Brožura mapující historii Rally Bohemia připravena k prodeji

Sedláček, Josef - Maroušková, Zdenka
Sedláček, Josef - Maroušková, Zdenka , foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Petr Eliáš 3. července 2012 00:24
Sdílej:

Začátek července je období, kdy studentská obec začíná intenzivněji vnímat začínající prázdniny a obec motoristická start Rally Bohemia.

Přípravy jejího třicátého devátého ročníku pomalu vrcholí. Úroveň tohoto kultovního podniku v posledních letech pravidelně stoupá a hnacím motorem příznivého vývoje je bezpochyby Pavel Dušánek, předseda organizačního výboru.  Je to titěrná práce vyžadující trpělivost a diplomatický um. Pravou rukou šéfa organizátorů je ing. Jaroslav Mansfeld, syn jednoho ze strůjců slávy boleslavských soutěží nedávné minulosti a režiséra jejich nabitých startovních listin. Spojení schopností těchto dvou vrcholových manažerů je pro Bohemii živá voda. O tom, jak blahodárně působí, se přijeďte přesvědčit za necelý měsíc do okolí Mladé Boleslavi a do Jizerských hor, kudy tradičně trasa soutěže vede. K lákadlům letošního ročníku bude kromě kvalitního startovního pole, náročných rychlostních zkoušek, Historik Rally show a celodenního rodinného programu na závodišti v Sosnové, zcela jistě patřit i publikace o historii mladoboleslavské soutěže. Autory jsou Dan Porazil a Jiří Fryje.  

Z jakých materiálů jste při sestavování brožury čerpali?

„Jako základ posloužila kniha Rallye psaná srdcem, která mapuje historii soutěže mezi lety 1974 a 2007. K jejímu doplnění jsme využili své archivy a z nich dosud nepublikované fotografie, protože když vznikala výše zmíněná kniha, my dva jsme se ještě neznali.“

Není byť i stručné zmapování třiceti osmi ročníků na brožuru velké téma?

„Pustili jsme se do jejího sestavování a o velikosti obsahu jsme nijak neuvažovali. Že se počtem stránek diametrálně vzdalujeme pojmu brožura, jsme si uvědomili ani ne v polovině. Anglickým překladem se původně zamýšlené dílko obsahově zdvojnásobilo, ale vžité pojmenování mu zůstalo.“

Před námi teď leží rukopis hrubým odhadem o třech stovkách stran. To je konečná verze?

„Ano, to je konečná verze připravená pro tisk. Hrubý odhad je téměř přesný. Naše, dnes už v uvozovkách, brožura čítá 320 stran. Během necelého roku se nám podařilo dokončit zmapování historie Rallye Škoda a posléze Bohemia včetně kompletních výsledků způsobem u nás dosud ojedinělým, tedy soudě podle toho co u nás zatím o rally vyšlo a podle prvních reakcí. Chtěli bychom na tomto místě ještě jednou poděkovat šéfovi Bohemie, panu Dušánkovi, bez jeho podpory by cesta ke konečnému produktu byla opravdu složitá.“

Co kromě pobídky pana Dušánka vás k téhle práci motivuje?

„Pokud chceš slyšet, že zisk, jsi na špatné vlně. Mě docela určitě fakt, že jsem stál v roce 1974 u stadionu Sparty v Praze na Letné a sledoval technickou přejímku prvního ročníku Rallye Škoda a Dana to, že ho na boleslavské starty vozila jeho maminka v kočárku a on tak nasával atmosféru soutěže doslova přes dudlík.“

Poslední otázka a pro čtenáře ta nejdůležitější. Kde bude ono zmiňované dílko k dostání?

„Bude v prodeji ve velmi omezeném počtu na startu letošního ročníku Rallye Bohemia v Mladé Boleslavi a bude stát celkem příjemných 299 Kč.“

Nedá mi to, abych se nezeptal co dál, když za rok se pojede jubilejní 40. ročník?

„To je téma na další rozhovor. Rozhodně můžeme prozradit, že na nějakém překvapení už začínáme pracovat. Ona si to ta čtyřicetiletá dáma zaslouží a spolu s ní i její pravidelní návštěvníci. Díky současnému vedení soutěže máme ke zpracování historie zelenou, takže za rok by světlo světa mohlo spatřit něco zajímavého.“

Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka Škoda Auto, která vedle poskytnutí reprezentativního zázemí umožnila start i své tovární posádce s vozem Škoda Fabia S2000.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?