SEMA autosalon v Las Vegas je plný všemožných aut, které vás jen napadají. Od luxusu, přes upravené off-roady až po supersporty. Nejvíce pozornosti na sebe letos strhává tenhle model.
Představujeme vám Gunther Werks 400R Coupé. A nebojte se, nebudeme vám lhát. Podobnost s vozy Porsche 911 není náhodná, Gunther Werks je totiž Kalifornská společnost, která nabízí svůj vlastní vůz 400R Coupé, postavený na základech Porsche (generace 993 z let 1993 až 1998).
I když působí designově velmi podobně, nabízí přepracované nárazníky, blatníky, střechu i zadní přítlačné křídlo. Výsledkem je agresivní design za cenu půl milionu dolarů (cca 11 milionů korun). To by byl trochu drahý „body kit“, že? Největší tahák modelu 400R Coupé se však ukrývá vzadu pod kapotou.
Původní vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,6 litru byl nahrazen 4-litrem od společnosti Rothsport Racing. Přepracovaný motor disponuje výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem až 447 Nm. (při 7 800 ot./min.).
Celý koncert uzavírá modifikovaný podvozek, postavený na stavitelných tlumičích KW Clubsport, doplněný hydraulickým systémem KW HLS, který umožňuje nastavení světlé výšky přídě pro lepší překonávání městských nástrah. O dostatečný brzdný výkon se starají brzdy Brembo R35 GTR s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu. Dostatečný kontakt s asfaltem zajišťují 18-ti palcová kola o rozměrech 245/35 vpředu a 315/30 vzadu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.