Kluci z firmy DTE Systéms jsou zpět na scéně a tentokrát si pro nás připravili ladičský program, jenž je šitý na míru pro zběsilé Audi RS3 Sportback.
To je už ve své standardní konfiguraci poměrně silným autem. Nabízí totiž 367 koní a 465 Nm točivého momentu, které jsou ždímány z pětiválcového přeplňovaného 2,5 litru. To však DTE Systems přišlo málo a proto použilo svůj čip, jenž pod kapotu vtěsnal více síly. Výsledkem je dalších 43 koní k dobru a také 92 Nm. Celkový součet tak činí 410 koní a 557 Nm točivého momentu.
Fanoušky tuningu zřejmě potěší i fakt, že upravené Audi RS3 Sportback je nyní o 1,1 sekundy rychlejší ve sprintu ze 100 km/h na 160 km/h a maximálka se blíží ke třem stovkám kilometrů za hodinu. Za vše může modul PowerControl SNT, který je napojen na centrální senzory systému řízení motoru. Nové je i turbo a sací potrubí, přemapováním pak samouzřejmě prošla i řídící jednotka motoru.
Podobné zvýšení výkonu je navíc k dispozici pro širokou škálu modelů Audi a Porsche, a to včetně verzí RS Q3, RS6 a RS7, S4 a S5, Macan S a Turbo, Cayenne S a GTS, a Panamera S. Kolik přesně však stojí úprava této RS3ky, to tuner zatím neprozradil.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.