Supersporty značky Lamborghini patří mezi úpravci a tunery stále mezi velice oblíbené. Mohou za to především atmosféricky plněné motory, které Lamborghini jako jeden z posledních výrobce supersportů nijak nepřeplňuje. Právě to otevírá nové možnosti zmíněným úpravcům.
Jednou z nejznámější společností, která se věnuje úpravě pouze vozům s rozzuřeným býkem ve znaku, je Novitec Torado. Tato odnož slavného Novitecu si nedávno pohrála s běžným Huracanem a navýšila jeho výkon na 848 koní. Tentokrát se inženýři Torada opět rozhodli upravit Huracán. Nikoli ovšem jeho standardní verzi, nýbrž tu se starým dobrým pohonem zadních kol.
Standardní verze Huracanu LP580-2 s pohonem zadních kol disponuje, jak již název napovídá, výkonem 580 koní. Leckdo by řekl, že se jedná o úctyhodnou porci výkonu. Ve světě Novitecu se ovšem jedná o podprůměrné, ba přímo slabé hodnoty. Proto se inženýři z Torada rozhodli 5,2 litrový motor V10 osadit hned dvojicí kompresorů. Díky nim, a několika dalším úpravám, posílá nyní motor na zadní kola výkon o počtu 830 koní.
Společně s úpravami motoru vyvinula společnost Novitec Torado pro tento Huracan i nový výfukový systém, a aerodynamický body kit, jenž má dle tunerské společnosti poskytovat několikanásobně vyšší aerodynamickou efektivitu, než je tomu u standardního vozu. Tento body kit obsahuje přední spoiler, zadní spoiler, difuzor a nové boční prahy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.