Tuningová společnost ABT má hodně v oblibě auta značky Audi. Asi tedy není divu, že pro tentokrát představila upravenou A4 nové generace.
Kromě decentní úpravy karoserie, která nyní vypadá, jako by se jednalo o verzi RS, prošel úpravami hlavně benzinový dvoulitrový čtyřválec a naftový šestiválec. U benzinu přitom zvedlo ABT výkon ze sériových 252 koní na rovných 330. Točivý moment pak narostl z 370 na 440 Nm.
Zájemci o naftu si pak mohou objednast kit, který z dieselového šestiválce vyždíme výkon 325 koní a 680 Nm točivého momentu. Ve standardu má přitom Audi A4 3.0 TDI výkon "jen" 272 koní a 600 Nm. Pohon všech kol je pak zaručeným výbavovým prvkem, stejně jako automatická převodovka.
K výkonnějšímu motoru lze samozřejmě dokoupit sportovní snížený podvozek. Díky němu pak vůz bude lépe držet na silnici, což zaručí lepivé sportovní pneumatiky. Finální tečku pak přináší litá kola, jenž mohou být v rozměru 19 až 20 palců. A cena toho všeho? ABT vám ji prý řekne na vyžádání.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?