíc nese stylovou černou červenou barevnou kombinaci, která mu přidává na agresivitě a zdůrazňuje jeho brutálnost. Na střeše se navíc objevil rám s přídavnými LED světly, která byla instalována i na ozdobný rám za kabinou. V temném lese se tak určitě neztratíte.
Delta 4x4 si však umí vyhrát nejen s Amarokem, ale i s dalšími zajímavými offroady. Na svém Facebooku se chlubí například úpravami Mercedesů třídy G a X, nové generace Suzuki Jimny, Fordu Ranger, a řady dalších zajímavých strojů.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.