V roce 2011 představila značka KTM, jakožto spíše výrobce motorek, vylepšenou motokáru X-Bow R, která disponovala dvoulitrovým motorem Audi o výkonu 300 koní. Sice už jezdí delší dobu, ale teprve nedávno si ji vyhlídl německý úpravce Wimmer a po modifikaci se z lehoučkého sporťáku stal doslova požírač supersportů.
Jak už jsem zmínil v úvodu, sériový X-Bow R nabídne dvoulitrový agregát TFSI od Audi o výkonu rovných 300 koní a točivém momentu 400 Nm. To zřejmě přišlo německému úpravci směšné, a proto navýšil výkon X-Bow R o osmdesát koní a sto newtonmetrů. Přesněji, nadupané KTM X-Bow R by Wimmer se chlubí výkonem 380 koní a krouticím momentem 500 Nm.
Díky váze pouhých 790 kg, což je zapříčiněno použitím velkého množství uhlíkových vláken, zrychlí na stovku za 3,3 sekundy a na dvoustovku 11,2 sekundy. Upravený X-Bow R má také litá kola TAN-EI-SYA s polozávodními pneumatikami Toyo, ale i dvoustupňový černý výfukový systém s bestiálním projevem. V kabině neproběhlo mnoho změn. Wimmer pouze zmínil, že volant je potažený kůží a jsou tu sportovní sedadla Recaro Premium v černém odstínu.
Wimmer si účtuje za tento balíček úprav částku 99 999 euro (v přepočtu cca 2,7 milionu korun), ale upozorňuje potenciální zájemce, že by si měli pospíšit, neboť balíčky budou v omezeném množství.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?