Vozy typu Ute jsou australskou specialitou, jejíž úspěch se ve světě nepodařilo zopakovat. Dokonce i Američané, kteří milují klasické pick-upy, nad osobními vozy s korbou ohrnuly nos. Vyrábět je přitom zkoušela jak automobilka Ford (model Ranchero), tak Chevrolet (El Camino). Skutečné úspěchy na americkém trhu tak s vozy typu Ute slaví až menší automobilka Smyth Performance, která je staví vozy typu Ute na nejrůznějších základech.
Základem jednoho z posledních a nejspíš i nejstylovějších modelů se přitom stal Volkswagen Beetle, na který Mark Smith ze Smyth Performance dokonce vytvořil celou konverzní sadu, díky které si může ze svého "Brouka" vytvořit Ute prakticky kdokoliv.
Jak Mark po telefonu prozradil redaktorům Motor1, kteří na jeho vozy upozornili, na Beetle Ute už má cca 50 objednávek. Na malý projekt z garáže, který má zatím jen jeden prototyp, to rozhodně není špatné, že? Nelze se však příliš divit, neboť Mark nasadil velmi přívětivou cenovou politiku.
Prvních 100 objednávek bude mít konverzní sadu za 2 750 dolarů, tedy cca 63 000 Kč. V sadě jsou přitom všechny součástky, které jsou k přestavbě potřeba. Stále je však potřeba připočíst ještě cenu vozidla, které se stane základem. A pokud nejste příliš manuálně zruční, pak si ještě přičtěte cenu servisu, kde vám auto rozřežou a sestaví z něj stylový Ute. Celkově by se však náklady na stavbu Beetle Ute neměly podle odhadů Motor1 dostat přes 10 000 dolarů.
A pokud se vám nelíbí Beetle Ute, nezoufejte. V nabídce Smyth Performance je poměrně pestrá paleta konverzních sad, díky kterým si můžete postavit stylový Ute z vozidel Jako Subaru Impreza, Volkswagen Jetta či Golf, Audi A4 / S4 a milovníky amerických V8 jistě potěší i konverzní sada pro Dodge Charger.
Na Instagramu smyth_performance je k vidění pestrá paleta vozidel, které Mark Smith proměnil v stylový Ute. Vozům přitom zůstala i registrační značka, stále mohou na silnice. Jeden z majitelů se dokonce pochlubil i snímkem z technické prohlídky vozidla ve státě Severní Karolína, kterou upravený Volkswagen Ute prošel.
Celkem by nás ale zajímalo, jak by se na podobnou úpravu dívali technici STK v Česku i jinde v Evropě. Není totiž pochyb o tom, že takto výrazný zásah do karoserie musel nadělat s tuhostí auta pořádnou paseku. A je jen otázkou, jak moc si Mark Smith s dodatečným vyztužením auta poradil. Jeho stroje se nám však líbí a je nám naprosto jasné, že kdekoliv se objeví, tam vyvolají pořádný rozruch.