Společností, které se věnují úpravám automobilů Mercedes a BMW, je na světě asi stejně, jako kalorií v BigMacu. Mezi ty nejznámější patří ruský úpravce TopCar. Ten si vzal do parády křížence SUV a kupé od Mercedesu.
TopCar oznámil, že na automobilovém svátku v Ženevě představí nový balík úprav zvaný Inferno, který hodlá aplikovat na GLE. Tento balíček lze dle slov výrobce aplikovat na jakoukoli verzi GLE.
Při pohledu na upravenou verzi se můžou slabším povahám rozklepat kolena. To hlavně při pohledu na přední část vozu. Zde vyniká nový a výrazně agresivnější přední nárazník, obsahující denní LED světla, rozšířené blatníky. Zadní část pak vyniká rovněž rozšířenými blatníky a výrazný spoiler a difuzor.
Zmíněný paket neobsahuje ale jen úpravu vzhledu. Předpokládá se i úprava výfukového systému a možná i zvýšení výkonu motoru. O tom se dá ale prozatím jen spekulovat. Více informací se dozvíme až na autosalonu v Ženevě z úst samotného TopCar.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.