Tak rychlou přestavbu jsme nečekali! Nová Supra se starým motorem je úchvatným strojem

Nová Toyota GR Supra dostala legendární motor Toytoa 2JZ-GTE
Nová Toyota GR Supra dostala legendární motor Toytoa 2JZ-GTE, foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. března 2019 9:54
Sdílej:

Nedávno představená Toyota GR Supra A90 si rychle dokázala najít velké množství příznivců i zákazníků, některým milovníkům tohoto ikonického modelu se však nezavděčila společným vývojem s BMW a motorem pocházejícím od mnichovské automobilky. Bylo tak jen otázkou času, kdy se někdo rozhodne implantovat pod její kapotu ikonické šestiválec 2JZ-GTE, nikdo jsme však nečekali, že to půjde tak rychle.

První zprávy o zabudování motoru 2JZ-GTE pod kapotou nové Toyoty GR Supra A90 se objevily zhruba před měsícem, kdy kalifornská tuningová společnost CX Racing oznámila vývoj konverzní sady. Jak ale nyní upozornil web Carscoops, CX Racing již předběhl známý japonský drifter Daigo Saito.

Ten ale neztrácel čas s výrobou konverzní sady a pustil se do klasické závodní přestavby - vůz už by tedy na silnice nikdo normální asi nepustil a pohled pod kapotu není tak elegantní, jako ve vizualizaci CX RAcing. Stále se však jedná o vůbec první zástavbu motoru ze Supry A80 do Supry A90.

O přestavbě zatím není známo příliš mnoho detailů, jak je ovšem ze snímků patrné, Supra dostala kromě nového motoru i výztuhu karoserie, bezpečnostní rám do interiéru a výrazně modifikovaný podvozek. Úpravám se však nevyhnula ani samotná karoserie, jejíž některé plechy musely ustoupit širším pneumatikám a lepšímu úhlu natočení předních kol.

Pod kapotou instalovaný 3.0 litrový twin-turbo řadový šestiválec 2JZ-GTE by měl být naladěn na výkon okolo 800 koní, což u podobných odlehčených speciálů bohatě stačí k radostnému driftování a rychlému ničení pneumatik.

Podle informací webu Carscoops trval vývoj i přestavba vozu pouhých 42 dnů. Saito si přitom novou Supru vybral údajně hlavně díky jejím kompaktním rozměrům a krátkému rozvoru, díky čemuž by měla být lépe ovladatelná. Navíc počítá i s nižšími provozními náklady.

Proč Saito vyměnil nový motor BMW B58 za starší Toyotu 2JZ sice neprozradil, nabízí se však několik logické vysvětlení. Motory B58 jsou totiž poměrně nové a na trhu ještě nebude příliš mnoho dílů pro jejich přestavbu na vyšší výkon. Naopak s motory 2JZ už má Saito bohaté zkušenosti a jejich potenciál dosahování extrémních výkonů z nich udělal naprosto legendu.

Saito je navíc extrémními přestavbami poměrně dobře známý. Ostatně dříve se proháněl po závodní trati bokem třeba ve Ferrari 599 GTB nebo Lamborghini. Svou novou Supru by měl oficiálně poprvé vyvézt v Tokiu 23. března na akci D1 Grand Prix All-Star Shoot Out.

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.