Australský tuningový úpravce Tickford oznámil novou limitovanou edici Fordu Mustang, která má připomínat slavné vítězství ve vytrvalostním závodu Bathurst 1000.
Ten absolvovali v roce 1977 Allan Moffat a Colin Bond v automobilu Ford, konkrétně se jednalo o model XC Falcon. Na oslavu tohoto vítězství australská společnost upravila Ford Mustang do totožného designu, jako byl před čtyřiceti lety XC Falcon.
Limitovaná edice Bathurst, která bude k dispozici pouze v omezeném počtu 77 kusů, je postavena na základu Mustangu GT. Ten je opatřen nejen designem Bathurst, ale i 20“ koly a vysoce výkonným kompresorem plnícím osmiválcový motor o obsahu 5.0.
Edice Bathurst samozřejmě udělala největší radost tehdejšímu řidič, Allanu Moffatovi, který k tomu řekl: „Tým Tickford mi udělal neskutečnou radost a odvedl poctivý kus práce při moderním zpodobnění mého starého Fordu Falcon. Zatímco Falcon z ´77 už byl dávno odeslán do učebnic dějepisu, Mustang byl vždy můj nejoblíbenější automobil a měl jsem v nich i značné závodní úspěchy.“
Závod Bathurst 1000 patří k nejpopulárnějším závodům aktuální smetánky motorposrtu. Vytrvalostní závod se odehrává na trati Mount Panorama, která se řadí k těm nejkrásnějším na světě. Svým profilem připomání horskou dráhu. Na konci dlouhých rovinek jezdci běžně překonávají rychlosti přes 300 km/h.
Trať Mount Panorama měří 6 172 metrů a nachází se přibližně 210 km západně od Sydney. Celý vytrvalostní závod, který se zde jezdí již od roku 1960, je dlouhý (jak název napovídá) 1000 km, což znamená ujet 161 kol.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?