Upravených aut se sběratelským statusem po světě zase tolik nejezdí. Není totiž nad to, mít ve sbírce originální Lamborghini Diablo nebo Porsche 911. Pak je tu ale i jistá úzká skupinka tuningem „nakažených“ aut, jejichž hodnota je mnohdy vyšší než u zrestaurovaného originálu. Mezi taková vozidla se řadí i Strosek Mega Speedster, jichž jezdí po světě jen 15.
Základem kreace Vittoria Stroseka, zakladatele stejnojmenného úpravce a bývalého designéra konceptů Hondy a Volkswagenu, je unikátní Porsche 911 (964) Speedster. Těch vzniklo mezi lety 1992 až 1994 jen 936, z toho hned 427 Speedsterů zamířilo do Spojených států.
Historie tohoto konkrétního vozu, jež bude součástí dražby aukční síně Bonhams, konané 28. ledna ve Scottsdale, se začala psát 4. června 1993. Z továrny Porsche totiž vyjela 911 Speedster v modrém laku Maritime s interiérem v kombinaci modré a šedé, mířící na Floridu. Ještě před přesunem do USA si ale vzal auto do parády Strosek.
Karosérie dostala rozšířující bodykit se zadní částí, vzhledově podobnou 911 Turbo, aerodynamická zrcátka, malá kruhová přední světla (původní elipsovitý tvar pohltily blatníky) a decentní nasávače vzduchu před zadními blatníky. Trojdílná 17palcová kola pocházejí z katalogu OZ Racing. Úpravám se nevyhnul ani interiér v kombinaci černé s modrou kůží Maritime a unikátní pákou ruční brzdy, hlavicí řadící páky, respektive tachometrem.
Pod kapotou zůstal trochu překvapivě absolutně sériový plochý šestiválec o výkonu 278 koní při 6100 ot./min v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. Úpravce si tak alespoň pohrál s podvozkem auta. A pokud máte rádi čísla a počty vyrobených kusů, pak by Vás mohlo zajímat, že toto je jeden ze dvou vyrobených Mega Speedsterů v modré Maritime, jeden ze tří Mega Speedsterů v USA a jeden z patnácti Mega Speedsterů vůbec.
Jak už bylo řečeno, auto bude součástí nadcházející aukce, jeho cena se odhaduje mezi 180 - 220 tisíci dolary (cca 4,5 - 5,5 milionu korun). Za volantem se vystřídali tři majitelé, kteří dohromady najeli méně než 9334 kilometrů. Bohužel v pořadí třetí vlastník vyměnil třetí brzdové světlo, originální audio nahradila aparatura Alpine a „diskrétně“ byla zabudována detekce radarů. Pořád jde nicméně o pozoruhodný kus automobilové historie.
Zdroj: Bonhams
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.