Tak rychlou přestavbu jsme nečekali! Nová Supra se starým motorem je úchvatným strojem

Nová Toyota GR Supra dostala legendární motor Toytoa 2JZ-GTE
Nová Toyota GR Supra dostala legendární motor Toytoa 2JZ-GTE, foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. března 2019 09:54
Sdílej:

Nedávno představená Toyota GR Supra A90 si rychle dokázala najít velké množství příznivců i zákazníků, některým milovníkům tohoto ikonického modelu se však nezavděčila společným vývojem s BMW a motorem pocházejícím od mnichovské automobilky. Bylo tak jen otázkou času, kdy se někdo rozhodne implantovat pod její kapotu ikonické šestiválec 2JZ-GTE, nikdo jsme však nečekali, že to půjde tak rychle.

První zprávy o zabudování motoru 2JZ-GTE pod kapotou nové Toyoty GR Supra A90 se objevily zhruba před měsícem, kdy kalifornská tuningová společnost CX Racing oznámila vývoj konverzní sady. Jak ale nyní upozornil web Carscoops, CX Racing již předběhl známý japonský drifter Daigo Saito.

Ten ale neztrácel čas s výrobou konverzní sady a pustil se do klasické závodní přestavby - vůz už by tedy na silnice nikdo normální asi nepustil a pohled pod kapotu není tak elegantní, jako ve vizualizaci CX RAcing. Stále se však jedná o vůbec první zástavbu motoru ze Supry A80 do Supry A90.

O přestavbě zatím není známo příliš mnoho detailů, jak je ovšem ze snímků patrné, Supra dostala kromě nového motoru i výztuhu karoserie, bezpečnostní rám do interiéru a výrazně modifikovaný podvozek. Úpravám se však nevyhnula ani samotná karoserie, jejíž některé plechy musely ustoupit širším pneumatikám a lepšímu úhlu natočení předních kol.

Pod kapotou instalovaný 3.0 litrový twin-turbo řadový šestiválec 2JZ-GTE by měl být naladěn na výkon okolo 800 koní, což u podobných odlehčených speciálů bohatě stačí k radostnému driftování a rychlému ničení pneumatik.

Podle informací webu Carscoops trval vývoj i přestavba vozu pouhých 42 dnů. Saito si přitom novou Supru vybral údajně hlavně díky jejím kompaktním rozměrům a krátkému rozvoru, díky čemuž by měla být lépe ovladatelná. Navíc počítá i s nižšími provozními náklady.

Proč Saito vyměnil nový motor BMW B58 za starší Toyotu 2JZ sice neprozradil, nabízí se však několik logické vysvětlení. Motory B58 jsou totiž poměrně nové a na trhu ještě nebude příliš mnoho dílů pro jejich přestavbu na vyšší výkon. Naopak s motory 2JZ už má Saito bohaté zkušenosti a jejich potenciál dosahování extrémních výkonů z nich udělal naprosto legendu.

Saito je navíc extrémními přestavbami poměrně dobře známý. Ostatně dříve se proháněl po závodní trati bokem třeba ve Ferrari 599 GTB nebo Lamborghini. Svou novou Supru by měl oficiálně poprvé vyvézt v Tokiu 23. března na akci D1 Grand Prix All-Star Shoot Out.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.