V roce 2011 představila značka KTM, jakožto spíše výrobce motorek, vylepšenou motokáru X-Bow R, která disponovala dvoulitrovým motorem Audi o výkonu 300 koní. Sice už jezdí delší dobu, ale teprve nedávno si ji vyhlídl německý úpravce Wimmer a po modifikaci se z lehoučkého sporťáku stal doslova požírač supersportů.
Jak už jsem zmínil v úvodu, sériový X-Bow R nabídne dvoulitrový agregát TFSI od Audi o výkonu rovných 300 koní a točivém momentu 400 Nm. To zřejmě přišlo německému úpravci směšné, a proto navýšil výkon X-Bow R o osmdesát koní a sto newtonmetrů. Přesněji, nadupané KTM X-Bow R by Wimmer se chlubí výkonem 380 koní a krouticím momentem 500 Nm.
Díky váze pouhých 790 kg, což je zapříčiněno použitím velkého množství uhlíkových vláken, zrychlí na stovku za 3,3 sekundy a na dvoustovku 11,2 sekundy. Upravený X-Bow R má také litá kola TAN-EI-SYA s polozávodními pneumatikami Toyo, ale i dvoustupňový černý výfukový systém s bestiálním projevem. V kabině neproběhlo mnoho změn. Wimmer pouze zmínil, že volant je potažený kůží a jsou tu sportovní sedadla Recaro Premium v černém odstínu.
Wimmer si účtuje za tento balíček úprav částku 99 999 euro (v přepočtu cca 2,7 milionu korun), ale upozorňuje potenciální zájemce, že by si měli pospíšit, neboť balíčky budou v omezeném množství.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.