Dodge Challenger Demon byl se svým posláním silničního vozu schopného dominovat závodním tratím dlouho osamocen. Nyní se k němu však přidává upravený Ford Mustang LFP 10, který je podstatně levnější, také může legálně na silnice a jeho výkony nejsou o moc horší.
Společnost Lebanon Ford, sídlící v americkém státě Ohio, má s úpravami vozů Ford Mustang bohaté zkušenosti a její vozy si navíc získávají velkou oblibu i díky velmi výhodnému poměru ceny a počtu koní. Z nejzajímavějších úprav můžeme jmenovat například Mustang o výkonu 727 koní, který měl zatopit Challengeru Hellcat, nebo dvakrát přeplňovaný Mustang o výkonu 1,200 koní, který stál na domácím trhu jen 45,000 dolarů, tedy cca jeden něco málo přes milion korun.
Nyní se však společnost postavila do stavby ultimativního stroje, který má v podstatě jen jeden cíl: konkurovat vozu Dodge Challenger SRT Demon.Jejich nový stroj LFP 10 se tak stal dalším závodním monstrem které může legálně na silnici, ale zároveň zvládne sprint na 1/4 míle (cca 402 metrů) okolo 10 vteřin.
Pod kapotou této bestie se ukrývá osmiválec přeplňovaný kompresorem značky Roush, který byl doplněn například o nové vstřiky, nový přívod vzduchu, nové vačkové hřídele, silnější olejovou pumpu nebo výkonnější chladící systém. Díky těmto úpravám dosáhl výrobce výkonu 850 koní při použití standardního benzínu. Při použití lepšího paliva by se hodnoty mohly dostat ještě o něco výš.
Tím však seznam úprav samozřejmě nekončí. Aby byl vůz schopen dostat výkon na silnici, bylo nutné použít i lepší podvozek, v tomto případě stavitelné tlumiče Viking doplněné o pružiny BMR. Vůz také dostal nová kola a pro ochranu posádky byla uvnitř instalována ochranná klec.
Se všemi těmito úpravami pak dokázal vůz dosáhnout na sprintu času 10,5 vteřiny. Během prvního testu byl čas 10,6 vteřiny, ovšem s použitím klasického benzínu. Při použití E85 by se časy mohly posunout ještě níž. Vždy však záleží na i na podmínkách, schopnostech řidiče a volbě převodovky. S manuálem totiž bude dosahování časů podstatně složitější.
A největší výhoda proti Dodge Challenger Demon? Bezpochyby cena. Tento Mustang LFP se totiž prodává za necelých 60,000 dolarů (cca 1,4 mil Kč), což je o 25,000 dolarů (cca 600tis. Kč) méně, než požaduje Dodge za své monstrum.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?