V současnosti nejsilnější nabízený Arteon s motorem 2.0 TSI o výkonu 206 kW (280 k) a s pohonem všech kol se rozhodně nedá označit za slabý, ovšem pokaždé se najde někdo, kdo by chtěl víc. Takoví lidé si buď mohou počkat na příchod ostré varianty Arteon R, a nebo to mohou zkusit u úpravce ABT, který dokáže z takřka každého koncernového auta vymáčknout maximum.
Psali jsme
Úprava navíc není nijak dramatická, k posílení motoru o 56 koní totiž stačí pouze upravená řídící jednotka. Po její instalaci se totiž výkon zvedne na cca 247 kW (336 k) a spolu s ním se zvýší i točivý moment, který z 350 Nm povyroste na 420 Nm. Jak dramaticky se změní údaje o zrychlení úpravce nezveřejnil, nicméně už v základu zvládá nejsilnější Arteon akceleraci z 0 na 100 km/h za 5.6 sekundy. Co se maximální rychlosti týče, tu má Arteon z výroby omezenou na 250 km/h a nepředpokládá se, že by na tom lidé z ABT něco měnili.
Co se ale změnilo je podvozek. Pro lepší ovladatelnost a sportovnější vzhled dostal Arteon tužší a hlavně nižší sadu pružin. V podbězích se také objevily speciální dvoubarevná litá kola s průměrem 19" palců, na kterých jsou obuty již zimní pneumatiky o rozměru 245/40 R19. Pokud byste ale byli ochotni obětovat velkou část jízdního komfortu, ABT nabízí i 20" a 21" palcové disky.
Velkou neznámou je ale interiér, kterému se ale v ABT nikdy nevěnovala příliš velká pozornost. Podobně jako u Octavie RS tak s největší pravděpodobností dojde nanejvýš k výměně koberečků za nové s logem ABT. Stále je zde ale malá šance, že nás lidé v ABT s interiérem nějak překvapí. Pokud byste to ale chtěli zjistit, budete muset se svým Arteonem vyrazit za hranice do Německa.