Australský tuningový úpravce Tickford oznámil novou limitovanou edici Fordu Mustang, která má připomínat slavné vítězství ve vytrvalostním závodu Bathurst 1000.
Ten absolvovali v roce 1977 Allan Moffat a Colin Bond v automobilu Ford, konkrétně se jednalo o model XC Falcon. Na oslavu tohoto vítězství australská společnost upravila Ford Mustang do totožného designu, jako byl před čtyřiceti lety XC Falcon.
Limitovaná edice Bathurst, která bude k dispozici pouze v omezeném počtu 77 kusů, je postavena na základu Mustangu GT. Ten je opatřen nejen designem Bathurst, ale i 20“ koly a vysoce výkonným kompresorem plnícím osmiválcový motor o obsahu 5.0.
Edice Bathurst samozřejmě udělala největší radost tehdejšímu řidič, Allanu Moffatovi, který k tomu řekl: „Tým Tickford mi udělal neskutečnou radost a odvedl poctivý kus práce při moderním zpodobnění mého starého Fordu Falcon. Zatímco Falcon z ´77 už byl dávno odeslán do učebnic dějepisu, Mustang byl vždy můj nejoblíbenější automobil a měl jsem v nich i značné závodní úspěchy.“
Závod Bathurst 1000 patří k nejpopulárnějším závodům aktuální smetánky motorposrtu. Vytrvalostní závod se odehrává na trati Mount Panorama, která se řadí k těm nejkrásnějším na světě. Svým profilem připomání horskou dráhu. Na konci dlouhých rovinek jezdci běžně překonávají rychlosti přes 300 km/h.
Trať Mount Panorama měří 6 172 metrů a nachází se přibližně 210 km západně od Sydney. Celý vytrvalostní závod, který se zde jezdí již od roku 1960, je dlouhý (jak název napovídá) 1000 km, což znamená ujet 161 kol.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.