Dodge Challenger Demon byl se svým posláním silničního vozu schopného dominovat závodním tratím dlouho osamocen. Nyní se k němu však přidává upravený Ford Mustang LFP 10, který je podstatně levnější, také může legálně na silnice a jeho výkony nejsou o moc horší.
Společnost Lebanon Ford, sídlící v americkém státě Ohio, má s úpravami vozů Ford Mustang bohaté zkušenosti a její vozy si navíc získávají velkou oblibu i díky velmi výhodnému poměru ceny a počtu koní. Z nejzajímavějších úprav můžeme jmenovat například Mustang o výkonu 727 koní, který měl zatopit Challengeru Hellcat, nebo dvakrát přeplňovaný Mustang o výkonu 1,200 koní, který stál na domácím trhu jen 45,000 dolarů, tedy cca jeden něco málo přes milion korun.
Nyní se však společnost postavila do stavby ultimativního stroje, který má v podstatě jen jeden cíl: konkurovat vozu Dodge Challenger SRT Demon.Jejich nový stroj LFP 10 se tak stal dalším závodním monstrem které může legálně na silnici, ale zároveň zvládne sprint na 1/4 míle (cca 402 metrů) okolo 10 vteřin.
Pod kapotou této bestie se ukrývá osmiválec přeplňovaný kompresorem značky Roush, který byl doplněn například o nové vstřiky, nový přívod vzduchu, nové vačkové hřídele, silnější olejovou pumpu nebo výkonnější chladící systém. Díky těmto úpravám dosáhl výrobce výkonu 850 koní při použití standardního benzínu. Při použití lepšího paliva by se hodnoty mohly dostat ještě o něco výš.
Tím však seznam úprav samozřejmě nekončí. Aby byl vůz schopen dostat výkon na silnici, bylo nutné použít i lepší podvozek, v tomto případě stavitelné tlumiče Viking doplněné o pružiny BMR. Vůz také dostal nová kola a pro ochranu posádky byla uvnitř instalována ochranná klec.
Se všemi těmito úpravami pak dokázal vůz dosáhnout na sprintu času 10,5 vteřiny. Během prvního testu byl čas 10,6 vteřiny, ovšem s použitím klasického benzínu. Při použití E85 by se časy mohly posunout ještě níž. Vždy však záleží na i na podmínkách, schopnostech řidiče a volbě převodovky. S manuálem totiž bude dosahování časů podstatně složitější.
A největší výhoda proti Dodge Challenger Demon? Bezpochyby cena. Tento Mustang LFP se totiž prodává za necelých 60,000 dolarů (cca 1,4 mil Kč), což je o 25,000 dolarů (cca 600tis. Kč) méně, než požaduje Dodge za své monstrum.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.