Tuningová firma ABT Sportsline má v oblibě především úpravy koncernových aut z Německa. V dnešní době přeplňovaných motorů jim to nedělá až takový problém dostat z klasického dvoulitru výkon i přes 300 koní.
Jak to přesně vypadá, ukazuje aktuální generace Audi S3. Ta je sourozencem Volkswagenu Golf R, takže se jedná o čtyřkolku s výkonem okolo 300 koní. Jenže s pracovníky firmy ABT se tahle kráska dočkala impozantního množství energie a nejen to.
A zatímco nová Audi RS3 má pod kapotou 2,5litrový turbomotor s výkonem 367 koní, slabší S3 od ABTu nabízí podobný výkon. Oba vozy ořitom mají sedmirychlostní převodovku DSG, pohon všech kol a S3 je navíc o něco lehčí.
Výsledkem tuningu je pak stejný výkon jako u RS3. K tomu si přidejte litá sportovní kola a nový tlumič výfuku. V případě, že by se vám tahle kráska líbila, k autu se dají dokoupit tužší tlumiče, blatníky mohou být lehce rozšířeny a na podlaze přibudou koberečky s logem ABT.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?