Automobily značky Volvo se na světě proslavily zejména svou bezpečností a spolehlivostí. Díky tuningové společnosti Polestar, která je součástí automobilky, se však stále častěji objevují i velmi dynamické modely, které by mohly konkurovat zavedeným vozům typu Mercedes-AMG, Audi S či BMW M.
Polestar své kvality na poli úprav automobilů prokázal již mnohokrát. Jeho posledním dílem se ale stala úprava vrcholného modelu Volva XC60 T8 Hybrid, jehož výkon se z původních 407 koní posunul na hodnotu 421 koní. To se možná nezdá jako příliš velký skok, i tak to však Polestaru stačilo ke stvoření nejsilnějšího silničního Volva.
Výkon je sice podobný jako v případě většího modelu XC90, menšímu XC60 však hraje do karet nižší váha a také další technické úpravy. Ačkoliv neznáme žádné údaje o zrychlení ani o maximální rychlosti, pro referenci lze uvést, že již standardní XC60 T8 hybrid zvládá zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,1 vteřiny.
Jak už jsme výše zmínili, úprava modelu XC60 nespočívá jen v přidávání výkonu, ale také v úpravě stávajících komponent, jak informoval web CarBuzz. Například plyn by měl mít lepší odezvu, převodovka řadí rychleji a motor nabídne více síly ve středním pásmu otáček, což potěší většinu řidičů.
Aby byl motor ve středním pásmu otáček živější a silnější, byla převodovka nově nastavena a navíc získala novou funkci, díky které dokáže v zatáčce udržet zařazený rychlostní stupeň, díky čemuž by vůz měl být během ostrého projíždění zatáček jistější.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?