ABT našel vzrušující způsob, jak oslavit 40.výročí malého německého hatchbacku Volkswagenu Polo. I proto se dal do jeho úpravy a stvořil malou kapesní raketu.
Základem se stala sportovní verze GTI, která ve standardní konfiguraci poskytuje 192 koní z motoru 1.8 TSI. Ten generuje maximální točivý moment 320 Nm, jenže inženýři z ABT Sportsline navýšili výkon na 230 koní a 360 Nm točivého momentu.
Vzhledem k vyššímu výkonu je tohle Polo o dost rychlejší, protože sériové provedení zvládne zrychlení z 0-100 km / h za 6,7 sekundy. Jeho maximálka je pak položena u 236 km / h. Za kolik zvládne tyhle dvě disciplíny posílené Polo GTI nevíme, ABT to totiž odmítlo zatím prozradit.
Jen u zvýšení výkonu ale rozhodně nezůstalo. Technici ABT darovali autu sadu 18-palcových kol s pneumatikami 215/35 R18, dále pak střešní spoiler, nový tlumič výfuku a poupravené odpružení. To snižuje jeho světlou výšku o 25 mm na přední nápravě a o 30 mm vzadu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?