Škoda Octavia RS230 už sice z nabídky českého výrobce zmizela, to však neznamená, že si její stávající majitelé nemohou dopřát více výkonu. Ne snad, že by byl vůz pomalý, JE Design ale umí dvoulitrové TSI dostat na trochu jinou úroveň.
Octavia RS230 s dvoulitrovým TSI o výkonu 169 kW (230 k) s točivým momentem 350 Nm je všechno, jen ne pomalým vozem. JE Design, německý specialista na modely koncernu Volkswagen, si však i pro ostrý liftback nebo kombi připravil balíček úprav. Ten za prvé obsahuje přemapovanou pohonnou jednotku, jejíž výkon stoupl na 221 kW (300 k) a točivý moment na 430 Nm. To se samozřejmě pozitivně odrazilo v dynamice, z 0 na 100 km/h se tak mladoboleslavský model dostane za 6,6 sekundy (- 0,2 sekundy) a rozjede se až na 258 km/h (+ 8 km/h). Na celou úpravu motoru je navíc poskytována dvouletá záruka.
To je ale překvapivě teprve začátek. K silnějšímu motoru totiž patří i pořádný zvukový doprovod, proto má Octavia elektronicky ovládaný výfukový systém z nerezové oceli, pracující v režimu Eco, Normal nebo Sport. Ten se mění prostřednictvím dotykové obrazovky v interiéru, jadrnější zvuk je tak doslova na dosah ruky. Výhodou celého řešení je zachování originálních výfukových trubek. Cena nového výfuku je 2499 euro (cca 67 500 korun). Podvozek vozu nově sedí o 35 milimetrů blíže k vozovce, a to zásluhou tlumičů OE v kombinaci s novými pružinami. Toto přijde na 190 eur (cca 5130 korun). Pro nadšence má JE Design stavitelný podvozek s tlumiči a pružinami KW za 1079 eur (cca 29 150 korun), který se umí přiblížit k silnici až o 65 milimetrů.
Vizuálně upravenou Octavii poznáte podle mračítek předních světel, nové masky chladiče a splitteru předního nárazníku. Z profilu vyniknou nástavce prahů, vzadu čekají střešní spoiler a difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Bodykit za 446 euro (cca 12 000 korun) je obvykle dodáván v černé metalíze, za menší příplatek ale může být lakován do kteréhokoliv odstínu laku. Jak se říká, kola dělají auto. V tomto případě vsadili designéři JE Design na sadu dvacetipalcových černých ráfků s pneumatikami Continental SportContact 6, jedno kolo pak vychází na 311 eur (cca 8400 korun). K dispozici ale budou i menší devatenáctky.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?