Německá společnost Manhart postaví pouhých pět kusů tohoto hardcore automobilu. Za ultimativní káru si ale řekne o pořádný balík peněz, konkrétně 395 000 eur.
Manhart stvořil model Manhart MHX6 Dirt již před několika lety. Tehdy se ovšem jednalo o koncept postavený na technickém základu X6 první generace. Nyní přichází druhá generace ultimativního offroadu s názvem Dirt².
Jako technický základ posloužila civilní verze X6M, která je ovšem nejvíce vzdálená terénním schopnostem konceptu. Nicméně má silný motor, který je v případě konceptu Dirt² naladěný na bezmála 900 k a točivý moment 1200 Nm. Aby motor vydržel tyto impozantní parametry, byl řádně přepracován. Vyztužena musela být i převodovka a zadní náprava. Krom karbonového sání je v plánu i úprava chladicího systému pro použití v teplejších oblastech. Laděný výfuk poskytne kvalitnější zvukový projev.
Aby jízdní vlastnosti v terénu odpovídaly zaměření automobilu, použil úpravce speciální podvozek KW výrazně zvyšující podvozek. Použity byly pneumatiky BF Goodridge o rozměru 305/40 R 21. Lepší průchodnost terénem zajišťuje diferenciál s uzávěrkou na zadní nápravě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?