Automobily typu Ute, tedy dvoumístné pick-upy postavené na základech klasických osobních automobilů, jsou typické především pro Austrálii. Některé automobilky se sice pokusily adaptovat tento styl i pro jiné trhy, nicméně velkého úspěchu nikdy nedosáhly. Tedy až do teď, jak ukazuje rozrůstající se společnost Smyth Performance.
Vozy typu Ute jsou australskou specialitou, jejíž úspěch se ve světě nepodařilo zopakovat. Dokonce i Američané, kteří milují klasické pick-upy, nad osobními vozy s korbou ohrnuly nos. Vyrábět je přitom zkoušela jak automobilka Ford (model Ranchero), tak Chevrolet (El Camino). Skutečné úspěchy na americkém trhu tak s vozy typu Ute slaví až menší automobilka Smyth Performance, která je staví vozy typu Ute na nejrůznějších základech.
Základem jednoho z posledních a nejspíš i nejstylovějších modelů se přitom stal Volkswagen Beetle, na který Mark Smith ze Smyth Performance dokonce vytvořil celou konverzní sadu, díky které si může ze svého "Brouka" vytvořit Ute prakticky kdokoliv.
Jak Mark po telefonu prozradil redaktorům Motor1, kteří na jeho vozy upozornili, na Beetle Ute už má cca 50 objednávek. Na malý projekt z garáže, který má zatím jen jeden prototyp, to rozhodně není špatné, že? Nelze se však příliš divit, neboť Mark nasadil velmi přívětivou cenovou politiku.
Prvních 100 objednávek bude mít konverzní sadu za 2 750 dolarů, tedy cca 63 000 Kč. V sadě jsou přitom všechny součástky, které jsou k přestavbě potřeba. Stále je však potřeba připočíst ještě cenu vozidla, které se stane základem. A pokud nejste příliš manuálně zruční, pak si ještě přičtěte cenu servisu, kde vám auto rozřežou a sestaví z něj stylový Ute. Celkově by se však náklady na stavbu Beetle Ute neměly podle odhadů Motor1 dostat přes 10 000 dolarů.
A pokud se vám nelíbí Beetle Ute, nezoufejte. V nabídce Smyth Performance je poměrně pestrá paleta konverzních sad, díky kterým si můžete postavit stylový Ute z vozidel Jako Subaru Impreza, Volkswagen Jetta či Golf, Audi A4 / S4 a milovníky amerických V8 jistě potěší i konverzní sada pro Dodge Charger.
Na Instagramu smyth_performance je k vidění pestrá paleta vozidel, které Mark Smith proměnil v stylový Ute. Vozům přitom zůstala i registrační značka, stále mohou na silnice. Jeden z majitelů se dokonce pochlubil i snímkem z technické prohlídky vozidla ve státě Severní Karolína, kterou upravený Volkswagen Ute prošel.
Celkem by nás ale zajímalo, jak by se na podobnou úpravu dívali technici STK v Česku i jinde v Evropě. Není totiž pochyb o tom, že takto výrazný zásah do karoserie musel nadělat s tuhostí auta pořádnou paseku. A je jen otázkou, jak moc si Mark Smith s dodatečným vyztužením auta poradil. Jeho stroje se nám však líbí a je nám naprosto jasné, že kdekoliv se objeví, tam vyvolají pořádný rozruch.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?