Lamborghini Aventador SV je už ve své „běžné“ podobě výjimečně rychlým strojem, kterého rozhází leda některý z moderních hyper- nebo megasportů. Pokud ale budete chtít z atmosférického dvanáctiválce vymáčknout ještě o něco víc, pak můžete využít třeba služby společnosti Novitec Torado.
Dceřiná značka Novitecu se jménem Torado se zaměřuje výhradně na vozy s italským býkem ve znaku a jeho Aventador SV je něco jako prozatímní svatý grál. Sériových 750 koní a 690 Nm totiž nový výfukový systém, se zajímavě tvarovanými koncovkami, posunul na 786 koní a 738 Nm. Výfuk může být vyroben z nerezové oceli nebo materiálu zvaného Inconel, který se používá ve formuli 1.
V prvním případě ušetříte 20 kilogramů z celkové hmotnosti, v tom druhém ještě o kilo víc. I to se projeví v dynamických vlastnostech Aventadoru SV, Novitec nicméně nezveřejnil jak. Soustava je navíc dodávána s aktivní klapkou, upravující zvuk motoru. K dispozici je i její dálkové ovládání. Pokud si zájemce netroufne hned na to nejlepší, může zkusit „umírněnější“ variantu ze stejných materiálů, šetřící dle provedení třináct až patnáct kilogramů.
Kromě techniky se Novitec zaměřil i na aerodynamiku a vizuální změny. Máme tady tak kovaná kola Vossen o velikosti 20 palců vpředu a 21 palců vzadu s centrální maticí, která lze mít v 72 různých odstínech. Ve spolupráci s upraveným podvozkem pak kola snížila světlou výšku vozu o dalších 35 milimetrů, SV tak sedí prakticky na zemi. Naštěstí je tu přední hydraulický systém, umožňující přejíždět i náročnější překážky.
Bodykit karosérie je nejen poměrně decentní, ale také velice funkční. Dostupné jsou nové nástavce prahů, velké zadní křídlo, jiná zrcátka, výraznější nasávací otvory, nový kryt motoru nebo upravená přední kapota. Vše je samozřejmě vytvořeno z uhlíkových vláken. A to nejlepší na konec? Jednotlivé prvky si můžete kupovat zvlášť! Jen jejich cena asi nebude nejnižší.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?