Dodge Challenger Demon byl se svým posláním silničního vozu schopného dominovat závodním tratím dlouho osamocen. Nyní se k němu však přidává upravený Ford Mustang LFP 10, který je podstatně levnější, také může legálně na silnice a jeho výkony nejsou o moc horší.
Společnost Lebanon Ford, sídlící v americkém státě Ohio, má s úpravami vozů Ford Mustang bohaté zkušenosti a její vozy si navíc získávají velkou oblibu i díky velmi výhodnému poměru ceny a počtu koní. Z nejzajímavějších úprav můžeme jmenovat například Mustang o výkonu 727 koní, který měl zatopit Challengeru Hellcat, nebo dvakrát přeplňovaný Mustang o výkonu 1,200 koní, který stál na domácím trhu jen 45,000 dolarů, tedy cca jeden něco málo přes milion korun.
Nyní se však společnost postavila do stavby ultimativního stroje, který má v podstatě jen jeden cíl: konkurovat vozu Dodge Challenger SRT Demon.Jejich nový stroj LFP 10 se tak stal dalším závodním monstrem které může legálně na silnici, ale zároveň zvládne sprint na 1/4 míle (cca 402 metrů) okolo 10 vteřin.
Pod kapotou této bestie se ukrývá osmiválec přeplňovaný kompresorem značky Roush, který byl doplněn například o nové vstřiky, nový přívod vzduchu, nové vačkové hřídele, silnější olejovou pumpu nebo výkonnější chladící systém. Díky těmto úpravám dosáhl výrobce výkonu 850 koní při použití standardního benzínu. Při použití lepšího paliva by se hodnoty mohly dostat ještě o něco výš.
Tím však seznam úprav samozřejmě nekončí. Aby byl vůz schopen dostat výkon na silnici, bylo nutné použít i lepší podvozek, v tomto případě stavitelné tlumiče Viking doplněné o pružiny BMR. Vůz také dostal nová kola a pro ochranu posádky byla uvnitř instalována ochranná klec.
Se všemi těmito úpravami pak dokázal vůz dosáhnout na sprintu času 10,5 vteřiny. Během prvního testu byl čas 10,6 vteřiny, ovšem s použitím klasického benzínu. Při použití E85 by se časy mohly posunout ještě níž. Vždy však záleží na i na podmínkách, schopnostech řidiče a volbě převodovky. S manuálem totiž bude dosahování časů podstatně složitější.
A největší výhoda proti Dodge Challenger Demon? Bezpochyby cena. Tento Mustang LFP se totiž prodává za necelých 60,000 dolarů (cca 1,4 mil Kč), což je o 25,000 dolarů (cca 600tis. Kč) méně, než požaduje Dodge za své monstrum.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.