Pokud chcete Audi s výkonem 400 koní, rozhodně je z čeho vybírat. Pokud ale toužíte po 400 koních a větru ve vlasech, vaší jedinou možností je Audi S5. Její monopol teď ale ukončí tuningová společnost ABT se svou S3 cabrio.
Ta se totiž rozhodla upravit motor 2.0 TSI a zvednout jeho výkon 228 kW (310 hp) o ohromujících 66 kW (90 hp). Jak píše na svých stránkách sama společnost ABT “Ani při hurikánu nebude vítr svištět tak rychle jako v upraveném S3 Cabrio“. Tato silná slova se opírají o následující čísla: výkon 294 kW (400 hp), kroutící moment 500 Nm a maximální rychlost 265 km/h.
Hlavní změny se odehrály v sání, řídící jednotce a výfukovém potrubí. Ty vedlejší pak na podvozku. ABT totiž musela vykompenzovat nižší tuhost karoserie kabrioletu pomocí stabilizátorů na přední i zadní nápravě.
Pokud jste vlastníky S3 cabrio a také toužíte po dávce steroidů pro váš motor, ovšem bez výměny dílů, společnost ABT myslela i na vás. Dostupný je totiž i balíček úprav pouze pro řídící jednotku. Po tomto zásahu se zvýší výkon na 275 kW (370 hp).
Kromě úpravy motoru a podvozku si od ABT můžete nechat upravit i vzhled svého vozu. K dispozici jsou speciální litá kola a různé drobnosti do interiéru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.