Každý automobilový nadšenec miluje symfonii laděného výfuku a poctivého, nesmyslně silného motoru. Přiložené video zobrazuje předchůdce Mercedesu-Benz E-Class, který jak je vidno, není vhodný jen na cesty do zaměstnání nebo na nákupy. Jak můžete vidět (a slyšet), své čestné místo má i v závodech "na půl míle".
Většině běžných lidí by se mohl výkon už sériového AMG E63 zdát nesmyslně vysoký. Tento automobil byl již v továrně osazen výkonným vidlicovým osmiválcem o objemu pět a půl litru, který vozu propůjčuje 525, respektive 577 koňských sil a to v závislosti na to, zda se jedná o verzi E63 či E63 S.
Majiteli vozu to však zřejmě přišlo málo, a proto svěřil svůj vůz specializovanému tuningovému úpravci. Jak to dopadlo? Nové turbodmychadlo, úpravy řídící jednotky, sání a výfukových svodů mají na svědomí to, že se z původního AMG E63 stal výkonnější automobil, než třeba Lamborghini Aventador S či Ferrari 812 Superfast.
Pod kapotou vozu se nyní ukrývá úctyhodných 900 koní! Exteriér vozu však zůstal téměř nezměněn a vyjma nových kol nic nenaznačuje tomu, jaká bestie se z upraveného vozu stala. Tedy až do doby, než řidič nastartuje motor a plynovým pedálem začne dirigovat jednotlivé tóny.
Zvuk upraveného osmiválce je opravdu nádherný. Mnoho informací už bohužel nevíme. Záběry by měly pocházet z oblíbených závodů na 1/2 míle odehrávajících se někde v sousedním Německu. Náš Mercedes-AMG E63 při nich dosahuje času kolem 18-ti vteřin, během kterých dokáže zrychlit až na 260 kilometrů v hodině!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.