Pokud chcete Audi s výkonem 400 koní, rozhodně je z čeho vybírat. Pokud ale toužíte po 400 koních a větru ve vlasech, vaší jedinou možností je Audi S5. Její monopol teď ale ukončí tuningová společnost ABT se svou S3 cabrio.
Ta se totiž rozhodla upravit motor 2.0 TSI a zvednout jeho výkon 228 kW (310 hp) o ohromujících 66 kW (90 hp). Jak píše na svých stránkách sama společnost ABT “Ani při hurikánu nebude vítr svištět tak rychle jako v upraveném S3 Cabrio“. Tato silná slova se opírají o následující čísla: výkon 294 kW (400 hp), kroutící moment 500 Nm a maximální rychlost 265 km/h.
Hlavní změny se odehrály v sání, řídící jednotce a výfukovém potrubí. Ty vedlejší pak na podvozku. ABT totiž musela vykompenzovat nižší tuhost karoserie kabrioletu pomocí stabilizátorů na přední i zadní nápravě.
Pokud jste vlastníky S3 cabrio a také toužíte po dávce steroidů pro váš motor, ovšem bez výměny dílů, společnost ABT myslela i na vás. Dostupný je totiž i balíček úprav pouze pro řídící jednotku. Po tomto zásahu se zvýší výkon na 275 kW (370 hp).
Kromě úpravy motoru a podvozku si od ABT můžete nechat upravit i vzhled svého vozu. K dispozici jsou speciální litá kola a různé drobnosti do interiéru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?