Koncept Hellbender, za kterým stojí společnost Alpine, vychází z léty ověřeného off-roadu Jeep Wrangler, avšak oproti němu nabízí i pořádnou hudební aparaturu a pár doplňků, které během párty mimo civilizaci jistě oceníte.
Koncept Hellbender vychází z modelu Jeep Wrangler Unlimited a své jméno dostal po obojživelném Velemloku americkém (angl. Hellbender). Stroj postavili v Define Customs a nabízí mnoho komponentů společnosti Smittyblit, mezi které patří pevnostní nárazníky, ochranné boční panely a rozšířené podběhy. Mimo to dostal Wrangler i novou kapotu, ochranný rám kolem celého vozu a 37-palcová kola s off-roadovými pneumatikami.
Tím však změny zdaleka nekončí, tentokrát se ale dostáváme k fešáckým párty úpravám. Na střeše je umístěn kanón na vystřelování triček a v zadní části jsou umístěny dva systémy Alpine ICE (In-Cooler Entertainment). A právě tyto systémy jsou vybaveny 180-wattovým sound systémem a Bluetooth konektivitou. Oba systémy přitom mohou být po zmáčknutí jednoho tlačítka vysunuty z vozu na elektrické platformě.
A protože Alpine je firma zaměřená na výrobu elektroniky, je jí tenhle stroj plný. Kromě zadních audio-systémů je vůz vybaven i přední kamerou, voděvzdorným integrovaným audio systémem PSS-22WRA s devíti reproduktory, dvěma zesilovači a masivním subwooferem.
To vše je navíc ovládáno skrze 9-palcový infotainment systém s podporou Android Auto a Apple CarPlay. Vzhledem k absenci střechy je samozřejmostí voděodolnost a protože je Hellbender off-road jak se patří, podporuje systém i GPS navigaci a speciální režim, který ukazuje náklony vozidla a tlak v pneumatikách.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?