Volkswagen Arteon, nová vlajková loď z Wolfsburgu, je na trhu relativně krátkou chvíli, ovšem to neznamená, že by se už nyní nemohli objevit její první úpravy. Pokud se vám tedy nechce čekat na ostrou variantu Arteon R, můžete si nechat zvýšit výkon i u vašeho stávajícího vozu.
V současnosti nejsilnější nabízený Arteon s motorem 2.0 TSI o výkonu 206 kW (280 k) a s pohonem všech kol se rozhodně nedá označit za slabý, ovšem pokaždé se najde někdo, kdo by chtěl víc. Takoví lidé si buď mohou počkat na příchod ostré varianty Arteon R, a nebo to mohou zkusit u úpravce ABT, který dokáže z takřka každého koncernového auta vymáčknout maximum.
Úprava navíc není nijak dramatická, k posílení motoru o 56 koní totiž stačí pouze upravená řídící jednotka. Po její instalaci se totiž výkon zvedne na cca 247 kW (336 k) a spolu s ním se zvýší i točivý moment, který z 350 Nm povyroste na 420 Nm. Jak dramaticky se změní údaje o zrychlení úpravce nezveřejnil, nicméně už v základu zvládá nejsilnější Arteon akceleraci z 0 na 100 km/h za 5.6 sekundy. Co se maximální rychlosti týče, tu má Arteon z výroby omezenou na 250 km/h a nepředpokládá se, že by na tom lidé z ABT něco měnili.
Co se ale změnilo je podvozek. Pro lepší ovladatelnost a sportovnější vzhled dostal Arteon tužší a hlavně nižší sadu pružin. V podbězích se také objevily speciální dvoubarevná litá kola s průměrem 19" palců, na kterých jsou obuty již zimní pneumatiky o rozměru 245/40 R19. Pokud byste ale byli ochotni obětovat velkou část jízdního komfortu, ABT nabízí i 20" a 21" palcové disky.
Velkou neznámou je ale interiér, kterému se ale v ABT nikdy nevěnovala příliš velká pozornost. Podobně jako u Octavie RS tak s největší pravděpodobností dojde nanejvýš k výměně koberečků za nové s logem ABT. Stále je zde ale malá šance, že nás lidé v ABT s interiérem nějak překvapí. Pokud byste to ale chtěli zjistit, budete muset se svým Arteonem vyrazit za hranice do Německa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.