Kabriolet udělaný z SUV nebo sedanu už dnes není ničím neobvyklým, první případ dokonce nabízejí i samotné automobilky. Pickup, k tomu ještě americky pořádně velký, s odnímatelnou plátěnou střechou už tak běžný není.
Ford F-150 je jedním z nejpopulárnějších automobilů severoamerického trhu. Nabízen v bezpočtu variant, lišící se motorem, výbavou, velikostí i využitelností. Žádný z nich ale nemá odnímatelnou plátěnou střechu. Podle takové společnosti Newport Convertible Engineering (NCE) je to ale vážně škoda, proto její technici přišli s F-150, která skutečně má skládací plátěnou střechu. Při výběru verze přitom netroškařili, zvolili totiž provedení Platinum s dvojitou kabinou.
Rodinný kabriolet s velkou ložnou plochou, to tady snad ještě nebylo. Konverze je na první pohled jednoduchá, stačí uříznout pevnou střechu, kvůli tuhosti mezi přední a zadní sedadla nainstalovat masivní oblouk a přidat natahovací plátno.
To na první pohled, minimálně ve stažené formě, nevypadá příliš pohledně. Na druhou stranu je auto pořád extrémně zajímavé.
Úpravce zatím příliš informací o voze nezveřejnil a po dohodě s Fordem se tak stane až 10. února. S předstihem ale stačil uvést, že podal modrému oficiální žádost o dodání pěti až deseti tisíc F-150, které chce upravit na kabriolet. Prý je po takovém voze mezi zákazníky docela zájem, což se vzhledem k bizarnosti celého projektu dá pochopit. Cena nicméně rozhodně nebude nejnižší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.