Australský tuningový úpravce Tickford oznámil novou limitovanou edici Fordu Mustang, která má připomínat slavné vítězství ve vytrvalostním závodu Bathurst 1000.
Ten absolvovali v roce 1977 Allan Moffat a Colin Bond v automobilu Ford, konkrétně se jednalo o model XC Falcon. Na oslavu tohoto vítězství australská společnost upravila Ford Mustang do totožného designu, jako byl před čtyřiceti lety XC Falcon.
Limitovaná edice Bathurst, která bude k dispozici pouze v omezeném počtu 77 kusů, je postavena na základu Mustangu GT. Ten je opatřen nejen designem Bathurst, ale i 20“ koly a vysoce výkonným kompresorem plnícím osmiválcový motor o obsahu 5.0.
Edice Bathurst samozřejmě udělala největší radost tehdejšímu řidič, Allanu Moffatovi, který k tomu řekl: „Tým Tickford mi udělal neskutečnou radost a odvedl poctivý kus práce při moderním zpodobnění mého starého Fordu Falcon. Zatímco Falcon z ´77 už byl dávno odeslán do učebnic dějepisu, Mustang byl vždy můj nejoblíbenější automobil a měl jsem v nich i značné závodní úspěchy.“
Závod Bathurst 1000 patří k nejpopulárnějším závodům aktuální smetánky motorposrtu. Vytrvalostní závod se odehrává na trati Mount Panorama, která se řadí k těm nejkrásnějším na světě. Svým profilem připomání horskou dráhu. Na konci dlouhých rovinek jezdci běžně překonávají rychlosti přes 300 km/h.
Trať Mount Panorama měří 6 172 metrů a nachází se přibližně 210 km západně od Sydney. Celý vytrvalostní závod, který se zde jezdí již od roku 1960, je dlouhý (jak název napovídá) 1000 km, což znamená ujet 161 kol.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?