Snad každý policejní sbor chce mít ve svých garážích výkonné služební vozy, nicméně právě v Německu je jejich využití více než smysluplné, vždyť která jiná země se může pochlubit tolika fenomenálními sportovními automobilkami.
Vtěsnat do rozpočtu vozy jako Porsche 911 či Mercedes-AMG GT však není žádná sranda, proto se musí policisté zajímat o jiné alternativy. A jednou z nich může být i tento Volkswagen Golf R v úpravě Oettinger, který byl před pár týdny představen na "Essen Motor Show".
Jeho design se nese v klasickém policejním duchu, na střeše a v masce najdeme typická modrá výstražná světla a bílou karoserii dekoruje modrý polep s lemováním neonově žlutou barvou. Samozřejmostí je pak několik nápisů Polizei.
Vzhled ovlivňuje zásadním způsobem i speciální aerodynamický body-kit, který se skládá z předního a zadního nárazníku, nástavce prahů, spoileru a difuzéru s koncovkami výfuku o průměru 90 milimetrů. V podbězích pak nalezneme 20 palcová kola nazutá do nízkoprofilových pneumatik Hankook.
Nejzajímavější a také nejpraktičtější změny se však odehrály pod kapotou, kde společnost Oettinger vyladila 2.0 litrový přeplňovaný motor ze standardních 310 koní na rovných 400 koní. Akcelerace z 0 na 100 km/h se tak odehrává za 3.6 sekundy a maximální rychlost dosahuje 290 km/h.
Na Golf jsou to skutečně úchvatná čísla, nicméně v provozu se s tímhle skvostem ani v Německu nesetkáme. Koncept byl totiž postaven v rámci bezpečnostní kampaně "Tune It! Safe!", kterou podporuje německé ministerstvo dopravy i řada soukromých subjektů právě z tohoto průmyslového odvětví.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?