Každý rok se účastníci závodu Gumball 3000 snaží ozvláštnit svůj automobil co možná nejvýraznějšími úpravami, díky kterým by vůz v koloně dalších závodníků vynikl. Majiteli tohoto Challengeru Hellcat se to však povedlo tak dobře, že jeho vůz byl vyhlášen nejhezčím vozem závodu Gumball 3000 v roce 2017 a dokonce se dostal i do hry.
Aby majitel tohoto Dodge Challenger SRT Hellcat v davu vynikl, sáhl po vskutku nezvyklé úpravě. Tradiční americký "muscle car" totiž oblékl do speciální fólie, která svým designem připomíná slavný rally speciál Lancia Stratos v barvách Alitalia.
Challenger tak zdobí zeleno / červené pruhy na bílém pozadí a také sytě žlutá kola. Folie však byla upravena tak, aby připomínala postarší a závody otřískaný vůz. Na mnoha místech je tak naznačena rez, barevné pruhy jsou vybledlé a poškrábané a na mnoha místech jsou naznačeny odřeniny laku. Kromě toho je také novým, avšak výrazným prvkem výbavy, i sada čtyř přídavných světlometů v masce vozu, které také odkazují na slavnou Lancii.
Pod kapotou se však nic nezměnilo a vůz je stále poháněn motorem V8 o objemu 6.2 litru s výkonem 527 kW (717 k). Vůz pochází z roku 2015 a během těch pár let stihl najet pouhých 6,681 mil, což je cca 10,752 kilometrů.
I tak se ovšem stihl zapsat nejen do paměti fanoušků závodu Gumball 3000, kde získal první ocenění Best Car 2017, ale také do paměti hráčů hry "Forza Motorsport", kde se tento speciální Hellcat objevil. Pokud byste o vůz měli zájem, jeho cena na webu Amari Supercars činí 59,995 liber, tedy 1,7 milionu korun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.