Sedmý závod seriálu sprintrally Rally Jeseníky nabídl podobný scénář jako předchozí starty vítězky projektu Czech Women Talent DS3 R1 Lucie Červenkové. I v okolí Šternberku nestačila v Dámském poháru jen na Martinu Daňhelovou a počtvrté v sezoně skončila druhá.
Tým Gekon Racing nasadil vůz Citroën DS3 R1 tři týdny před startem sprintu v Jeseníkách na Barum rally, kde s ním zajel několik výtečných časů Adam Kobliha. Na tuto reputaci Lucie Červenková úspěšně navázala. Na mladou závodnici opět čekala zcela nová trať, jízdu navíc ještě ztížilo nevlídné počasí a množství vytahaného bláta a nečistot na trati.„Už při tréninku se mi tratě Rally Jeseníky líbily. Doposud nejvíce ze všech, na kterých jsem letos startovala,“ popsala své pocity Lucie Červenková.Vstup do závodu posádce Lucie Červenková – Tomáš Plachý ještě trochu zkomplikovat problém s interkomem v úvodním testu, ale do dalších kilometrů se problém odstranil a Lucie mohla pokračovat ve sbírání jezdeckých zkušeností.
„Opět se nejelo na suchu, proto jsem ráda, že jsem zvládla závodit i v tak zrádných podmínkách a výsledkem bylo opět druhé místo v Dámském poháru, což mě samozřejmě potěšilo,“ uvedla v cíli Lucie a pokračovala: „Ráda bych poděkovala za bezproblémový závod skvělému týmu a také spolujezdci. Zatím nás během sezony nepotkal žádný technický problém, což je skvělá vizitka ´er jedničky´.“„Do Jeseníků se rád vracím, tamní tratě jsou pěkné, ale také hodně zrádné. Letošní ročník navíc poznamenal déšť. Ale i s tím se Lucie dokázala vyrovnat a tentokrát nechala za sebou ve třídě i v Dámském poháru tradiční soupeře či soupeřky. Určitě zajela solidní standard,“ doplnil navigátor Tomáš Plachý.Vůz Citroën DS3 R1B se nyní představí na Rally Příbram, do jeho kokpitu opět usedne Adam Kobliha.
„Startem v Příbrami chci Adamovi vynahradit brzké odstoupení na Barumce, kde udělal vozu skvělou reklamu. Navíc už nyní je jasné, že pro příští sezonu bude oficiálně vypsána třída R1, což doufám pomůže rozvoji vozů této specifikace na českých tratích,“ odtajnil zajímavou informaci šéf stáje Gekon Racing a promotér Citroën Racing Trophy CZ Tomáš Pletka.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?