Australský tuningový úpravce Tickford oznámil novou limitovanou edici Fordu Mustang, která má připomínat slavné vítězství ve vytrvalostním závodu Bathurst 1000.
Ten absolvovali v roce 1977 Allan Moffat a Colin Bond v automobilu Ford, konkrétně se jednalo o model XC Falcon. Na oslavu tohoto vítězství australská společnost upravila Ford Mustang do totožného designu, jako byl před čtyřiceti lety XC Falcon.
Limitovaná edice Bathurst, která bude k dispozici pouze v omezeném počtu 77 kusů, je postavena na základu Mustangu GT. Ten je opatřen nejen designem Bathurst, ale i 20“ koly a vysoce výkonným kompresorem plnícím osmiválcový motor o obsahu 5.0.
Edice Bathurst samozřejmě udělala největší radost tehdejšímu řidič, Allanu Moffatovi, který k tomu řekl: „Tým Tickford mi udělal neskutečnou radost a odvedl poctivý kus práce při moderním zpodobnění mého starého Fordu Falcon. Zatímco Falcon z ´77 už byl dávno odeslán do učebnic dějepisu, Mustang byl vždy můj nejoblíbenější automobil a měl jsem v nich i značné závodní úspěchy.“
Závod Bathurst 1000 patří k nejpopulárnějším závodům aktuální smetánky motorposrtu. Vytrvalostní závod se odehrává na trati Mount Panorama, která se řadí k těm nejkrásnějším na světě. Svým profilem připomání horskou dráhu. Na konci dlouhých rovinek jezdci běžně překonávají rychlosti přes 300 km/h.
Trať Mount Panorama měří 6 172 metrů a nachází se přibližně 210 km západně od Sydney. Celý vytrvalostní závod, který se zde jezdí již od roku 1960, je dlouhý (jak název napovídá) 1000 km, což znamená ujet 161 kol.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?