Tahle upravená Octavia Vám nedá spát. Je rychlejší než sousedův Hyundai

Škoda Octavia RS230 od JE Design je silnější a má i jadrnější zvuk.
Škoda Octavia RS230 od JE Design je silnější a má i jadrnější zvuk., foto: JE Design
ar6 25. října 2016 11:57
Sdílej:

Škoda Octavia RS230 už sice z nabídky českého výrobce zmizela, to však neznamená, že si její stávající majitelé nemohou dopřát více výkonu. Ne snad, že by byl vůz pomalý, JE Design ale umí dvoulitrové TSI dostat na trochu jinou úroveň.

Octavia RS230 s dvoulitrovým TSI o výkonu 169 kW (230 k) s točivým momentem 350 Nm je všechno, jen ne pomalým vozem. JE Design, německý specialista na modely koncernu Volkswagen, si však i pro ostrý liftback nebo kombi připravil balíček úprav. Ten za prvé obsahuje přemapovanou pohonnou jednotku, jejíž výkon stoupl na 221 kW (300 k) a točivý moment na 430 Nm. To se samozřejmě pozitivně odrazilo v dynamice, z 0 na 100 km/h se tak mladoboleslavský model dostane za 6,6 sekundy (- 0,2 sekundy) a rozjede se až na 258 km/h (+ 8 km/h). Na celou úpravu motoru je navíc poskytována dvouletá záruka.

To je ale překvapivě teprve začátek. K silnějšímu motoru totiž patří i pořádný zvukový doprovod, proto má Octavia elektronicky ovládaný výfukový systém z nerezové oceli, pracující v režimu Eco, Normal nebo Sport. Ten se mění prostřednictvím dotykové obrazovky v interiéru, jadrnější zvuk je tak doslova na dosah ruky. Výhodou celého řešení je zachování originálních výfukových trubek. Cena nového výfuku je 2499 euro (cca 67 500 korun). Podvozek vozu nově sedí o 35 milimetrů blíže k vozovce, a to zásluhou tlumičů OE v kombinaci s novými pružinami. Toto přijde na 190 eur (cca 5130 korun). Pro nadšence má JE Design stavitelný podvozek s tlumiči a pružinami KW za 1079 eur (cca 29 150 korun), který se umí přiblížit k silnici až o 65 milimetrů.

Vizuálně upravenou Octavii poznáte podle mračítek předních světel, nové masky chladiče a splitteru předního nárazníku. Z profilu vyniknou nástavce prahů, vzadu čekají střešní spoiler a difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Bodykit za 446 euro (cca 12 000 korun) je obvykle dodáván v černé metalíze, za menší příplatek ale může být lakován do kteréhokoliv odstínu laku. Jak se říká, kola dělají auto. V tomto případě vsadili designéři JE Design na sadu dvacetipalcových černých ráfků s pneumatikami Continental SportContact 6, jedno kolo pak vychází na 311 eur (cca 8400 korun). K dispozici ale budou i menší devatenáctky.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.