V letošním roce končí výroba slavného Land Roveru Defender a firma Kahn Design se rozhodla, že mu k jeho konci připraví speciální verzi s názvem The End Edition.
Jako základ posloužila sedmimístná verze Defender 110. Ta oproti sérii dostala širší rozchod kol, rozšířené blatníky, přední nárazník s integrovanými mlhovými světly, jinou masku chladiče, nový výfuk a červeně lakované brzdové třmeny. Vše zvenku zakončují matně černá 20" kola s pneumatikami o rozměru 275/55 R20.
Uvnitř The End Edition najdeme kožená sportovní sedadla, kožený volant s logem úpravce, přístrojový štít s červeným podkladem a v rámci výbavy nechybí navigace Alpine, LED osvětlení, vrtané hliníkové nášlapy pedálů nebo parkovací kamera.
Pod kapotou vozu pracuje klasický naftový motor 2.2 TD, který dle slov Kahn Design dostal mírné změny. Zároveň ale neprozradil, o kolik mu narostl výkon a točivý moment.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?