Škoda Octavia RS není zrovna tunerským náčiním, tím spíše v rukách policie. Ta má totiž podobné nápady spíše likvidovat, než je podporovat vlastními vozy, ačkoliv mnohdy se tyto pokusy podobají spíše buzeraci ze strany mužů zákona. Buď jak buď, v Maďarsku by již brzy mohla jezdit upravená policejní Octavia RS. Tedy alespoň podle známého grafika.
Tuning a policejní auta jsou kombinací, která dohromady příliš nejde. Jistě, určitě každý pamatujeme na upravená Porsche 911, BMW řady 1 nebo Audi RS v barvách německé dálniční policie, většinou šlo ale pouze o showcary s cílem trochu zviditelnit výrobce i policejní složky mezi specifickou komunitou úpravců. Nejdál myšlenku „super policejního vozu“ asi dotáhli v Dubaji, kde provozují dnes již proslulou flotilu policejních superaut.
I z tohoto pohledu je tedy vize grafika X-Tomi Design o pořádně upravené Octavii RS s karosérií kombi v barvách maďarské policie hodně utopistická. Ostatně, chytat zločince v autě s extrémními nástavci blatníků, sníženou světlou výškou nebo na kolech Vossen s nízkoprofilovými pneumatikami je poměrně bizarní představa. Spolu s blatníky byl rozšířen i rozchod kol, to aby měl vůz lepší jízdní vlastnosti. Z dalších změn se dá vypíchnout třeba přední splitter.
Již zmíněným snížením světlé výšky jistě utrpěly jízdní vlastnosti i praktičnost vozu, na druhou stranu by to mohl být ten správný nástroj pro šíření osvěty mezi tunery. Nelze je samozřejmě házet do jednoho pytle, kvílící gumy, „sprinty“ od semaforu k semaforu nebo překračování povolené rychlosti v divoce vyzdobených autech jste ale jistě již někdy viděli. Jiný smysl by ale podobné auto mělo jen těžko, využitelnost v běžném provozu je totiž nulová. I proto zůstane jen u počítačové vize podobného stroje.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?