Kabriolet udělaný z SUV nebo sedanu už dnes není ničím neobvyklým, první případ dokonce nabízejí i samotné automobilky. Pickup, k tomu ještě americky pořádně velký, s odnímatelnou plátěnou střechou už tak běžný není.
Ford F-150 je jedním z nejpopulárnějších automobilů severoamerického trhu. Nabízen v bezpočtu variant, lišící se motorem, výbavou, velikostí i využitelností. Žádný z nich ale nemá odnímatelnou plátěnou střechu. Podle takové společnosti Newport Convertible Engineering (NCE) je to ale vážně škoda, proto její technici přišli s F-150, která skutečně má skládací plátěnou střechu. Při výběru verze přitom netroškařili, zvolili totiž provedení Platinum s dvojitou kabinou.
Rodinný kabriolet s velkou ložnou plochou, to tady snad ještě nebylo. Konverze je na první pohled jednoduchá, stačí uříznout pevnou střechu, kvůli tuhosti mezi přední a zadní sedadla nainstalovat masivní oblouk a přidat natahovací plátno.
To na první pohled, minimálně ve stažené formě, nevypadá příliš pohledně. Na druhou stranu je auto pořád extrémně zajímavé.
Úpravce zatím příliš informací o voze nezveřejnil a po dohodě s Fordem se tak stane až 10. února. S předstihem ale stačil uvést, že podal modrému oficiální žádost o dodání pěti až deseti tisíc F-150, které chce upravit na kabriolet. Prý je po takovém voze mezi zákazníky docela zájem, což se vzhledem k bizarnosti celého projektu dá pochopit. Cena nicméně rozhodně nebude nejnižší.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.