Dodge Challenger Demon byl se svým posláním silničního vozu schopného dominovat závodním tratím dlouho osamocen. Nyní se k němu však přidává upravený Ford Mustang LFP 10, který je podstatně levnější, také může legálně na silnice a jeho výkony nejsou o moc horší.
Společnost Lebanon Ford, sídlící v americkém státě Ohio, má s úpravami vozů Ford Mustang bohaté zkušenosti a její vozy si navíc získávají velkou oblibu i díky velmi výhodnému poměru ceny a počtu koní. Z nejzajímavějších úprav můžeme jmenovat například Mustang o výkonu 727 koní, který měl zatopit Challengeru Hellcat, nebo dvakrát přeplňovaný Mustang o výkonu 1,200 koní, který stál na domácím trhu jen 45,000 dolarů, tedy cca jeden něco málo přes milion korun.
Nyní se však společnost postavila do stavby ultimativního stroje, který má v podstatě jen jeden cíl: konkurovat vozu Dodge Challenger SRT Demon.Jejich nový stroj LFP 10 se tak stal dalším závodním monstrem které může legálně na silnici, ale zároveň zvládne sprint na 1/4 míle (cca 402 metrů) okolo 10 vteřin.
Pod kapotou této bestie se ukrývá osmiválec přeplňovaný kompresorem značky Roush, který byl doplněn například o nové vstřiky, nový přívod vzduchu, nové vačkové hřídele, silnější olejovou pumpu nebo výkonnější chladící systém. Díky těmto úpravám dosáhl výrobce výkonu 850 koní při použití standardního benzínu. Při použití lepšího paliva by se hodnoty mohly dostat ještě o něco výš.
Tím však seznam úprav samozřejmě nekončí. Aby byl vůz schopen dostat výkon na silnici, bylo nutné použít i lepší podvozek, v tomto případě stavitelné tlumiče Viking doplněné o pružiny BMR. Vůz také dostal nová kola a pro ochranu posádky byla uvnitř instalována ochranná klec.
Se všemi těmito úpravami pak dokázal vůz dosáhnout na sprintu času 10,5 vteřiny. Během prvního testu byl čas 10,6 vteřiny, ovšem s použitím klasického benzínu. Při použití E85 by se časy mohly posunout ještě níž. Vždy však záleží na i na podmínkách, schopnostech řidiče a volbě převodovky. S manuálem totiž bude dosahování časů podstatně složitější.
A největší výhoda proti Dodge Challenger Demon? Bezpochyby cena. Tento Mustang LFP se totiž prodává za necelých 60,000 dolarů (cca 1,4 mil Kč), což je o 25,000 dolarů (cca 600tis. Kč) méně, než požaduje Dodge za své monstrum.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.