Štyridsaťtri bodový náskok v čele priebežného hodnotenia slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012 – Majstrovstvá Slovenska, ale aj v triede 2. S takýmto bodovým ziskom smeruje na Rally Košice posádka slovenského RUFA Šport Teamu.
„Dve víťazstvá, tri druhé miesta a jedno odstúpenie zo súťaže z dôvodu technickej poruchy. Celkovo šesť pekných, férových súťaží za nami, ktoré nám priniesli zisk stotridsaťpäť bodov. Toto je bilancia nášho tímu v tohtoročnej slovenskej rally sezóne. Za týmto výkonom je veľký kopec driny, či už samotnej posádky, ale aj všetkých členov nášho tímu. Máme veľkú šancu a určite nebudem hovoriť do vetra ak poviem, že všetku tú prácu by sme radi pretavili už v Košiciach do titulu absolútneho majstra v rally. Na tento moment sme čakali od roku 2006, kedy sa nám titul podarilo získať, potom sme stále boli druhý, či tretí a ja by som bol osobne veľmi rád, ak by sa nám to v tohtoročnej sezóne konečne opäť podarilo,“ odštartoval krátky rozhovor manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman. „Je síce pravda, že v posledných rokoch sa nám práve v Košiciach vždy v najrozhodujúcejšom momente postavilo šťastie chrbtom, ale pevne verím, že to takto nemôže ísť donekonečna.“
Ešte predtým, aby sa všetko to, čo povedal Ľubo Kleman splnilo, musí posádka slovenského RUFA Šport Teamu v zložení Grzegorz Grzyb – Daniel Siatkowski spoločne s vozidlom Peugeot 207 S2000 absolvovať úspešne nadchádzajúcu Rally Košice 2012, súťaž, ktorá je v rámci tohtoročného slovenského rally kalendáru zaradená ako piata v poradí. V rámci nej na všetkých účastníkov čaká trať o celkovej dĺžke päťstopäťdesiat kilometrov, ale aj trinásť rýchlostných skúšok, ktoré spoločne merajú stošesťdesiatštyri kilometrov. Odmenou pre súťažiacich na Rally Košice bude navyše dvojitá porcia bodov, ktoré majú možnosť získať v rámci hodnotenia seriálu.
„Jednoduché to vonkoncom nebude. V Košiciach sa bude bojovať zároveň v rámci troch šampionátov, čo sa samozrejme odrazilo aj v zozname prihlásených posádok, kde figuruje celkovo osemdesiatštyri posádok z troch krajín a sú medzi nimi naozaj veľmi rýchly jazdci, či už zo Slovenska, Poľska, ale aj Maďarska. Navyše zo skúseností vieme, že košické trate vedia byť veľmi zradné. Zatiaľ to síce podľa predpovede počasia vyzerá na suchú súťaž, ale to sa môže ešte ľahko otočiť, to sa nám v Košiciach už často stalo. V takom prípade vstúpi do hry aj náročná voľba pneumatík a preto nehovorme hop, kým sme nepreskočili. Na druhej strane môžem z mojej strany, ale aj Danielovej zodpovedne vyhlásiť, že urobíme všetko, čo bude v našich silách a pokúsime sa pre RUFA Šport získať titul už v Košiciach,“ dodal jazdec Grzegorz Grzyb.
O tom, či sa slovenskému RUFA Šport Teamu podarilo splniť stanovený cieľ sa dozvieme v sobotu (8.9.2012) o 17:00 hodine na cieľovej rampe Rally Košice 2012.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?