Vzpomínáte si na Jugoslávskou automobilku Yugo? Dnes toho z ní příliš nezbývá, ovšem před pár desítkami let se mohla pochlubit i vývozem některých modelů do zámoří, kde navzdory pochybné kvalitě dokázala zaujmout velice příznivou cenou.Tenhle model má s originálem pramálo společného, ovšem konečně se mu podařilo získat si srdce mnoha Američanů.
Automobily Yugo se do USA exportovaly od konce 80. let a příliš dobrou pověst si tam nezískaly. Podle mnoha dobových článků dohledatelných na internetu se o některých modelech hovořilo dokonce jako o tom nejhorším na americkém trhu.
Tento konkrétní vůz z roku 1988, s označením GV, se do USA dodával s 1.1 litrovým motorem, který generoval výkon pouhých 45 koní - a to bylo žalostně málo. Kromě nedostatku výkonu si však zákazníci stěžovali ještě na bídné zpracování a nepříliš elegantní vzhled. Nebyli by to však Američané, aby se nepokusili alespoň jeden ze tří problémů odstranit pomocí vidlicového osmiválce LSx z Chevroletu.
Výkonný 5.3 litrový motor dokáže s autem vážícím necelou tunu pořádně zamávat, ovšem to majiteli pořád nestačilo a tak přidal ještě systém vstřikování oxidu dusného, tedy tzv. Nitro. S takto upraveným vozem se pak vydal na závody na zamrzlém jezeře Alexander ve Wisconsinu, kde nechyběli ani lidé z motoristického Youtube kanálu 1320 video.
Aby se však vůz na zamrzlé ploše udržel, bylo potřeba zajistit mu dostatečnou trakci. O tu se v tomto případě starají stovky hřebíků zavrtaných do pořádně širokých zadních pneumatik. V této konfiguraci pak dokáže "kdysi ekonomický" hatchback pokořit 1/8 míle (201 metrů) na ledu během 7.88 sekundy.
Klasický závod na 1/4 míle (402 metrů) by pak tenhle prcek mohl pokořit už za 12.3 sekundy (na ledu!), což je skutečně působivé. Popisovat další vlastnosti vozu nejspíš nemá smysl, raději si pusťte video a poslechněte si ten úžasný zvuk osmiválce.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.