Škoda Octavia RS230 už sice z nabídky českého výrobce zmizela, to však neznamená, že si její stávající majitelé nemohou dopřát více výkonu. Ne snad, že by byl vůz pomalý, JE Design ale umí dvoulitrové TSI dostat na trochu jinou úroveň.
Octavia RS230 s dvoulitrovým TSI o výkonu 169 kW (230 k) s točivým momentem 350 Nm je všechno, jen ne pomalým vozem. JE Design, německý specialista na modely koncernu Volkswagen, si však i pro ostrý liftback nebo kombi připravil balíček úprav. Ten za prvé obsahuje přemapovanou pohonnou jednotku, jejíž výkon stoupl na 221 kW (300 k) a točivý moment na 430 Nm. To se samozřejmě pozitivně odrazilo v dynamice, z 0 na 100 km/h se tak mladoboleslavský model dostane za 6,6 sekundy (- 0,2 sekundy) a rozjede se až na 258 km/h (+ 8 km/h). Na celou úpravu motoru je navíc poskytována dvouletá záruka.
To je ale překvapivě teprve začátek. K silnějšímu motoru totiž patří i pořádný zvukový doprovod, proto má Octavia elektronicky ovládaný výfukový systém z nerezové oceli, pracující v režimu Eco, Normal nebo Sport. Ten se mění prostřednictvím dotykové obrazovky v interiéru, jadrnější zvuk je tak doslova na dosah ruky. Výhodou celého řešení je zachování originálních výfukových trubek. Cena nového výfuku je 2499 euro (cca 67 500 korun). Podvozek vozu nově sedí o 35 milimetrů blíže k vozovce, a to zásluhou tlumičů OE v kombinaci s novými pružinami. Toto přijde na 190 eur (cca 5130 korun). Pro nadšence má JE Design stavitelný podvozek s tlumiči a pružinami KW za 1079 eur (cca 29 150 korun), který se umí přiblížit k silnici až o 65 milimetrů.
Vizuálně upravenou Octavii poznáte podle mračítek předních světel, nové masky chladiče a splitteru předního nárazníku. Z profilu vyniknou nástavce prahů, vzadu čekají střešní spoiler a difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Bodykit za 446 euro (cca 12 000 korun) je obvykle dodáván v černé metalíze, za menší příplatek ale může být lakován do kteréhokoliv odstínu laku. Jak se říká, kola dělají auto. V tomto případě vsadili designéři JE Design na sadu dvacetipalcových černých ráfků s pneumatikami Continental SportContact 6, jedno kolo pak vychází na 311 eur (cca 8400 korun). K dispozici ale budou i menší devatenáctky.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.