Pokud jste někdy zatoužili po automobilu s wankelovým motorem, nejsnazším řešením bylo zamířit k automobilce Mazda, která těmito motory osazovala modely RX-7 a RX-8. Některým milovníkům techniky, výkonu a unikátního zvuku však Mazda nebyla dost dobrá a tak začaly netradiční motory migrovat i pod kapotu dalších modelů jiných značek. Tou nejbláznivější konverzí je pak nejspíš tenhle malý červený Fiat 600.
Fiat 600 s Wankelovým motorem dostal příznačnou přezdívku Angry Mosquito, tedy zhruba naštvaný komár, což je naprosto vhodný název. Budoucí majitel však vozu může říkat jak bude chtít, neboť malý Fiat je v současnosti na prodej. Právě díky prodejci jsme si však mohli prohlédnout jeho výkony a poslechnout i jeho charakteristický zvuk.
Místo zadních sedadel se ukrývá rotační motor Mazda 12A, který však podstoupil řadu úprav. Jednou z nich je například instalace dvojitých 40 mm karburátorů Weber nebo připojení manuální čtyřstupňové převodovky z produkce Volkswagen. Díky výslednému rozložení váhy pak prý stroj působí jako „sporťák s motorem uprostřed."
Jak už bývá u podobných strojů zvykem, poměr váhy a výkonu je naprosto fantastickým. Váha automobilu se pohybuje okolo 590 koní, zatím co upraven motor disponuje stádem cca 220 plnokrevníků. Díky tomuto poměru se dostáváme do míst žebříčku, kde se pohybuje například Camaro ZL1 nebo Challenger SRT Hellcat.
Oba výše zmíněné stroje jsou přitom cca 3x větší a těžší. A pokud byste chtěli poznamenat, že jsou bezpochyby modernější, musíme vám dát za pravdu. Ovšem ani Tenhle model Fiatu 600 na tom není tak špatnou - pod svou elegantní karoserií totiž ukrývá pevnou a odolnou bezpečnostní klec.
Motoexotica, dealer automobilů sídlící v Missouri, kdysi prodal Angry Mosquito za částku necelých 35 000 dolarů. Fiat se však vrací a jeho hodnota půjde podle očekávání pořádně nahoru. Za kolik ho lidé od Barret-Jackson dokáží prodat sice netušíme, ovšem již teď víme, že málo to nebude.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.