Závody do vrchu jsou poměrně náročnou disciplínou, která kromě vysokého výkonu vyžaduje i dostatek přilnavosti, zvláště pokud se řítítě vysokou rychlostí do úzkých zatáček. Extrémně upravenému Nissanu GT-R ze stáje Franco Scribante Racing však evidentně nechybí ani jedno, což by měl prokázat na extrémním závodu Jaguar Simola Hillclimb v Jižní Africe.
O důležitosti dostatečného přítlaku u závodních aut jistě není potřeba dlouze polemizovat, při pohledu na tenhle extrémní Nissan GT-R se však člověk musí alespoň na chvíli zarazit, kam až může honba za co nejlepší aerodynamikou vést.
Extrémní křídlo vzadu totiž není nic výjimečného, stejně jako agresivní difuzér v zadním nárazníku. V tomto případě však dostal Nissan i extrémní přední splitter, na kterém je umístěno další extrémně velké křídlo. Tahle kombinace sice vypadá dost podivně, i díky použití karbonových panelů karoserie by však měla ve vyšších rychlostech zaručovat vyšší přítlačnou sílu, než jaké je hmotnost vozidla. Čistě teoreticky by tak tenhle Nissan mohl jezdit i po stropě, takže není potřeba mít obavy o dostatek přilnavosti k silnici.
S dosahováním vysokých rychlostí by navíc vůz neměl mít problém. Konstruktéři vozu se sice o technických aspektech nechtěli příliš bavit, přesto prozradili pár drobností. Pod kapotou by měl být ukryt motor, který je schopen nabídnout až 1 641 kW, což je cca 2 231 koní. Pro závodní účely byl však motor naladěn „jen" na cca 1 193 kW, což je zhruba 1 622 koní. Vůz je navíc osazen dvěma speciálními řídícími jednotkami, které dokáží řídit přísun točivého momentu tak, aby měla kola vždy maximální trakci.
Interiér vozu je přizpůsoben závodům, což znamená masivní odlehčení za použití karbonu, ochranný rám, závodní sedačky, digitální přístrojový štít a volant, který nabízí řadu ovládacích prvků. Nechybí ani sedačka pro spolujezdce, kterému však kvůli nádrži olejového systému nezbývá příliš mnoho místa na nohy.
Závod do vrchu Jaguar Simola Hillclimb se bude konat od 2. do 5. května, přičemž závodní tým obdržel svůj speciál poměrně nedávno. Techniky tak ještě čeká spousta práce s laděním vozu pro optimální výkon na trati. Tam by však vůz měl předvést skutečně zajímavou podívanou, včetně svého zvuku.
Během videa, které je umístěno na Facebooku iLEB, totiž k nastartování vozu bohužel nedošlo. Jeho výfuky vyvedené pod prahy však naznačují, že lze očekávat pořádný rachot.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.