Vzpomínáte si na Jugoslávskou automobilku Yugo? Dnes toho z ní příliš nezbývá, ovšem před pár desítkami let se mohla pochlubit i vývozem některých modelů do zámoří, kde navzdory pochybné kvalitě dokázala zaujmout velice příznivou cenou.Tenhle model má s originálem pramálo společného, ovšem konečně se mu podařilo získat si srdce mnoha Američanů.
Automobily Yugo se do USA exportovaly od konce 80. let a příliš dobrou pověst si tam nezískaly. Podle mnoha dobových článků dohledatelných na internetu se o některých modelech hovořilo dokonce jako o tom nejhorším na americkém trhu.
Tento konkrétní vůz z roku 1988, s označením GV, se do USA dodával s 1.1 litrovým motorem, který generoval výkon pouhých 45 koní - a to bylo žalostně málo. Kromě nedostatku výkonu si však zákazníci stěžovali ještě na bídné zpracování a nepříliš elegantní vzhled. Nebyli by to však Američané, aby se nepokusili alespoň jeden ze tří problémů odstranit pomocí vidlicového osmiválce LSx z Chevroletu.
Výkonný 5.3 litrový motor dokáže s autem vážícím necelou tunu pořádně zamávat, ovšem to majiteli pořád nestačilo a tak přidal ještě systém vstřikování oxidu dusného, tedy tzv. Nitro. S takto upraveným vozem se pak vydal na závody na zamrzlém jezeře Alexander ve Wisconsinu, kde nechyběli ani lidé z motoristického Youtube kanálu 1320 video.
Aby se však vůz na zamrzlé ploše udržel, bylo potřeba zajistit mu dostatečnou trakci. O tu se v tomto případě starají stovky hřebíků zavrtaných do pořádně širokých zadních pneumatik. V této konfiguraci pak dokáže "kdysi ekonomický" hatchback pokořit 1/8 míle (201 metrů) na ledu během 7.88 sekundy.
Klasický závod na 1/4 míle (402 metrů) by pak tenhle prcek mohl pokořit už za 12.3 sekundy (na ledu!), což je skutečně působivé. Popisovat další vlastnosti vozu nejspíš nemá smysl, raději si pusťte video a poslechněte si ten úžasný zvuk osmiválce.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.