V roce 2011 představila značka KTM, jakožto spíše výrobce motorek, vylepšenou motokáru X-Bow R, která disponovala dvoulitrovým motorem Audi o výkonu 300 koní. Sice už jezdí delší dobu, ale teprve nedávno si ji vyhlídl německý úpravce Wimmer a po modifikaci se z lehoučkého sporťáku stal doslova požírač supersportů.
Jak už jsem zmínil v úvodu, sériový X-Bow R nabídne dvoulitrový agregát TFSI od Audi o výkonu rovných 300 koní a točivém momentu 400 Nm. To zřejmě přišlo německému úpravci směšné, a proto navýšil výkon X-Bow R o osmdesát koní a sto newtonmetrů. Přesněji, nadupané KTM X-Bow R by Wimmer se chlubí výkonem 380 koní a krouticím momentem 500 Nm.
Díky váze pouhých 790 kg, což je zapříčiněno použitím velkého množství uhlíkových vláken, zrychlí na stovku za 3,3 sekundy a na dvoustovku 11,2 sekundy. Upravený X-Bow R má také litá kola TAN-EI-SYA s polozávodními pneumatikami Toyo, ale i dvoustupňový černý výfukový systém s bestiálním projevem. V kabině neproběhlo mnoho změn. Wimmer pouze zmínil, že volant je potažený kůží a jsou tu sportovní sedadla Recaro Premium v černém odstínu.
Wimmer si účtuje za tento balíček úprav částku 99 999 euro (v přepočtu cca 2,7 milionu korun), ale upozorňuje potenciální zájemce, že by si měli pospíšit, neboť balíčky budou v omezeném množství.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?