Bentley Bentayga je považováno za nejluxusnější SUV, které prozatím svět spatřil. Mohlo by se zdát, že na tomto ztělesnění luxusu již není co vylepšovat. Kdo si to ovšem nemyslí, jsou zaměstnanci švýcarské společnosti Mansory, kteří pro Bentaygu připravili velkolepý balík úprav.
Poté, co luxusní SUV prošlo dílnou Mansory, napadne jen málokoho, že se stále jedná o luxusní aristokratický vůz. Švýcarská tunerská společnosti si drsně vyhlížející Bentaygu připravila pro veletrh SEMA (Speciality Equipment Market Association), které proběhne již tento měsíc.
Základním kamenem všech úprav od Mansory jsou díly z uhlíkových vláken a ani velkolepá Bentayga není výjimkou. Nejvýraznějším prvkem této přestavby je karbonová kapota, navazující na karbonovou masku chladiče.
Celý vůz je doslova podtržen uhlíkovými sníženými prahy, přední splitterem a zadním difurozorem. Velkou míru pozornosti k sobě strnou i velké, třiadvacetipalcová černá kola z lehkých slitin. Zapomínat samozřejmě nemůžeme ani na karbonové kryty zpětných zrcátek nebo na decentní spoiler na vrcholu pátých dveří.
Mansory se ovšem nezaměřilo jen na úpravu vzhledu a inženýři předvedli svůj um i co se týče úpravy pohonné jednotky vozu. Dvakrát přeplňovaný, šestilitrový dvanáctiválec s válci umístěnými do W standardně produkuje výkon 600 koňských sil a točivý moment 900 Nm. Motoráři v Mansory dokázali ze zmíněného agregátu, díky úpravám řídící jednotky, zvýšit výkon motoru na 691 koňských sil a točivý moment vyšplhal až k hodnotě 1050 Nm.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.