Letos ve Frankfurtu bylo k vidění přiostřené Audi SQ5 Plus s naftovým motorem o výkonu 340 koní a točivém momentu 700 Nm. Někomu to ale přišlo málo a proto je tu firma ABT.
Díky ní se tak tahle Audina dočkala posílení na 365 koní. Naftový šestiválec se nově chlubí i vyšším točivým momentem o hodnotě 710 Nm. Jak je zvykem, ABT opět neuvedlo zrychlení z nuly na 100 km/h, pouze dodává, že auto to zvládne pod pět sekund.Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 260 km/h.
ABT se ale zaměřuje nejen na úpravu výkonu. Zákazník má možnost zakoupit sadu úprav karoserie, které obsahují nový zadní spoiler, jiný přední nárazník a novou masku chladiče. Přibyly i podložky pod kola, zvýšující rozchod kol o 3 až 7 cm. Klesla i výška podvozku o 30 mm vpředu a 35 mm vzadu, za čež mohou sportovní tlumiče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.