Tuningová společnost ABT má hodně v oblibě auta značky Audi. Asi tedy není divu, že pro tentokrát představila upravenou A4 nové generace.
Kromě decentní úpravy karoserie, která nyní vypadá, jako by se jednalo o verzi RS, prošel úpravami hlavně benzinový dvoulitrový čtyřválec a naftový šestiválec. U benzinu přitom zvedlo ABT výkon ze sériových 252 koní na rovných 330. Točivý moment pak narostl z 370 na 440 Nm.
Zájemci o naftu si pak mohou objednast kit, který z dieselového šestiválce vyždíme výkon 325 koní a 680 Nm točivého momentu. Ve standardu má přitom Audi A4 3.0 TDI výkon "jen" 272 koní a 600 Nm. Pohon všech kol je pak zaručeným výbavovým prvkem, stejně jako automatická převodovka.
K výkonnějšímu motoru lze samozřejmě dokoupit sportovní snížený podvozek. Díky němu pak vůz bude lépe držet na silnici, což zaručí lepivé sportovní pneumatiky. Finální tečku pak přináší litá kola, jenž mohou být v rozměru 19 až 20 palců. A cena toho všeho? ABT vám ji prý řekne na vyžádání.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?