Staré Yugo se proměnilo v zimní střelu, stačil jen osmiválec a spousta vrutů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 5. března 2018, 13:50 Google+

Vzpomínáte si na Jugoslávskou automobilku Yugo? Dnes toho z ní příliš nezbývá, ovšem před pár desítkami let se mohla pochlubit i vývozem některých modelů do zámoří, kde navzdory pochybné kvalitě dokázala zaujmout velice příznivou cenou.Tenhle model má s originálem pramálo společného, ovšem konečně se mu podařilo získat si srdce mnoha Američanů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nenápadné Yugo GV s motorem 5.3 litru V8

Nenápadné Yugo GV s motorem 5.3 litru V8 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Automobily Yugo se do USA exportovaly od konce 80. let a příliš dobrou pověst si tam nezískaly. Podle mnoha dobových článků dohledatelných na internetu se o některých modelech hovořilo dokonce jako o tom nejhorším na americkém trhu.

Tento konkrétní vůz z roku 1988, s označením GV, se do USA dodával s 1.1 litrovým motorem, který generoval výkon pouhých 45 koní - a to bylo žalostně málo. Kromě nedostatku výkonu si však zákazníci stěžovali ještě na bídné zpracování a nepříliš elegantní vzhled. Nebyli by to však Američané, aby se nepokusili alespoň jeden ze tří problémů odstranit pomocí vidlicového osmiválce LSx z Chevroletu.

Výkonný 5.3 litrový motor dokáže s autem vážícím necelou tunu pořádně zamávat, ovšem to majiteli pořád nestačilo a tak přidal ještě systém vstřikování oxidu dusného, tedy tzv. Nitro. S takto upraveným vozem se pak vydal na závody na zamrzlém jezeře Alexander ve Wisconsinu, kde nechyběli ani lidé z motoristického Youtube kanálu 1320 video.

Aby se však vůz na zamrzlé ploše udržel, bylo potřeba zajistit mu dostatečnou trakci. O tu se v tomto případě starají stovky hřebíků zavrtaných do pořádně širokých zadních pneumatik. V této konfiguraci pak dokáže "kdysi ekonomický" hatchback pokořit 1/8 míle (201 metrů) na ledu během 7.88 sekundy.

Nenápadné Yugo GV dostalo 5.3 litrový motor V8 a Nitro | zdroj: youtube.com

Klasický závod na 1/4 míle (402 metrů) by pak tenhle prcek mohl pokořit už za 12.3 sekundy (na ledu!), což je skutečně působivé. Popisovat další vlastnosti vozu nejspíš nemá smysl, raději si pusťte video a poslechněte si ten úžasný zvuk osmiválce.

Vytisknout

Diskuze: Staré Yugo se proměnilo v zimní střelu, stačil jen osmiválec a spousta vrutů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Mercedes-AMG C43

Mercedes odhalil modernizované AMG C43. Nabídne více výkonu i stylu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud