Pokud jste někdy zatoužili po automobilu s wankelovým motorem, nejsnazším řešením bylo zamířit k automobilce Mazda, která těmito motory osazovala modely RX-7 a RX-8. Některým milovníkům techniky, výkonu a unikátního zvuku však Mazda nebyla dost dobrá a tak začaly netradiční motory migrovat i pod kapotu dalších modelů jiných značek. Tou nejbláznivější konverzí je pak nejspíš tenhle malý červený Fiat 600.
Fiat 600 s Wankelovým motorem dostal příznačnou přezdívku Angry Mosquito, tedy zhruba naštvaný komár, což je naprosto vhodný název. Budoucí majitel však vozu může říkat jak bude chtít, neboť malý Fiat je v současnosti na prodej. Právě díky prodejci jsme si však mohli prohlédnout jeho výkony a poslechnout i jeho charakteristický zvuk.
Místo zadních sedadel se ukrývá rotační motor Mazda 12A, který však podstoupil řadu úprav. Jednou z nich je například instalace dvojitých 40 mm karburátorů Weber nebo připojení manuální čtyřstupňové převodovky z produkce Volkswagen. Díky výslednému rozložení váhy pak prý stroj působí jako „sporťák s motorem uprostřed."
Jak už bývá u podobných strojů zvykem, poměr váhy a výkonu je naprosto fantastickým. Váha automobilu se pohybuje okolo 590 koní, zatím co upraven motor disponuje stádem cca 220 plnokrevníků. Díky tomuto poměru se dostáváme do míst žebříčku, kde se pohybuje například Camaro ZL1 nebo Challenger SRT Hellcat.
Oba výše zmíněné stroje jsou přitom cca 3x větší a těžší. A pokud byste chtěli poznamenat, že jsou bezpochyby modernější, musíme vám dát za pravdu. Ovšem ani Tenhle model Fiatu 600 na tom není tak špatnou - pod svou elegantní karoserií totiž ukrývá pevnou a odolnou bezpečnostní klec.
Motoexotica, dealer automobilů sídlící v Missouri, kdysi prodal Angry Mosquito za částku necelých 35 000 dolarů. Fiat se však vrací a jeho hodnota půjde podle očekávání pořádně nahoru. Za kolik ho lidé od Barret-Jackson dokáží prodat sice netušíme, ovšem již teď víme, že málo to nebude.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?