Automobily značky Volvo se na světě proslavily zejména svou bezpečností a spolehlivostí. Díky tuningové společnosti Polestar, která je součástí automobilky, se však stále častěji objevují i velmi dynamické modely, které by mohly konkurovat zavedeným vozům typu Mercedes-AMG, Audi S či BMW M.
Polestar své kvality na poli úprav automobilů prokázal již mnohokrát. Jeho posledním dílem se ale stala úprava vrcholného modelu Volva XC60 T8 Hybrid, jehož výkon se z původních 407 koní posunul na hodnotu 421 koní. To se možná nezdá jako příliš velký skok, i tak to však Polestaru stačilo ke stvoření nejsilnějšího silničního Volva.
Výkon je sice podobný jako v případě většího modelu XC90, menšímu XC60 však hraje do karet nižší váha a také další technické úpravy. Ačkoliv neznáme žádné údaje o zrychlení ani o maximální rychlosti, pro referenci lze uvést, že již standardní XC60 T8 hybrid zvládá zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,1 vteřiny.
Jak už jsme výše zmínili, úprava modelu XC60 nespočívá jen v přidávání výkonu, ale také v úpravě stávajících komponent, jak informoval web CarBuzz. Například plyn by měl mít lepší odezvu, převodovka řadí rychleji a motor nabídne více síly ve středním pásmu otáček, což potěší většinu řidičů.
Aby byl motor ve středním pásmu otáček živější a silnější, byla převodovka nově nastavena a navíc získala novou funkci, díky které dokáže v zatáčce udržet zařazený rychlostní stupeň, díky čemuž by vůz měl být během ostrého projíždění zatáček jistější.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.