Volkswagen Arteon, nová vlajková loď z Wolfsburgu, je na trhu relativně krátkou chvíli, ovšem to neznamená, že by se už nyní nemohli objevit její první úpravy. Pokud se vám tedy nechce čekat na ostrou variantu Arteon R, můžete si nechat zvýšit výkon i u vašeho stávajícího vozu.
V současnosti nejsilnější nabízený Arteon s motorem 2.0 TSI o výkonu 206 kW (280 k) a s pohonem všech kol se rozhodně nedá označit za slabý, ovšem pokaždé se najde někdo, kdo by chtěl víc. Takoví lidé si buď mohou počkat na příchod ostré varianty Arteon R, a nebo to mohou zkusit u úpravce ABT, který dokáže z takřka každého koncernového auta vymáčknout maximum.
Úprava navíc není nijak dramatická, k posílení motoru o 56 koní totiž stačí pouze upravená řídící jednotka. Po její instalaci se totiž výkon zvedne na cca 247 kW (336 k) a spolu s ním se zvýší i točivý moment, který z 350 Nm povyroste na 420 Nm. Jak dramaticky se změní údaje o zrychlení úpravce nezveřejnil, nicméně už v základu zvládá nejsilnější Arteon akceleraci z 0 na 100 km/h za 5.6 sekundy. Co se maximální rychlosti týče, tu má Arteon z výroby omezenou na 250 km/h a nepředpokládá se, že by na tom lidé z ABT něco měnili.
Co se ale změnilo je podvozek. Pro lepší ovladatelnost a sportovnější vzhled dostal Arteon tužší a hlavně nižší sadu pružin. V podbězích se také objevily speciální dvoubarevná litá kola s průměrem 19" palců, na kterých jsou obuty již zimní pneumatiky o rozměru 245/40 R19. Pokud byste ale byli ochotni obětovat velkou část jízdního komfortu, ABT nabízí i 20" a 21" palcové disky.
Velkou neznámou je ale interiér, kterému se ale v ABT nikdy nevěnovala příliš velká pozornost. Podobně jako u Octavie RS tak s největší pravděpodobností dojde nanejvýš k výměně koberečků za nové s logem ABT. Stále je zde ale malá šance, že nás lidé v ABT s interiérem nějak překvapí. Pokud byste to ale chtěli zjistit, budete muset se svým Arteonem vyrazit za hranice do Německa.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.