Pokud chcete Audi s výkonem 400 koní, rozhodně je z čeho vybírat. Pokud ale toužíte po 400 koních a větru ve vlasech, vaší jedinou možností je Audi S5. Její monopol teď ale ukončí tuningová společnost ABT se svou S3 cabrio.
Ta se totiž rozhodla upravit motor 2.0 TSI a zvednout jeho výkon 228 kW (310 hp) o ohromujících 66 kW (90 hp). Jak píše na svých stránkách sama společnost ABT “Ani při hurikánu nebude vítr svištět tak rychle jako v upraveném S3 Cabrio“. Tato silná slova se opírají o následující čísla: výkon 294 kW (400 hp), kroutící moment 500 Nm a maximální rychlost 265 km/h.
Hlavní změny se odehrály v sání, řídící jednotce a výfukovém potrubí. Ty vedlejší pak na podvozku. ABT totiž musela vykompenzovat nižší tuhost karoserie kabrioletu pomocí stabilizátorů na přední i zadní nápravě.
Pokud jste vlastníky S3 cabrio a také toužíte po dávce steroidů pro váš motor, ovšem bez výměny dílů, společnost ABT myslela i na vás. Dostupný je totiž i balíček úprav pouze pro řídící jednotku. Po tomto zásahu se zvýší výkon na 275 kW (370 hp).
Kromě úpravy motoru a podvozku si od ABT můžete nechat upravit i vzhled svého vozu. K dispozici jsou speciální litá kola a různé drobnosti do interiéru.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?