Tuningová firma ABT Sportsline má v oblibě především úpravy koncernových aut z Německa. V dnešní době přeplňovaných motorů jim to nedělá až takový problém dostat z klasického dvoulitru výkon i přes 300 koní.
Jak to přesně vypadá, ukazuje aktuální generace Audi S3. Ta je sourozencem Volkswagenu Golf R, takže se jedná o čtyřkolku s výkonem okolo 300 koní. Jenže s pracovníky firmy ABT se tahle kráska dočkala impozantního množství energie a nejen to.
A zatímco nová Audi RS3 má pod kapotou 2,5litrový turbomotor s výkonem 367 koní, slabší S3 od ABTu nabízí podobný výkon. Oba vozy ořitom mají sedmirychlostní převodovku DSG, pohon všech kol a S3 je navíc o něco lehčí.
Výsledkem tuningu je pak stejný výkon jako u RS3. K tomu si přidejte litá sportovní kola a nový tlumič výfuku. V případě, že by se vám tahle kráska líbila, k autu se dají dokoupit tužší tlumiče, blatníky mohou být lehce rozšířeny a na podlaze přibudou koberečky s logem ABT.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?