Volkswagen Amarok je již v základu celkem schopným offroadem, který se nezalekne kdejakého terénu. Německý úpravce terénních vozidel Delta 4x4 však dokázal ze slušného základu postavit vcelku brutální stroj, jehož světlá výška je po všech úpravách o 24 centimetrů vyšší. Jak to dokázal?
Vozidly typu pick-up jsou díky své rámové konstrukci obvykle velice slušným nástrojem i do těžkého terénu. Problémy jim může způsobit snad jen vyšší rozvor, díky kterému spíše hrozí, že je posadíte na břicho. Tomuto problému se však dá částečně čelit třeba tím, že vůz zvednete. Německá tuningová společnost Delta 4x4 to však vzala z gruntu.
Za 2 000 euro získáte tzv. „lift kit," díky kterému naroste světlá výška o slušných 10 centimetrů. Aby si však Amarok lépe poradil s nástrahami rozbitých cest v terénu, nabízí Delta 4x4 i úpravu podvozku „Suspension Distance Kit." Ta zahrnuje tlumiče Bilstein s upravenými tlumiči, díky kterým vůz povyroste o další 4 centimetry.
Z fotografií je však patrné, že na podvozku se odehrálo podstatně více změn. Zajímavým detailem jsou například koncovky výfuku vyvedené před zadními koly, nebo praktické nášlapy. Pod autem bychom pak nejspíš našli několik silných plechů, které budou chránit důležitá komponenty pohonné soustavy.
Dostali jsme se tedy na světlou výšku +14 centimetrů, kde však vzít dalších 10? Odpověď se ukrývá v podbězích, kde se nacházejí 20-palcová offroadová kola Klassik B s 35-palcovými terénními pneumatikami Cooper. V nabídce jsou však i 33-palcové pneumatiky Yokohama a to za cenu 4 500 Euro.
Jelikož jsou ale offroadové pneumatiky podstatně větší a širší než standardní, je potřeba si připlatit i rozšíření blatníků, které vyjde na 2 200 Euro. A jakmile už jednou sáhnete na vzhled karoserie, rovnou si můžete připlatit za 1 100 Euro za upravený přední nárazník s decentním rámem a LED přídavnými světly, který s rozšířenými blatníky skvěle ladí.
Stroj, na který upozornil web Motor1 i Top Gear, navíc nese stylovou černou červenou barevnou kombinaci, která mu přidává na agresivitě a zdůrazňuje jeho brutálnost. Na střeše se navíc objevil rám s přídavnými LED světly, která byla instalována i na ozdobný rám za kabinou. V temném lese se tak určitě neztratíte.
Delta 4x4 si však umí vyhrát nejen s Amarokem, ale i s dalšími zajímavými offroady. Na svém Facebooku se chlubí například úpravami Mercedesů třídy G a X, nové generace Suzuki Jimny, Fordu Ranger, a řady dalších zajímavých strojů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.