Každý rok se účastníci závodu Gumball 3000 snaží ozvláštnit svůj automobil co možná nejvýraznějšími úpravami, díky kterým by vůz v koloně dalších závodníků vynikl. Majiteli tohoto Challengeru Hellcat se to však povedlo tak dobře, že jeho vůz byl vyhlášen nejhezčím vozem závodu Gumball 3000 v roce 2017 a dokonce se dostal i do hry.
Aby majitel tohoto Dodge Challenger SRT Hellcat v davu vynikl, sáhl po vskutku nezvyklé úpravě. Tradiční americký "muscle car" totiž oblékl do speciální fólie, která svým designem připomíná slavný rally speciál Lancia Stratos v barvách Alitalia.
Challenger tak zdobí zeleno / červené pruhy na bílém pozadí a také sytě žlutá kola. Folie však byla upravena tak, aby připomínala postarší a závody otřískaný vůz. Na mnoha místech je tak naznačena rez, barevné pruhy jsou vybledlé a poškrábané a na mnoha místech jsou naznačeny odřeniny laku. Kromě toho je také novým, avšak výrazným prvkem výbavy, i sada čtyř přídavných světlometů v masce vozu, které také odkazují na slavnou Lancii.
Pod kapotou se však nic nezměnilo a vůz je stále poháněn motorem V8 o objemu 6.2 litru s výkonem 527 kW (717 k). Vůz pochází z roku 2015 a během těch pár let stihl najet pouhých 6,681 mil, což je cca 10,752 kilometrů.
I tak se ovšem stihl zapsat nejen do paměti fanoušků závodu Gumball 3000, kde získal první ocenění Best Car 2017, ale také do paměti hráčů hry "Forza Motorsport", kde se tento speciální Hellcat objevil. Pokud byste o vůz měli zájem, jeho cena na webu Amari Supercars činí 59,995 liber, tedy 1,7 milionu korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?