Německý tuner v Dähler Design si připravil zcela nový tuningový balíček pro nejnovější duo BMW X5 M a X6 M.
Je asi vysoce nepravděpodobné, že by někdo kdy řekl o X5 M a X6 M, že jim chybí výkon. Jenže ani tento fakt nebyl překážkou, že Dähler silně poladil jejich twin-turbo osmiválcový 4,4-litrový motor. Standardně totiž pohonná jednotka nabízí 575 koní a 750 Nm točivého momentu. Power kit tak navýšil tuhle hodnotu na 664 koní a 820 Nm.
Díky tomu se podařilo snížit čas sprintu z 0-100 km / h z 4,2 na 3,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost je navýšena z 250 km / h na 305 km / h. Pro ty, kteří chtějí ještě víc koní, Dahler nabízí i silnější kit číslo dvě, který zvyšuje výkon na 680 koní a 860 Nm. V tomto případě se sprint z nuly na stovku odehraje za pouhých 3,8 sekundy a maximálka je elektronicky omezena na 305 km / h.
Posílené duo X5 a X6 M byly navíc vybaveny optickým body kitem a řadou kol o velikosti 22- a 23 palců. Pro správný zvuk nechybí nerezový ocelový výfukový systém, nastavitelný podvozek a několik úprav interiéru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?