Volkswagen Arteon, nová vlajková loď z Wolfsburgu, je na trhu relativně krátkou chvíli, ovšem to neznamená, že by se už nyní nemohli objevit její první úpravy. Pokud se vám tedy nechce čekat na ostrou variantu Arteon R, můžete si nechat zvýšit výkon i u vašeho stávajícího vozu.
V současnosti nejsilnější nabízený Arteon s motorem 2.0 TSI o výkonu 206 kW (280 k) a s pohonem všech kol se rozhodně nedá označit za slabý, ovšem pokaždé se najde někdo, kdo by chtěl víc. Takoví lidé si buď mohou počkat na příchod ostré varianty Arteon R, a nebo to mohou zkusit u úpravce ABT, který dokáže z takřka každého koncernového auta vymáčknout maximum.
Úprava navíc není nijak dramatická, k posílení motoru o 56 koní totiž stačí pouze upravená řídící jednotka. Po její instalaci se totiž výkon zvedne na cca 247 kW (336 k) a spolu s ním se zvýší i točivý moment, který z 350 Nm povyroste na 420 Nm. Jak dramaticky se změní údaje o zrychlení úpravce nezveřejnil, nicméně už v základu zvládá nejsilnější Arteon akceleraci z 0 na 100 km/h za 5.6 sekundy. Co se maximální rychlosti týče, tu má Arteon z výroby omezenou na 250 km/h a nepředpokládá se, že by na tom lidé z ABT něco měnili.
Co se ale změnilo je podvozek. Pro lepší ovladatelnost a sportovnější vzhled dostal Arteon tužší a hlavně nižší sadu pružin. V podbězích se také objevily speciální dvoubarevná litá kola s průměrem 19" palců, na kterých jsou obuty již zimní pneumatiky o rozměru 245/40 R19. Pokud byste ale byli ochotni obětovat velkou část jízdního komfortu, ABT nabízí i 20" a 21" palcové disky.
Velkou neznámou je ale interiér, kterému se ale v ABT nikdy nevěnovala příliš velká pozornost. Podobně jako u Octavie RS tak s největší pravděpodobností dojde nanejvýš k výměně koberečků za nové s logem ABT. Stále je zde ale malá šance, že nás lidé v ABT s interiérem nějak překvapí. Pokud byste to ale chtěli zjistit, budete muset se svým Arteonem vyrazit za hranice do Německa.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?