Snad každý policejní sbor chce mít ve svých garážích výkonné služební vozy, nicméně právě v Německu je jejich využití více než smysluplné, vždyť která jiná země se může pochlubit tolika fenomenálními sportovními automobilkami.
Vtěsnat do rozpočtu vozy jako Porsche 911 či Mercedes-AMG GT však není žádná sranda, proto se musí policisté zajímat o jiné alternativy. A jednou z nich může být i tento Volkswagen Golf R v úpravě Oettinger, který byl před pár týdny představen na "Essen Motor Show".
Jeho design se nese v klasickém policejním duchu, na střeše a v masce najdeme typická modrá výstražná světla a bílou karoserii dekoruje modrý polep s lemováním neonově žlutou barvou. Samozřejmostí je pak několik nápisů Polizei.
Vzhled ovlivňuje zásadním způsobem i speciální aerodynamický body-kit, který se skládá z předního a zadního nárazníku, nástavce prahů, spoileru a difuzéru s koncovkami výfuku o průměru 90 milimetrů. V podbězích pak nalezneme 20 palcová kola nazutá do nízkoprofilových pneumatik Hankook.
Nejzajímavější a také nejpraktičtější změny se však odehrály pod kapotou, kde společnost Oettinger vyladila 2.0 litrový přeplňovaný motor ze standardních 310 koní na rovných 400 koní. Akcelerace z 0 na 100 km/h se tak odehrává za 3.6 sekundy a maximální rychlost dosahuje 290 km/h.
Na Golf jsou to skutečně úchvatná čísla, nicméně v provozu se s tímhle skvostem ani v Německu nesetkáme. Koncept byl totiž postaven v rámci bezpečnostní kampaně "Tune It! Safe!", kterou podporuje německé ministerstvo dopravy i řada soukromých subjektů právě z tohoto průmyslového odvětví.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?