Sovětská automobilka Gorkovsky Automobiljni Zavod, kterou zná většina z nás pod zkratkou GAZ, vyrobila mezi lety 1956 až 1970 celkem 600 000 kusů modelu 21. Nabídka navíc byla až nezvykle široká, neboť zahrnovala čtyřdveřové sedany, pětidveřové kombíky a hlavně stylové dvoudveřové kabriolety. Pokud ale čekáte, že tohle je jeden z nich, musíme vás zklamat.
Tento stylový vůz, jehož fotografie jsou rozesety po mnoha ruských motoristických serverech, je ve skutečnosti Mercedes-Benz SLK z roku 1999, tedy první generace. Někomu však tento poměrně elegantní německý sporťák přišel příliš nudný a tak na jeho základech vznikla v minulém roce tato poměrně zdařilá replika.
Celá karoserie vozu, snad jen s výjimkou skládací střechy, prošla kompletní přeměnou díky čemuž se vzhled vozu dokonale přiblížil původní sovětské předloze. Přední části dominuje masivní chromová maska, kterou po stranách obklopují stylové kulaté světlomety. Změnami ale prošly snad všechny jednotlivé panely karoserie, včetně zadních blatníků, které nyní částečně překrývají kola.
Ostatně zadní části byla evidentně také věnována speciální péče. Podobně jako vpředu, i zde můžeme vidět stylové světlomety a řadu masivních chromových doplňků. Zvláště pak na víku kufru je vytvořen velice elegantní symbol se znakem automobilky.
Interiér vozu je sice zůstal věrný původnímu uspořádání Mercedesu, nicméně i zde je znát ruka poctivého úpravce, který přidal pár stylových doplňků a hlavně kompletně nové čalounění.
A pokud by vás tohle zajímavé auto náhodou uchvátilo do takové míry, že bez něj už nikdy nebudete moci v klidu spát, máte docela štěstí. Na ruském webu Avito.ru je totiž na prodej za rovné 3 000 000 rublů - tedy cca 1 080 000 Kč. Pro vůz navíc nemusíte cestovat ani do Ruska, neboť se momentálně nachází v Litvě - a prodejce navíc nabízí možnost dopravy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?