Rat rody byly ještě poměrně nedávno součástí především americké kultury. Pak se ale tento kult rozšířil i do jiných částí světa a zasáhl téměř kohokoliv – mladé, staré, bohaté, chudé… Především však lidi bez rozdílu automobilu. Proto se dnes staví rat rody na základech starých Škodovek, ale také sovětských Žigulíků!
Rusové byli vždycky tak trochu národem „udělej si sám“. Jejich lidová tvořivost, především v automobilovém odvětví, prakticky neznala mezí a dodnes není na tamních silnicích problém potkat starého Moskviče s neony nebo stoprocentně originálním karbonovým bodykitem.
Rat rod na základech Lady 2106 z konce sedmdesátých let je nicméně i na ruské poměry neskutečný unikát. Že kdysi tento sedan vyjel z továren AvtoVAZu, poznáte tak leda podle tvarování zadní části, vpředu není z původního auta prakticky nic.
Základem se stal na zakázku vyrobený rám, v jehož přední části je bez jakékoliv kapotáže umístěn motor s dvěma turbodmychadly (připomenu, že standardní model má poctivou zážehovou šestnáctistovku, co startuje i v mrazu). Pohon zadních kol zůstal zachován, hnaná náprava je nicméně osazena extrémně širokými pneumatikami. Jeden nikdy neví, kdy budete na semaforu potřebovat vyklepnout sousedovo Ferrari, že jo…
A-sloupek byl po vzoru amerických vozidel pořádně snížen, takže dokáže pojmout i nízké a velmi široké přední sklo. Na střeše nesmí chybět stylový nosič a různě po karosérii najdete stopy rzi. Navzdory vzhledu zevnějšku je interiér opatřen sportovním volantem Sparco, skořepinovými sedadly a hlavicí řadící páky s lebkou.
Bohužel relevantní údaje o dynamice nebo o tom, jak celé dílko jezdí, se k nám z Ruska nedostaly. Auto je každopádně velice zajímavé...
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?