Německý tuner v Dähler Design si připravil zcela nový tuningový balíček pro nejnovější duo BMW X5 M a X6 M.
Je asi vysoce nepravděpodobné, že by někdo kdy řekl o X5 M a X6 M, že jim chybí výkon. Jenže ani tento fakt nebyl překážkou, že Dähler silně poladil jejich twin-turbo osmiválcový 4,4-litrový motor. Standardně totiž pohonná jednotka nabízí 575 koní a 750 Nm točivého momentu. Power kit tak navýšil tuhle hodnotu na 664 koní a 820 Nm.
Díky tomu se podařilo snížit čas sprintu z 0-100 km / h z 4,2 na 3,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost je navýšena z 250 km / h na 305 km / h. Pro ty, kteří chtějí ještě víc koní, Dahler nabízí i silnější kit číslo dvě, který zvyšuje výkon na 680 koní a 860 Nm. V tomto případě se sprint z nuly na stovku odehraje za pouhých 3,8 sekundy a maximálka je elektronicky omezena na 305 km / h.
Posílené duo X5 a X6 M byly navíc vybaveny optickým body kitem a řadou kol o velikosti 22- a 23 palců. Pro správný zvuk nechybí nerezový ocelový výfukový systém, nastavitelný podvozek a několik úprav interiéru.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.