Bohužel, když dnes použijeme slovo "tuning", tak si většina lidí představí něco hrozného, laciného a nepraktického. Jenže tuning v pravém slova smyslu jde dělat i jinak. Před vámi je totiž Ford Mustang Boss 302 upravený profesionálním tuningovým úpravcem SpeedKore. Víte, pro koho byl postaven? Štastným majitelem není nikdo jiný, než Robert Downey jr., představitel Iron Mana.
Základ tedy tvoří Ford Mustang Boss 302 z roku 1970. Nyní bude ale nejlepší přiblížit si, co se pod označením 302 vlastně ukrývá:
Za vším stojí zřejmě "Larry Shinoda - automobilový návrhář". Když se ho v roce 1969 kolegové ptali, na čem pracuje, odpověděl jim pouze "na šéfově autě". Tehdy se zřejmě vžilo označení tajného projektu Boss 302 - Boss podle šéfa, Semona "Bunkie" Knudsena, a 302 podle objemu v kubických palcích.
Bohužel, v sedmdesátých létech byly mustangy s označením Shelby spíše marketingovým prvkem. Již tehdy byly doslova přecpané výbavou a dalece se vzdalovaly původní myšlence homologovaného závoďáku. Pro tehdy populární závody SCCA Trans Am tak bylo potřeba vyrobit něco mnohem lepšího. Něco, co by tehdejší Camara a Javeliny nechalo za sebou. Navíc, pravidla byly jednoduché - o auta byl zájem jen tehdy, pokud vyhrávaly! Buď jste dokázali porazit konkurenci, nebo jste mohli "zavřít krám".
Boss 302 ale nebyl jen o silném pětilitrovém osmiválci. Tento model byl například první v historii aut, osazený křídlem na kufru a spoilerem pod předním nárazníkem. I když neznáme přesná čísla, víme, že tenhle Boss 302 pohání pětilitrový osmiválec, přeplňovaný kompresorem Roush stage 2.
Naprosto ojedinělý a dokonalý je také interiér vozu, pod který se podepsal další špičkový úpravce - "Gabe’s Street Road Custom Interiors". Staré Mustangy máme opravdu rádi, ale tohle je naprostá špička, souhlasíte?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.