Rusové byli vždycky tak trochu národem „udělej si sám“. Jejich lidová tvořivost, především v automobilovém odvětví, prakticky neznala mezí a dodnes není na tamních silnicích problém potkat starého Moskviče s neony nebo stoprocentně originálním karbonovým bodykitem.
Rat rod na základech Lady 2106 z konce sedmdesátých let je nicméně i na ruské poměry neskutečný unikát. Že kdysi tento sedan vyjel z továren AvtoVAZu, poznáte tak leda podle tvarování zadní části, vpředu není z původního auta prakticky nic.
Základem se stal na zakázku vyrobený rám, v jehož přední části je bez jakékoliv kapotáže umístěn motor s dvěma turbodmychadly (připomenu, že standardní model má poctivou zážehovou šestnáctistovku, co startuje i v mrazu). Pohon zadních kol zůstal zachován, hnaná náprava je nicméně osazena extrémně širokými pneumatikami. Jeden nikdy neví, kdy budete na semaforu potřebovat vyklepnout sousedovo Ferrari, že jo…
A-sloupek byl po vzoru amerických vozidel pořádně snížen, takže dokáže pojmout i nízké a velmi široké přední sklo. Na střeše nesmí chybět stylový nosič a různě po karosérii najdete stopy rzi. Navzdory vzhledu zevnějšku je interiér opatřen sportovním volantem Sparco, skořepinovými sedadly a hlavicí řadící páky s lebkou.
Bohužel relevantní údaje o dynamice nebo o tom, jak celé dílko jezdí, se k nám z Ruska nedostaly. Auto je každopádně velice zajímavé...