Dodge Challenger Demon byl se svým posláním silničního vozu schopného dominovat závodním tratím dlouho osamocen. Nyní se k němu však přidává upravený Ford Mustang LFP 10, který je podstatně levnější, také může legálně na silnice a jeho výkony nejsou o moc horší.
Společnost Lebanon Ford, sídlící v americkém státě Ohio, má s úpravami vozů Ford Mustang bohaté zkušenosti a její vozy si navíc získávají velkou oblibu i díky velmi výhodnému poměru ceny a počtu koní. Z nejzajímavějších úprav můžeme jmenovat například Mustang o výkonu 727 koní, který měl zatopit Challengeru Hellcat, nebo dvakrát přeplňovaný Mustang o výkonu 1,200 koní, který stál na domácím trhu jen 45,000 dolarů, tedy cca jeden něco málo přes milion korun.
Nyní se však společnost postavila do stavby ultimativního stroje, který má v podstatě jen jeden cíl: konkurovat vozu Dodge Challenger SRT Demon.Jejich nový stroj LFP 10 se tak stal dalším závodním monstrem které může legálně na silnici, ale zároveň zvládne sprint na 1/4 míle (cca 402 metrů) okolo 10 vteřin.
Pod kapotou této bestie se ukrývá osmiválec přeplňovaný kompresorem značky Roush, který byl doplněn například o nové vstřiky, nový přívod vzduchu, nové vačkové hřídele, silnější olejovou pumpu nebo výkonnější chladící systém. Díky těmto úpravám dosáhl výrobce výkonu 850 koní při použití standardního benzínu. Při použití lepšího paliva by se hodnoty mohly dostat ještě o něco výš.
Tím však seznam úprav samozřejmě nekončí. Aby byl vůz schopen dostat výkon na silnici, bylo nutné použít i lepší podvozek, v tomto případě stavitelné tlumiče Viking doplněné o pružiny BMR. Vůz také dostal nová kola a pro ochranu posádky byla uvnitř instalována ochranná klec.
Se všemi těmito úpravami pak dokázal vůz dosáhnout na sprintu času 10,5 vteřiny. Během prvního testu byl čas 10,6 vteřiny, ovšem s použitím klasického benzínu. Při použití E85 by se časy mohly posunout ještě níž. Vždy však záleží na i na podmínkách, schopnostech řidiče a volbě převodovky. S manuálem totiž bude dosahování časů podstatně složitější.
A největší výhoda proti Dodge Challenger Demon? Bezpochyby cena. Tento Mustang LFP se totiž prodává za necelých 60,000 dolarů (cca 1,4 mil Kč), což je o 25,000 dolarů (cca 600tis. Kč) méně, než požaduje Dodge za své monstrum.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?