Bentley Bentayga je považováno za nejluxusnější SUV, které prozatím svět spatřil. Mohlo by se zdát, že na tomto ztělesnění luxusu již není co vylepšovat. Kdo si to ovšem nemyslí, jsou zaměstnanci švýcarské společnosti Mansory, kteří pro Bentaygu připravili velkolepý balík úprav.
Poté, co luxusní SUV prošlo dílnou Mansory, napadne jen málokoho, že se stále jedná o luxusní aristokratický vůz. Švýcarská tunerská společnosti si drsně vyhlížející Bentaygu připravila pro veletrh SEMA (Speciality Equipment Market Association), které proběhne již tento měsíc.
Základním kamenem všech úprav od Mansory jsou díly z uhlíkových vláken a ani velkolepá Bentayga není výjimkou. Nejvýraznějším prvkem této přestavby je karbonová kapota, navazující na karbonovou masku chladiče.
Celý vůz je doslova podtržen uhlíkovými sníženými prahy, přední splitterem a zadním difurozorem. Velkou míru pozornosti k sobě strnou i velké, třiadvacetipalcová černá kola z lehkých slitin. Zapomínat samozřejmě nemůžeme ani na karbonové kryty zpětných zrcátek nebo na decentní spoiler na vrcholu pátých dveří.
Mansory se ovšem nezaměřilo jen na úpravu vzhledu a inženýři předvedli svůj um i co se týče úpravy pohonné jednotky vozu. Dvakrát přeplňovaný, šestilitrový dvanáctiválec s válci umístěnými do W standardně produkuje výkon 600 koňských sil a točivý moment 900 Nm. Motoráři v Mansory dokázali ze zmíněného agregátu, díky úpravám řídící jednotky, zvýšit výkon motoru na 691 koňských sil a točivý moment vyšplhal až k hodnotě 1050 Nm.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.