Automobily značky Volvo se na světě proslavily zejména svou bezpečností a spolehlivostí. Díky tuningové společnosti Polestar, která je součástí automobilky, se však stále častěji objevují i velmi dynamické modely, které by mohly konkurovat zavedeným vozům typu Mercedes-AMG, Audi S či BMW M.
Polestar své kvality na poli úprav automobilů prokázal již mnohokrát. Jeho posledním dílem se ale stala úprava vrcholného modelu Volva XC60 T8 Hybrid, jehož výkon se z původních 407 koní posunul na hodnotu 421 koní. To se možná nezdá jako příliš velký skok, i tak to však Polestaru stačilo ke stvoření nejsilnějšího silničního Volva.
Výkon je sice podobný jako v případě většího modelu XC90, menšímu XC60 však hraje do karet nižší váha a také další technické úpravy. Ačkoliv neznáme žádné údaje o zrychlení ani o maximální rychlosti, pro referenci lze uvést, že již standardní XC60 T8 hybrid zvládá zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,1 vteřiny.
Jak už jsme výše zmínili, úprava modelu XC60 nespočívá jen v přidávání výkonu, ale také v úpravě stávajících komponent, jak informoval web CarBuzz. Například plyn by měl mít lepší odezvu, převodovka řadí rychleji a motor nabídne více síly ve středním pásmu otáček, což potěší většinu řidičů.
Aby byl motor ve středním pásmu otáček živější a silnější, byla převodovka nově nastavena a navíc získala novou funkci, díky které dokáže v zatáčce udržet zařazený rychlostní stupeň, díky čemuž by vůz měl být během ostrého projíždění zatáček jistější.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.