Vzpomínáte si na Jugoslávskou automobilku Yugo? Dnes toho z ní příliš nezbývá, ovšem před pár desítkami let se mohla pochlubit i vývozem některých modelů do zámoří, kde navzdory pochybné kvalitě dokázala zaujmout velice příznivou cenou.Tenhle model má s originálem pramálo společného, ovšem konečně se mu podařilo získat si srdce mnoha Američanů.
Automobily Yugo se do USA exportovaly od konce 80. let a příliš dobrou pověst si tam nezískaly. Podle mnoha dobových článků dohledatelných na internetu se o některých modelech hovořilo dokonce jako o tom nejhorším na americkém trhu.
Tento konkrétní vůz z roku 1988, s označením GV, se do USA dodával s 1.1 litrovým motorem, který generoval výkon pouhých 45 koní - a to bylo žalostně málo. Kromě nedostatku výkonu si však zákazníci stěžovali ještě na bídné zpracování a nepříliš elegantní vzhled. Nebyli by to však Američané, aby se nepokusili alespoň jeden ze tří problémů odstranit pomocí vidlicového osmiválce LSx z Chevroletu.
Výkonný 5.3 litrový motor dokáže s autem vážícím necelou tunu pořádně zamávat, ovšem to majiteli pořád nestačilo a tak přidal ještě systém vstřikování oxidu dusného, tedy tzv. Nitro. S takto upraveným vozem se pak vydal na závody na zamrzlém jezeře Alexander ve Wisconsinu, kde nechyběli ani lidé z motoristického Youtube kanálu 1320 video.
Aby se však vůz na zamrzlé ploše udržel, bylo potřeba zajistit mu dostatečnou trakci. O tu se v tomto případě starají stovky hřebíků zavrtaných do pořádně širokých zadních pneumatik. V této konfiguraci pak dokáže "kdysi ekonomický" hatchback pokořit 1/8 míle (201 metrů) na ledu během 7.88 sekundy.
Klasický závod na 1/4 míle (402 metrů) by pak tenhle prcek mohl pokořit už za 12.3 sekundy (na ledu!), což je skutečně působivé. Popisovat další vlastnosti vozu nejspíš nemá smysl, raději si pusťte video a poslechněte si ten úžasný zvuk osmiválce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.