Bohužel, když dnes použijeme slovo "tuning", tak si většina lidí představí něco hrozného, laciného a nepraktického. Jenže tuning v pravém slova smyslu jde dělat i jinak. Před vámi je totiž Ford Mustang Boss 302 upravený profesionálním tuningovým úpravcem SpeedKore. Víte, pro koho byl postaven? Štastným majitelem není nikdo jiný, než Robert Downey jr., představitel Iron Mana.
Základ tedy tvoří Ford Mustang Boss 302 z roku 1970. Nyní bude ale nejlepší přiblížit si, co se pod označením 302 vlastně ukrývá:
Za vším stojí zřejmě "Larry Shinoda - automobilový návrhář". Když se ho v roce 1969 kolegové ptali, na čem pracuje, odpověděl jim pouze "na šéfově autě". Tehdy se zřejmě vžilo označení tajného projektu Boss 302 - Boss podle šéfa, Semona "Bunkie" Knudsena, a 302 podle objemu v kubických palcích.
Bohužel, v sedmdesátých létech byly mustangy s označením Shelby spíše marketingovým prvkem. Již tehdy byly doslova přecpané výbavou a dalece se vzdalovaly původní myšlence homologovaného závoďáku. Pro tehdy populární závody SCCA Trans Am tak bylo potřeba vyrobit něco mnohem lepšího. Něco, co by tehdejší Camara a Javeliny nechalo za sebou. Navíc, pravidla byly jednoduché - o auta byl zájem jen tehdy, pokud vyhrávaly! Buď jste dokázali porazit konkurenci, nebo jste mohli "zavřít krám".
Boss 302 ale nebyl jen o silném pětilitrovém osmiválci. Tento model byl například první v historii aut, osazený křídlem na kufru a spoilerem pod předním nárazníkem. I když neznáme přesná čísla, víme, že tenhle Boss 302 pohání pětilitrový osmiválec, přeplňovaný kompresorem Roush stage 2.
Naprosto ojedinělý a dokonalý je také interiér vozu, pod který se podepsal další špičkový úpravce - "Gabe’s Street Road Custom Interiors". Staré Mustangy máme opravdu rádi, ale tohle je naprostá špička, souhlasíte?
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?