Tak rychlou přestavbu jsme nečekali! Nová Supra se starým motorem je úchvatným strojem

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. března 2019, 09:54 Google+

Nedávno představená Toyota GR Supra A90 si rychle dokázala najít velké množství příznivců i zákazníků, některým milovníkům tohoto ikonického modelu se však nezavděčila společným vývojem s BMW a motorem pocházejícím od mnichovské automobilky. Bylo tak jen otázkou času, kdy se někdo rozhodne implantovat pod její kapotu ikonické šestiválec 2JZ-GTE, nikdo jsme však nečekali, že to půjde tak rychle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Toyota GR Supra dostala legendární motor Toytoa 2JZ-GTE

Nová Toyota GR Supra dostala legendární motor Toytoa 2JZ-GTE | foto: facebook

Sdílejte článek

První zprávy o zabudování motoru 2JZ-GTE pod kapotou nové Toyoty GR Supra A90 se objevily zhruba před měsícem, kdy kalifornská tuningová společnost CX Racing oznámila vývoj konverzní sady. Jak ale nyní upozornil web Carscoops, CX Racing již předběhl známý japonský drifter Daigo Saito.

Ten ale neztrácel čas s výrobou konverzní sady a pustil se do klasické závodní přestavby - vůz už by tedy na silnice nikdo normální asi nepustil a pohled pod kapotu není tak elegantní, jako ve vizualizaci CX RAcing. Stále se však jedná o vůbec první zástavbu motoru ze Supry A80 do Supry A90.

O přestavbě zatím není známo příliš mnoho detailů, jak je ovšem ze snímků patrné, Supra dostala kromě nového motoru i výztuhu karoserie, bezpečnostní rám do interiéru a výrazně modifikovaný podvozek. Úpravám se však nevyhnula ani samotná karoserie, jejíž některé plechy musely ustoupit širším pneumatikám a lepšímu úhlu natočení předních kol.

Pod kapotou instalovaný 3.0 litrový twin-turbo řadový šestiválec 2JZ-GTE by měl být naladěn na výkon okolo 800 koní, což u podobných odlehčených speciálů bohatě stačí k radostnému driftování a rychlému ničení pneumatik.

Podle informací webu Carscoops trval vývoj i přestavba vozu pouhých 42 dnů. Saito si přitom novou Supru vybral údajně hlavně díky jejím kompaktním rozměrům a krátkému rozvoru, díky čemuž by měla být lépe ovladatelná. Navíc počítá i s nižšími provozními náklady.

zdroj: facebook

Proč Saito vyměnil nový motor BMW B58 za starší Toyotu 2JZ sice neprozradil, nabízí se však několik logické vysvětlení. Motory B58 jsou totiž poměrně nové a na trhu ještě nebude příliš mnoho dílů pro jejich přestavbu na vyšší výkon. Naopak s motory 2JZ už má Saito bohaté zkušenosti a jejich potenciál dosahování extrémních výkonů z nich udělal naprosto legendu.

Saito je navíc extrémními přestavbami poměrně dobře známý. Ostatně dříve se proháněl po závodní trati bokem třeba ve Ferrari 599 GTB nebo Lamborghini. Svou novou Supru by měl oficiálně poprvé vyvézt v Tokiu 23. března na akci D1 Grand Prix All-Star Shoot Out.

Vytisknout

Diskuze: Tak rychlou přestavbu jsme nečekali! Nová Supra se starým motorem je úchvatným strojem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tesla

Tesla opět mění strategii: Část dealerství si ponechá, ale opět zvedne ceny

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud