Mezitím, co Tomáš Kostka s Mirkem Houštěm nabírali síly na další závod rallysprintové sezóny, probíhaly usilovné práce na stavbě zbrusu nové CéČtyřky WRC. O tom, jestli Tom s Mirkem vyrazí v Krkonoších s Citroënem se dozvíte na následujících řádkách.
Zlínská posádka dokázala suverénně zvítězit při úvodních závodech na Vysočině a v Lužických horách. Při třetím rallysprintovém závodě útočili dokonce na hattrick. Více než polovinu soutěže dokázal Kostka držet krok s Romanem Krestou, který se na domácích tratích představil s Fordem Focus WRC. Do závěrečné sekce nastupoval okruhový specialista s minimálním odstupem za vedoucím Krestou. Strategie týmu byla jasná. Zbytečně neriskovat a připsat si tak maximální počet bodů. Jezdec fordu totiž v letošní sezóně neboduje v rámci jednodenních rally, a tak i v případě druhého místa by Kostka s Houštěm získali 30 bodů. Bohužel na předposlední RZ, nedaleko cílové fotobuňky posádka havarovala a musela ze soutěže odstoupit. Při nehodě došlo k rozsáhlým poškozením vozu. „Bohužel z bývalého vozu nešlo použít téměř nic. Tým tak musel sehnat ve Francii zbrusu novou karosérii a postavit další CéČtyřku. Za to jim samozřejmě patří velký dík,“ poděkoval týmu Tomáš Kostka.
V průběžném pořadí sice Kostka s Houštěm klesl na třetí místo, ale to se může o nadcházejícím víkendu opět změnit. Na vedoucího Romana Odložilíka ztrácí zlínský jezdec pouze sedm bodů. V případě vítězství by se tak osmadvacetiletý jezdec opět vrátil do čela rallysprintového šampionátu. Cesta za vítězstvím ale nebude nijak jednoduchá. Na startu se letos podruhé představí Matthias Kahle se Škodou Octavií WRC a chybět nebude ani Roman Odložilík. Ten ale tentokrát neusedne za volant speciálu WRC, ale měl by startovat se Škodou Fabia S2000. „Od začátku se budeme snažit jet co nejrychleji. Jen tak můžeme z hlavy úplně vymazat havárii z Kopné. Navíc jak jsem již jednou řekl. Sprinty jsou příliš krátké na to, abychom nějak taktizovali nebo začínali opatrně. Než se nadějete, je cíl. Není nač čekat. Uděláme maximum pro to, abychom si připsali letošní třetí vítězství a vrátili se do čela šampionátu. Ještě před závodem nás čeká test v okolí Mladé Boleslavi. Bude zapotřebí nastavit vůz na zdejší tratě a také bych chtěl právě tady získat v CéČtyřku další zkušenosti na jiném typu asfaltu,“ popsal předstartovní vyhlídky a přípravy jezdec Citroënu C4 WRC.
Tomáš Kostka měl v plánu opřed sezónou také starty v rámci okruhového šampionátu se starší specifikací vozu DTM. Za námi je již několik závodu, přesto jsme Tomáše na startu neviděli. „V letošní sezóně je pro mé partnery jednoznačnou prioritou rallysprintový šampionát a domácí Barum Rally,“ přiznal prioritní cíle Kostka.
Závěrem bychom chtěli jménem celého týmu pozvat všechny fanoušky motoristického sportu na Rally Krkonoše. Pokud by jim i tento závod byl málo, mohou v neděli přejet do Hradce Králové, kde se uskuteční další ročník populární Rallyshow.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.