Sovětská automobilka Gorkovsky Automobiljni Zavod, kterou zná většina z nás pod zkratkou GAZ, vyrobila mezi lety 1956 až 1970 celkem 600 000 kusů modelu 21. Nabídka navíc byla až nezvykle široká, neboť zahrnovala čtyřdveřové sedany, pětidveřové kombíky a hlavně stylové dvoudveřové kabriolety. Pokud ale čekáte, že tohle je jeden z nich, musíme vás zklamat.
Tento stylový vůz, jehož fotografie jsou rozesety po mnoha ruských motoristických serverech, je ve skutečnosti Mercedes-Benz SLK z roku 1999, tedy první generace. Někomu však tento poměrně elegantní německý sporťák přišel příliš nudný a tak na jeho základech vznikla v minulém roce tato poměrně zdařilá replika.
Celá karoserie vozu, snad jen s výjimkou skládací střechy, prošla kompletní přeměnou díky čemuž se vzhled vozu dokonale přiblížil původní sovětské předloze. Přední části dominuje masivní chromová maska, kterou po stranách obklopují stylové kulaté světlomety. Změnami ale prošly snad všechny jednotlivé panely karoserie, včetně zadních blatníků, které nyní částečně překrývají kola.
Ostatně zadní části byla evidentně také věnována speciální péče. Podobně jako vpředu, i zde můžeme vidět stylové světlomety a řadu masivních chromových doplňků. Zvláště pak na víku kufru je vytvořen velice elegantní symbol se znakem automobilky.
Interiér vozu je sice zůstal věrný původnímu uspořádání Mercedesu, nicméně i zde je znát ruka poctivého úpravce, který přidal pár stylových doplňků a hlavně kompletně nové čalounění.
A pokud by vás tohle zajímavé auto náhodou uchvátilo do takové míry, že bez něj už nikdy nebudete moci v klidu spát, máte docela štěstí. Na ruském webu Avito.ru je totiž na prodej za rovné 3 000 000 rublů - tedy cca 1 080 000 Kč. Pro vůz navíc nemusíte cestovat ani do Ruska, neboť se momentálně nachází v Litvě - a prodejce navíc nabízí možnost dopravy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?