Sedmý závod seriálu sprintrally Rally Jeseníky nabídl podobný scénář jako předchozí starty vítězky projektu Czech Women Talent DS3 R1 Lucie Červenkové. I v okolí Šternberku nestačila v Dámském poháru jen na Martinu Daňhelovou a počtvrté v sezoně skončila druhá.
Tým Gekon Racing nasadil vůz Citroën DS3 R1 tři týdny před startem sprintu v Jeseníkách na Barum rally, kde s ním zajel několik výtečných časů Adam Kobliha. Na tuto reputaci Lucie Červenková úspěšně navázala. Na mladou závodnici opět čekala zcela nová trať, jízdu navíc ještě ztížilo nevlídné počasí a množství vytahaného bláta a nečistot na trati.„Už při tréninku se mi tratě Rally Jeseníky líbily. Doposud nejvíce ze všech, na kterých jsem letos startovala,“ popsala své pocity Lucie Červenková.Vstup do závodu posádce Lucie Červenková – Tomáš Plachý ještě trochu zkomplikovat problém s interkomem v úvodním testu, ale do dalších kilometrů se problém odstranil a Lucie mohla pokračovat ve sbírání jezdeckých zkušeností.
„Opět se nejelo na suchu, proto jsem ráda, že jsem zvládla závodit i v tak zrádných podmínkách a výsledkem bylo opět druhé místo v Dámském poháru, což mě samozřejmě potěšilo,“ uvedla v cíli Lucie a pokračovala: „Ráda bych poděkovala za bezproblémový závod skvělému týmu a také spolujezdci. Zatím nás během sezony nepotkal žádný technický problém, což je skvělá vizitka ´er jedničky´.“„Do Jeseníků se rád vracím, tamní tratě jsou pěkné, ale také hodně zrádné. Letošní ročník navíc poznamenal déšť. Ale i s tím se Lucie dokázala vyrovnat a tentokrát nechala za sebou ve třídě i v Dámském poháru tradiční soupeře či soupeřky. Určitě zajela solidní standard,“ doplnil navigátor Tomáš Plachý.Vůz Citroën DS3 R1B se nyní představí na Rally Příbram, do jeho kokpitu opět usedne Adam Kobliha.
„Startem v Příbrami chci Adamovi vynahradit brzké odstoupení na Barumce, kde udělal vozu skvělou reklamu. Navíc už nyní je jasné, že pro příští sezonu bude oficiálně vypsána třída R1, což doufám pomůže rozvoji vozů této specifikace na českých tratích,“ odtajnil zajímavou informaci šéf stáje Gekon Racing a promotér Citroën Racing Trophy CZ Tomáš Pletka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.