Automobily typu Ute, tedy dvoumístné pick-upy postavené na základech klasických osobních automobilů, jsou typické především pro Austrálii. Některé automobilky se sice pokusily adaptovat tento styl i pro jiné trhy, nicméně velkého úspěchu nikdy nedosáhly. Tedy až do teď, jak ukazuje rozrůstající se společnost Smyth Performance.
Vozy typu Ute jsou australskou specialitou, jejíž úspěch se ve světě nepodařilo zopakovat. Dokonce i Američané, kteří milují klasické pick-upy, nad osobními vozy s korbou ohrnuly nos. Vyrábět je přitom zkoušela jak automobilka Ford (model Ranchero), tak Chevrolet (El Camino). Skutečné úspěchy na americkém trhu tak s vozy typu Ute slaví až menší automobilka Smyth Performance, která je staví vozy typu Ute na nejrůznějších základech.
Základem jednoho z posledních a nejspíš i nejstylovějších modelů se přitom stal Volkswagen Beetle, na který Mark Smith ze Smyth Performance dokonce vytvořil celou konverzní sadu, díky které si může ze svého "Brouka" vytvořit Ute prakticky kdokoliv.
Jak Mark po telefonu prozradil redaktorům Motor1, kteří na jeho vozy upozornili, na Beetle Ute už má cca 50 objednávek. Na malý projekt z garáže, který má zatím jen jeden prototyp, to rozhodně není špatné, že? Nelze se však příliš divit, neboť Mark nasadil velmi přívětivou cenovou politiku.
Prvních 100 objednávek bude mít konverzní sadu za 2 750 dolarů, tedy cca 63 000 Kč. V sadě jsou přitom všechny součástky, které jsou k přestavbě potřeba. Stále je však potřeba připočíst ještě cenu vozidla, které se stane základem. A pokud nejste příliš manuálně zruční, pak si ještě přičtěte cenu servisu, kde vám auto rozřežou a sestaví z něj stylový Ute. Celkově by se však náklady na stavbu Beetle Ute neměly podle odhadů Motor1 dostat přes 10 000 dolarů.
A pokud se vám nelíbí Beetle Ute, nezoufejte. V nabídce Smyth Performance je poměrně pestrá paleta konverzních sad, díky kterým si můžete postavit stylový Ute z vozidel Jako Subaru Impreza, Volkswagen Jetta či Golf, Audi A4 / S4 a milovníky amerických V8 jistě potěší i konverzní sada pro Dodge Charger.
Na Instagramu smyth_performance je k vidění pestrá paleta vozidel, které Mark Smith proměnil v stylový Ute. Vozům přitom zůstala i registrační značka, stále mohou na silnice. Jeden z majitelů se dokonce pochlubil i snímkem z technické prohlídky vozidla ve státě Severní Karolína, kterou upravený Volkswagen Ute prošel.
Celkem by nás ale zajímalo, jak by se na podobnou úpravu dívali technici STK v Česku i jinde v Evropě. Není totiž pochyb o tom, že takto výrazný zásah do karoserie musel nadělat s tuhostí auta pořádnou paseku. A je jen otázkou, jak moc si Mark Smith s dodatečným vyztužením auta poradil. Jeho stroje se nám však líbí a je nám naprosto jasné, že kdekoliv se objeví, tam vyvolají pořádný rozruch.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.