Tak rychlou přestavbu jsme nečekali! Nová Supra se starým motorem je úchvatným strojem

Nová Toyota GR Supra dostala legendární motor Toytoa 2JZ-GTE
Nová Toyota GR Supra dostala legendární motor Toytoa 2JZ-GTE, foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. března 2019 09:54
Sdílej:

Nedávno představená Toyota GR Supra A90 si rychle dokázala najít velké množství příznivců i zákazníků, některým milovníkům tohoto ikonického modelu se však nezavděčila společným vývojem s BMW a motorem pocházejícím od mnichovské automobilky. Bylo tak jen otázkou času, kdy se někdo rozhodne implantovat pod její kapotu ikonické šestiválec 2JZ-GTE, nikdo jsme však nečekali, že to půjde tak rychle.

První zprávy o zabudování motoru 2JZ-GTE pod kapotou nové Toyoty GR Supra A90 se objevily zhruba před měsícem, kdy kalifornská tuningová společnost CX Racing oznámila vývoj konverzní sady. Jak ale nyní upozornil web Carscoops, CX Racing již předběhl známý japonský drifter Daigo Saito.

Ten ale neztrácel čas s výrobou konverzní sady a pustil se do klasické závodní přestavby - vůz už by tedy na silnice nikdo normální asi nepustil a pohled pod kapotu není tak elegantní, jako ve vizualizaci CX RAcing. Stále se však jedná o vůbec první zástavbu motoru ze Supry A80 do Supry A90.

O přestavbě zatím není známo příliš mnoho detailů, jak je ovšem ze snímků patrné, Supra dostala kromě nového motoru i výztuhu karoserie, bezpečnostní rám do interiéru a výrazně modifikovaný podvozek. Úpravám se však nevyhnula ani samotná karoserie, jejíž některé plechy musely ustoupit širším pneumatikám a lepšímu úhlu natočení předních kol.

Pod kapotou instalovaný 3.0 litrový twin-turbo řadový šestiválec 2JZ-GTE by měl být naladěn na výkon okolo 800 koní, což u podobných odlehčených speciálů bohatě stačí k radostnému driftování a rychlému ničení pneumatik.

Podle informací webu Carscoops trval vývoj i přestavba vozu pouhých 42 dnů. Saito si přitom novou Supru vybral údajně hlavně díky jejím kompaktním rozměrům a krátkému rozvoru, díky čemuž by měla být lépe ovladatelná. Navíc počítá i s nižšími provozními náklady.

Proč Saito vyměnil nový motor BMW B58 za starší Toyotu 2JZ sice neprozradil, nabízí se však několik logické vysvětlení. Motory B58 jsou totiž poměrně nové a na trhu ještě nebude příliš mnoho dílů pro jejich přestavbu na vyšší výkon. Naopak s motory 2JZ už má Saito bohaté zkušenosti a jejich potenciál dosahování extrémních výkonů z nich udělal naprosto legendu.

Saito je navíc extrémními přestavbami poměrně dobře známý. Ostatně dříve se proháněl po závodní trati bokem třeba ve Ferrari 599 GTB nebo Lamborghini. Svou novou Supru by měl oficiálně poprvé vyvézt v Tokiu 23. března na akci D1 Grand Prix All-Star Shoot Out.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?