Kostka s Houštěm na Krkonoše připraveni

Kostka, Tomáš
Kostka, Tomáš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Marek Felt 7. června 2012 21:55
Sdílej:

Mezitím, co Tomáš Kostka s Mirkem Houštěm nabírali síly na další závod rallysprintové sezóny, probíhaly usilovné práce na stavbě zbrusu nové CéČtyřky WRC. O tom, jestli Tom s Mirkem vyrazí v Krkonoších s Citroënem se dozvíte na následujících řádkách.

Zlínská posádka dokázala suverénně zvítězit při úvodních závodech na Vysočině a v Lužických horách. Při třetím rallysprintovém závodě útočili dokonce na hattrick. Více než polovinu soutěže dokázal Kostka držet krok s Romanem Krestou, který se na domácích tratích představil s Fordem Focus WRC. Do závěrečné sekce nastupoval okruhový specialista s minimálním odstupem za vedoucím Krestou. Strategie týmu byla jasná. Zbytečně neriskovat a připsat si tak maximální počet bodů. Jezdec fordu totiž v letošní sezóně neboduje v rámci jednodenních rally, a tak i v případě druhého místa by Kostka s Houštěm získali 30 bodů. Bohužel na předposlední RZ, nedaleko cílové fotobuňky posádka havarovala a musela ze soutěže odstoupit. Při nehodě došlo k rozsáhlým poškozením vozu. „Bohužel z bývalého vozu nešlo použít téměř nic. Tým tak musel sehnat ve Francii zbrusu novou karosérii a postavit další CéČtyřku.  Za to jim samozřejmě patří velký dík,“  poděkoval týmu Tomáš Kostka.

V průběžném pořadí sice Kostka s Houštěm klesl na třetí místo, ale to se může o nadcházejícím víkendu opět změnit. Na vedoucího Romana Odložilíka ztrácí zlínský jezdec pouze sedm bodů. V případě vítězství by se tak osmadvacetiletý jezdec opět vrátil do čela rallysprintového šampionátu. Cesta za vítězstvím ale nebude nijak jednoduchá. Na startu se letos podruhé představí Matthias Kahle se Škodou Octavií WRC a chybět nebude ani Roman Odložilík. Ten ale tentokrát neusedne za volant speciálu WRC, ale měl by startovat se Škodou Fabia S2000. „Od začátku se budeme snažit jet co nejrychleji. Jen tak můžeme z hlavy úplně vymazat havárii z Kopné. Navíc jak jsem již jednou řekl. Sprinty jsou příliš krátké na to, abychom nějak taktizovali nebo začínali opatrně. Než se nadějete, je cíl. Není nač čekat. Uděláme maximum pro to, abychom si připsali letošní třetí vítězství a vrátili se do čela šampionátu. Ještě před závodem nás čeká test v okolí Mladé Boleslavi. Bude zapotřebí nastavit vůz na zdejší tratě a také bych chtěl právě tady získat v CéČtyřku další zkušenosti na jiném typu asfaltu,“  popsal předstartovní vyhlídky a přípravy jezdec Citroënu C4 WRC.

Tomáš Kostka měl v plánu opřed sezónou také starty v rámci okruhového šampionátu se starší specifikací vozu DTM. Za námi je již několik závodu, přesto jsme Tomáše na startu neviděli. „V letošní sezóně je pro mé partnery jednoznačnou prioritou rallysprintový šampionát a domácí Barum Rally,“ přiznal prioritní cíle Kostka.

Závěrem bychom chtěli jménem celého týmu pozvat všechny fanoušky motoristického sportu na Rally Krkonoše. Pokud by jim i tento závod byl málo, mohou v neděli přejet do Hradce Králové, kde se uskuteční další ročník populární Rallyshow.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.