Škoda Octavia RS není zrovna tunerským náčiním, tím spíše v rukách policie. Ta má totiž podobné nápady spíše likvidovat, než je podporovat vlastními vozy, ačkoliv mnohdy se tyto pokusy podobají spíše buzeraci ze strany mužů zákona. Buď jak buď, v Maďarsku by již brzy mohla jezdit upravená policejní Octavia RS. Tedy alespoň podle známého grafika.
Tuning a policejní auta jsou kombinací, která dohromady příliš nejde. Jistě, určitě každý pamatujeme na upravená Porsche 911, BMW řady 1 nebo Audi RS v barvách německé dálniční policie, většinou šlo ale pouze o showcary s cílem trochu zviditelnit výrobce i policejní složky mezi specifickou komunitou úpravců. Nejdál myšlenku „super policejního vozu“ asi dotáhli v Dubaji, kde provozují dnes již proslulou flotilu policejních superaut.
I z tohoto pohledu je tedy vize grafika X-Tomi Design o pořádně upravené Octavii RS s karosérií kombi v barvách maďarské policie hodně utopistická. Ostatně, chytat zločince v autě s extrémními nástavci blatníků, sníženou světlou výškou nebo na kolech Vossen s nízkoprofilovými pneumatikami je poměrně bizarní představa. Spolu s blatníky byl rozšířen i rozchod kol, to aby měl vůz lepší jízdní vlastnosti. Z dalších změn se dá vypíchnout třeba přední splitter.
Již zmíněným snížením světlé výšky jistě utrpěly jízdní vlastnosti i praktičnost vozu, na druhou stranu by to mohl být ten správný nástroj pro šíření osvěty mezi tunery. Nelze je samozřejmě házet do jednoho pytle, kvílící gumy, „sprinty“ od semaforu k semaforu nebo překračování povolené rychlosti v divoce vyzdobených autech jste ale jistě již někdy viděli. Jiný smysl by ale podobné auto mělo jen těžko, využitelnost v běžném provozu je totiž nulová. I proto zůstane jen u počítačové vize podobného stroje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.