Německý tuner v Dähler Design si připravil zcela nový tuningový balíček pro nejnovější duo BMW X5 M a X6 M.
Je asi vysoce nepravděpodobné, že by někdo kdy řekl o X5 M a X6 M, že jim chybí výkon. Jenže ani tento fakt nebyl překážkou, že Dähler silně poladil jejich twin-turbo osmiválcový 4,4-litrový motor. Standardně totiž pohonná jednotka nabízí 575 koní a 750 Nm točivého momentu. Power kit tak navýšil tuhle hodnotu na 664 koní a 820 Nm.
Díky tomu se podařilo snížit čas sprintu z 0-100 km / h z 4,2 na 3,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost je navýšena z 250 km / h na 305 km / h. Pro ty, kteří chtějí ještě víc koní, Dahler nabízí i silnější kit číslo dvě, který zvyšuje výkon na 680 koní a 860 Nm. V tomto případě se sprint z nuly na stovku odehraje za pouhých 3,8 sekundy a maximálka je elektronicky omezena na 305 km / h.
Posílené duo X5 a X6 M byly navíc vybaveny optickým body kitem a řadou kol o velikosti 22- a 23 palců. Pro správný zvuk nechybí nerezový ocelový výfukový systém, nastavitelný podvozek a několik úprav interiéru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.