Supersporty značky Lamborghini patří mezi úpravci a tunery stále mezi velice oblíbené. Mohou za to především atmosféricky plněné motory, které Lamborghini jako jeden z posledních výrobce supersportů nijak nepřeplňuje. Právě to otevírá nové možnosti zmíněným úpravcům.
Jednou z nejznámější společností, která se věnuje úpravě pouze vozům s rozzuřeným býkem ve znaku, je Novitec Torado. Tato odnož slavného Novitecu si nedávno pohrála s běžným Huracanem a navýšila jeho výkon na 848 koní. Tentokrát se inženýři Torada opět rozhodli upravit Huracán. Nikoli ovšem jeho standardní verzi, nýbrž tu se starým dobrým pohonem zadních kol.
Standardní verze Huracanu LP580-2 s pohonem zadních kol disponuje, jak již název napovídá, výkonem 580 koní. Leckdo by řekl, že se jedná o úctyhodnou porci výkonu. Ve světě Novitecu se ovšem jedná o podprůměrné, ba přímo slabé hodnoty. Proto se inženýři z Torada rozhodli 5,2 litrový motor V10 osadit hned dvojicí kompresorů. Díky nim, a několika dalším úpravám, posílá nyní motor na zadní kola výkon o počtu 830 koní.
Společně s úpravami motoru vyvinula společnost Novitec Torado pro tento Huracan i nový výfukový systém, a aerodynamický body kit, jenž má dle tunerské společnosti poskytovat několikanásobně vyšší aerodynamickou efektivitu, než je tomu u standardního vozu. Tento body kit obsahuje přední spoiler, zadní spoiler, difuzor a nové boční prahy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?