Pokud jste majitelem Mercedesu-AMG E63 S a jeho sériový výkon vám již nestačí, dosud pro vás mohl být zajímavou volbou performance kit od firmy Brabus, který vozu propůjčil výkon 603 k a 850 Nm. točivého momentu. Nyní se však do úprav vložil G-Power a ukázal, že lze ze 4 litrové V8 twin-turbo "vymáčknout" mnohem více - takto "nadopovaná" E63 S disponuje výkonem 800 k a 1000 Nm. točivého momentu! Úpravy se samozřejmě nedotkly pouze řídící jednotky. K tak vysokým číslům se dostal G-Power skrze výkonnější turbodmychadla a zcela jiný výfukový systém. Skvělý design podtrhují 21" kola Hurricane RR. No, nezbývá než závidět - jízda v takto upraveném voze musí být absolutní zážitek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.