ABT našel vzrušující způsob, jak oslavit 40.výročí malého německého hatchbacku Volkswagenu Polo. I proto se dal do jeho úpravy a stvořil malou kapesní raketu.
Základem se stala sportovní verze GTI, která ve standardní konfiguraci poskytuje 192 koní z motoru 1.8 TSI. Ten generuje maximální točivý moment 320 Nm, jenže inženýři z ABT Sportsline navýšili výkon na 230 koní a 360 Nm točivého momentu.
Vzhledem k vyššímu výkonu je tohle Polo o dost rychlejší, protože sériové provedení zvládne zrychlení z 0-100 km / h za 6,7 sekundy. Jeho maximálka je pak položena u 236 km / h. Za kolik zvládne tyhle dvě disciplíny posílené Polo GTI nevíme, ABT to totiž odmítlo zatím prozradit.
Jen u zvýšení výkonu ale rozhodně nezůstalo. Technici ABT darovali autu sadu 18-palcových kol s pneumatikami 215/35 R18, dále pak střešní spoiler, nový tlumič výfuku a poupravené odpružení. To snižuje jeho světlou výšku o 25 mm na přední nápravě a o 30 mm vzadu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?