Tahle upravená Octavia Vám nedá spát. Je rychlejší než sousedův Hyundai

Škoda Octavia RS230 od JE Design je silnější a má i jadrnější zvuk.
Škoda Octavia RS230 od JE Design je silnější a má i jadrnější zvuk., foto: JE Design
ar6 25. října 2016 11:57
Sdílej:

Škoda Octavia RS230 už sice z nabídky českého výrobce zmizela, to však neznamená, že si její stávající majitelé nemohou dopřát více výkonu. Ne snad, že by byl vůz pomalý, JE Design ale umí dvoulitrové TSI dostat na trochu jinou úroveň.

Octavia RS230 s dvoulitrovým TSI o výkonu 169 kW (230 k) s točivým momentem 350 Nm je všechno, jen ne pomalým vozem. JE Design, německý specialista na modely koncernu Volkswagen, si však i pro ostrý liftback nebo kombi připravil balíček úprav. Ten za prvé obsahuje přemapovanou pohonnou jednotku, jejíž výkon stoupl na 221 kW (300 k) a točivý moment na 430 Nm. To se samozřejmě pozitivně odrazilo v dynamice, z 0 na 100 km/h se tak mladoboleslavský model dostane za 6,6 sekundy (- 0,2 sekundy) a rozjede se až na 258 km/h (+ 8 km/h). Na celou úpravu motoru je navíc poskytována dvouletá záruka.

To je ale překvapivě teprve začátek. K silnějšímu motoru totiž patří i pořádný zvukový doprovod, proto má Octavia elektronicky ovládaný výfukový systém z nerezové oceli, pracující v režimu Eco, Normal nebo Sport. Ten se mění prostřednictvím dotykové obrazovky v interiéru, jadrnější zvuk je tak doslova na dosah ruky. Výhodou celého řešení je zachování originálních výfukových trubek. Cena nového výfuku je 2499 euro (cca 67 500 korun). Podvozek vozu nově sedí o 35 milimetrů blíže k vozovce, a to zásluhou tlumičů OE v kombinaci s novými pružinami. Toto přijde na 190 eur (cca 5130 korun). Pro nadšence má JE Design stavitelný podvozek s tlumiči a pružinami KW za 1079 eur (cca 29 150 korun), který se umí přiblížit k silnici až o 65 milimetrů.

Vizuálně upravenou Octavii poznáte podle mračítek předních světel, nové masky chladiče a splitteru předního nárazníku. Z profilu vyniknou nástavce prahů, vzadu čekají střešní spoiler a difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Bodykit za 446 euro (cca 12 000 korun) je obvykle dodáván v černé metalíze, za menší příplatek ale může být lakován do kteréhokoliv odstínu laku. Jak se říká, kola dělají auto. V tomto případě vsadili designéři JE Design na sadu dvacetipalcových černých ráfků s pneumatikami Continental SportContact 6, jedno kolo pak vychází na 311 eur (cca 8400 korun). K dispozici ale budou i menší devatenáctky.

Témata:
Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.