Tuningová společnost ABT má hodně v oblibě auta značky Audi. Asi tedy není divu, že pro tentokrát představila upravenou A4 nové generace.
Kromě decentní úpravy karoserie, která nyní vypadá, jako by se jednalo o verzi RS, prošel úpravami hlavně benzinový dvoulitrový čtyřválec a naftový šestiválec. U benzinu přitom zvedlo ABT výkon ze sériových 252 koní na rovných 330. Točivý moment pak narostl z 370 na 440 Nm.
Zájemci o naftu si pak mohou objednast kit, který z dieselového šestiválce vyždíme výkon 325 koní a 680 Nm točivého momentu. Ve standardu má přitom Audi A4 3.0 TDI výkon "jen" 272 koní a 600 Nm. Pohon všech kol je pak zaručeným výbavovým prvkem, stejně jako automatická převodovka.
K výkonnějšímu motoru lze samozřejmě dokoupit sportovní snížený podvozek. Díky němu pak vůz bude lépe držet na silnici, což zaručí lepivé sportovní pneumatiky. Finální tečku pak přináší litá kola, jenž mohou být v rozměru 19 až 20 palců. A cena toho všeho? ABT vám ji prý řekne na vyžádání.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.