Závodníci proměnili Nissan GT-R v okřídlenou bestii. Má 1600 koní a může jezdit po stropě

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. dubna 2019, 09:55 Google+

Závody do vrchu jsou poměrně náročnou disciplínou, která kromě vysokého výkonu vyžaduje i dostatek přilnavosti, zvláště pokud se řítítě vysokou rychlostí do úzkých zatáček. Extrémně upravenému Nissanu GT-R ze stáje Franco Scribante Racing však evidentně nechybí ani jedno, což by měl prokázat na extrémním závodu Jaguar Simola Hillclimb v Jižní Africe.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Závodní speciál Nissan GT-R týmu Franco Scribante Racing

Závodní speciál Nissan GT-R týmu Franco Scribante Racing | foto: Franco Scribante Racing

Sdílejte článek

O důležitosti dostatečného přítlaku u závodních aut jistě není potřeba dlouze polemizovat, při pohledu na tenhle extrémní Nissan GT-R se však člověk musí alespoň na chvíli zarazit, kam až může honba za co nejlepší aerodynamikou vést.

Extrémní křídlo vzadu totiž není nic výjimečného, stejně jako agresivní difuzér v zadním nárazníku. V tomto případě však dostal Nissan i extrémní přední splitter, na kterém je umístěno další extrémně velké křídlo. Tahle kombinace sice vypadá dost podivně, i díky použití karbonových panelů karoserie by však měla ve vyšších rychlostech zaručovat vyšší přítlačnou sílu, než jaké je hmotnost vozidla. Čistě teoreticky by tak tenhle Nissan mohl jezdit i po stropě, takže není potřeba mít obavy o dostatek přilnavosti k silnici.

S dosahováním vysokých rychlostí by navíc vůz neměl mít problém. Konstruktéři vozu se sice o technických aspektech nechtěli příliš bavit, přesto prozradili pár drobností. Pod kapotou by měl být ukryt motor, který je schopen nabídnout až 1 641 kW, což je cca 2 231 koní. Pro závodní účely byl však motor naladěn „jen" na cca 1 193 kW, což je zhruba 1 622 koní. Vůz je navíc osazen dvěma speciálními řídícími jednotkami, které dokáží řídit přísun točivého momentu tak, aby měla kola vždy maximální trakci.

Interiér vozu je přizpůsoben závodům, což znamená masivní odlehčení za použití karbonu, ochranný rám, závodní sedačky, digitální přístrojový štít a volant, který nabízí řadu ovládacích prvků. Nechybí ani sedačka pro spolujezdce, kterému však kvůli nádrži olejového systému nezbývá příliš mnoho místa na nohy.

Závod do vrchu Jaguar Simola Hillclimb se bude konat od 2. do 5. května, přičemž závodní tým obdržel svůj speciál poměrně nedávno. Techniky tak ještě čeká spousta práce s laděním vozu pro optimální výkon na trati. Tam by však vůz měl předvést skutečně zajímavou podívanou, včetně svého zvuku.

zdroj: facebook

Během videa, které je umístěno na Facebooku iLEB, totiž k nastartování vozu bohužel nedošlo. Jeho výfuky vyvedené pod prahy však naznačují, že lze očekávat pořádný rachot.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Závodníci proměnili Nissan GT-R v okřídlenou bestii. Má 1600 koní a může jezdit po stropě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

U první generace Leafu se objevují problémy s baterií

Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

Hyundai Tucson IceBreaker

Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

Kalendář Pirelli 2020

Kalendář Pirelli 2020 se nese v duchu Shakespearovské Julie

Telefonování za volantem se může řidičům pořádně prodražit

Poslanci vyzývají k zákazu hands-free volání během řízení

Motoristická slavnost Legendy nabídne českou premiéru nové Supry

5 věcí, které jste nevěděli o Toyotě Supra

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

DOBRÁ ZPRÁVA. Nájezd ojetin v ČR klesá rychleji, než roste cena

Jaguar I-Pace nepřesvědčí jízdními vlastnostmi v kritických situacích

Elektrický Jaguar I-Pace nepřesvědčil v losím testu, ESP reaguje nesmyslně

Toyota Mirai 2021

Ošklivé auto nechce nikdo. Nová Toyota Mirai na vodík už bude vypadat skvěle

střešní nosiče

Na co myslet při výběru střešních nosičů?

ZIS 150

Polák si pro přepravu svého motocyklu staví hodně drsný pick-up

reklama

Doporučujeme

Koncepční kupé Tudor ze ženevského autosalonu 2002 patří dodnes k nejhezčím Škodám.

Nejkrásnější koncept, jaký Škoda nevyráběla: Tudor byl tak úchvatný, až ho…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nový Volkswagen Golf se ODHALUJE!

  2. Polák si pro přepravu svého motocyklu staví hodně drsný pick-up

  3. Ošklivé auto nechce nikdo. Nová Toyota Mirai na vodík už bude vypadat skvěle

  4. Znáte všechny slavné předchůdce nového Audi RS4?

  5. Špičková technika a dokonalý design pro 4 cestující. BMW představilo M8 Gran Coupe

  6. Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud