Německá společnost Manhart postaví pouhých pět kusů tohoto hardcore automobilu. Za ultimativní káru si ale řekne o pořádný balík peněz, konkrétně 395 000 eur.
Manhart stvořil model Manhart MHX6 Dirt již před několika lety. Tehdy se ovšem jednalo o koncept postavený na technickém základu X6 první generace. Nyní přichází druhá generace ultimativního offroadu s názvem Dirt².
Jako technický základ posloužila civilní verze X6M, která je ovšem nejvíce vzdálená terénním schopnostem konceptu. Nicméně má silný motor, který je v případě konceptu Dirt² naladěný na bezmála 900 k a točivý moment 1200 Nm. Aby motor vydržel tyto impozantní parametry, byl řádně přepracován. Vyztužena musela být i převodovka a zadní náprava. Krom karbonového sání je v plánu i úprava chladicího systému pro použití v teplejších oblastech. Laděný výfuk poskytne kvalitnější zvukový projev.
Aby jízdní vlastnosti v terénu odpovídaly zaměření automobilu, použil úpravce speciální podvozek KW výrazně zvyšující podvozek. Použity byly pneumatiky BF Goodridge o rozměru 305/40 R 21. Lepší průchodnost terénem zajišťuje diferenciál s uzávěrkou na zadní nápravě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?