Volkswagen Amarok je již v základu celkem schopným offroadem, který se nezalekne kdejakého terénu. Německý úpravce terénních vozidel Delta 4x4 však dokázal ze slušného základu postavit vcelku brutální stroj, jehož světlá výška je po všech úpravách o 24 centimetrů vyšší. Jak to dokázal?
Vozidly typu pick-up jsou díky své rámové konstrukci obvykle velice slušným nástrojem i do těžkého terénu. Problémy jim může způsobit snad jen vyšší rozvor, díky kterému spíše hrozí, že je posadíte na břicho. Tomuto problému se však dá částečně čelit třeba tím, že vůz zvednete. Německá tuningová společnost Delta 4x4 to však vzala z gruntu.
Za 2 000 euro získáte tzv. „lift kit," díky kterému naroste světlá výška o slušných 10 centimetrů. Aby si však Amarok lépe poradil s nástrahami rozbitých cest v terénu, nabízí Delta 4x4 i úpravu podvozku „Suspension Distance Kit." Ta zahrnuje tlumiče Bilstein s upravenými tlumiči, díky kterým vůz povyroste o další 4 centimetry.
Z fotografií je však patrné, že na podvozku se odehrálo podstatně více změn. Zajímavým detailem jsou například koncovky výfuku vyvedené před zadními koly, nebo praktické nášlapy. Pod autem bychom pak nejspíš našli několik silných plechů, které budou chránit důležitá komponenty pohonné soustavy.
Dostali jsme se tedy na světlou výšku +14 centimetrů, kde však vzít dalších 10? Odpověď se ukrývá v podbězích, kde se nacházejí 20-palcová offroadová kola Klassik B s 35-palcovými terénními pneumatikami Cooper. V nabídce jsou však i 33-palcové pneumatiky Yokohama a to za cenu 4 500 Euro.
Jelikož jsou ale offroadové pneumatiky podstatně větší a širší než standardní, je potřeba si připlatit i rozšíření blatníků, které vyjde na 2 200 Euro. A jakmile už jednou sáhnete na vzhled karoserie, rovnou si můžete připlatit za 1 100 Euro za upravený přední nárazník s decentním rámem a LED přídavnými světly, který s rozšířenými blatníky skvěle ladí.
Stroj, na který upozornil web Motor1 i Top Gear, navíc nese stylovou černou červenou barevnou kombinaci, která mu přidává na agresivitě a zdůrazňuje jeho brutálnost. Na střeše se navíc objevil rám s přídavnými LED světly, která byla instalována i na ozdobný rám za kabinou. V temném lese se tak určitě neztratíte.
Delta 4x4 si však umí vyhrát nejen s Amarokem, ale i s dalšími zajímavými offroady. Na svém Facebooku se chlubí například úpravami Mercedesů třídy G a X, nové generace Suzuki Jimny, Fordu Ranger, a řady dalších zajímavých strojů.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.