Závody do vrchu jsou poměrně náročnou disciplínou, která kromě vysokého výkonu vyžaduje i dostatek přilnavosti, zvláště pokud se řítítě vysokou rychlostí do úzkých zatáček. Extrémně upravenému Nissanu GT-R ze stáje Franco Scribante Racing však evidentně nechybí ani jedno, což by měl prokázat na extrémním závodu Jaguar Simola Hillclimb v Jižní Africe.
O důležitosti dostatečného přítlaku u závodních aut jistě není potřeba dlouze polemizovat, při pohledu na tenhle extrémní Nissan GT-R se však člověk musí alespoň na chvíli zarazit, kam až může honba za co nejlepší aerodynamikou vést.
Extrémní křídlo vzadu totiž není nic výjimečného, stejně jako agresivní difuzér v zadním nárazníku. V tomto případě však dostal Nissan i extrémní přední splitter, na kterém je umístěno další extrémně velké křídlo. Tahle kombinace sice vypadá dost podivně, i díky použití karbonových panelů karoserie by však měla ve vyšších rychlostech zaručovat vyšší přítlačnou sílu, než jaké je hmotnost vozidla. Čistě teoreticky by tak tenhle Nissan mohl jezdit i po stropě, takže není potřeba mít obavy o dostatek přilnavosti k silnici.
S dosahováním vysokých rychlostí by navíc vůz neměl mít problém. Konstruktéři vozu se sice o technických aspektech nechtěli příliš bavit, přesto prozradili pár drobností. Pod kapotou by měl být ukryt motor, který je schopen nabídnout až 1 641 kW, což je cca 2 231 koní. Pro závodní účely byl však motor naladěn „jen" na cca 1 193 kW, což je zhruba 1 622 koní. Vůz je navíc osazen dvěma speciálními řídícími jednotkami, které dokáží řídit přísun točivého momentu tak, aby měla kola vždy maximální trakci.
Interiér vozu je přizpůsoben závodům, což znamená masivní odlehčení za použití karbonu, ochranný rám, závodní sedačky, digitální přístrojový štít a volant, který nabízí řadu ovládacích prvků. Nechybí ani sedačka pro spolujezdce, kterému však kvůli nádrži olejového systému nezbývá příliš mnoho místa na nohy.
Závod do vrchu Jaguar Simola Hillclimb se bude konat od 2. do 5. května, přičemž závodní tým obdržel svůj speciál poměrně nedávno. Techniky tak ještě čeká spousta práce s laděním vozu pro optimální výkon na trati. Tam by však vůz měl předvést skutečně zajímavou podívanou, včetně svého zvuku.
Během videa, které je umístěno na Facebooku iLEB, totiž k nastartování vozu bohužel nedošlo. Jeho výfuky vyvedené pod prahy však naznačují, že lze očekávat pořádný rachot.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?