Bentley Bentayga je považováno za nejluxusnější SUV, které prozatím svět spatřil. Mohlo by se zdát, že na tomto ztělesnění luxusu již není co vylepšovat. Kdo si to ovšem nemyslí, jsou zaměstnanci švýcarské společnosti Mansory, kteří pro Bentaygu připravili velkolepý balík úprav.
Poté, co luxusní SUV prošlo dílnou Mansory, napadne jen málokoho, že se stále jedná o luxusní aristokratický vůz. Švýcarská tunerská společnosti si drsně vyhlížející Bentaygu připravila pro veletrh SEMA (Speciality Equipment Market Association), které proběhne již tento měsíc.
Základním kamenem všech úprav od Mansory jsou díly z uhlíkových vláken a ani velkolepá Bentayga není výjimkou. Nejvýraznějším prvkem této přestavby je karbonová kapota, navazující na karbonovou masku chladiče.
Celý vůz je doslova podtržen uhlíkovými sníženými prahy, přední splitterem a zadním difurozorem. Velkou míru pozornosti k sobě strnou i velké, třiadvacetipalcová černá kola z lehkých slitin. Zapomínat samozřejmě nemůžeme ani na karbonové kryty zpětných zrcátek nebo na decentní spoiler na vrcholu pátých dveří.
Mansory se ovšem nezaměřilo jen na úpravu vzhledu a inženýři předvedli svůj um i co se týče úpravy pohonné jednotky vozu. Dvakrát přeplňovaný, šestilitrový dvanáctiválec s válci umístěnými do W standardně produkuje výkon 600 koňských sil a točivý moment 900 Nm. Motoráři v Mansory dokázali ze zmíněného agregátu, díky úpravám řídící jednotky, zvýšit výkon motoru na 691 koňských sil a točivý moment vyšplhal až k hodnotě 1050 Nm.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?