Mezitím, co Tomáš Kostka s Mirkem Houštěm nabírali síly na další závod rallysprintové sezóny, probíhaly usilovné práce na stavbě zbrusu nové CéČtyřky WRC. O tom, jestli Tom s Mirkem vyrazí v Krkonoších s Citroënem se dozvíte na následujících řádkách.
Zlínská posádka dokázala suverénně zvítězit při úvodních závodech na Vysočině a v Lužických horách. Při třetím rallysprintovém závodě útočili dokonce na hattrick. Více než polovinu soutěže dokázal Kostka držet krok s Romanem Krestou, který se na domácích tratích představil s Fordem Focus WRC. Do závěrečné sekce nastupoval okruhový specialista s minimálním odstupem za vedoucím Krestou. Strategie týmu byla jasná. Zbytečně neriskovat a připsat si tak maximální počet bodů. Jezdec fordu totiž v letošní sezóně neboduje v rámci jednodenních rally, a tak i v případě druhého místa by Kostka s Houštěm získali 30 bodů. Bohužel na předposlední RZ, nedaleko cílové fotobuňky posádka havarovala a musela ze soutěže odstoupit. Při nehodě došlo k rozsáhlým poškozením vozu. „Bohužel z bývalého vozu nešlo použít téměř nic. Tým tak musel sehnat ve Francii zbrusu novou karosérii a postavit další CéČtyřku. Za to jim samozřejmě patří velký dík,“ poděkoval týmu Tomáš Kostka.
V průběžném pořadí sice Kostka s Houštěm klesl na třetí místo, ale to se může o nadcházejícím víkendu opět změnit. Na vedoucího Romana Odložilíka ztrácí zlínský jezdec pouze sedm bodů. V případě vítězství by se tak osmadvacetiletý jezdec opět vrátil do čela rallysprintového šampionátu. Cesta za vítězstvím ale nebude nijak jednoduchá. Na startu se letos podruhé představí Matthias Kahle se Škodou Octavií WRC a chybět nebude ani Roman Odložilík. Ten ale tentokrát neusedne za volant speciálu WRC, ale měl by startovat se Škodou Fabia S2000. „Od začátku se budeme snažit jet co nejrychleji. Jen tak můžeme z hlavy úplně vymazat havárii z Kopné. Navíc jak jsem již jednou řekl. Sprinty jsou příliš krátké na to, abychom nějak taktizovali nebo začínali opatrně. Než se nadějete, je cíl. Není nač čekat. Uděláme maximum pro to, abychom si připsali letošní třetí vítězství a vrátili se do čela šampionátu. Ještě před závodem nás čeká test v okolí Mladé Boleslavi. Bude zapotřebí nastavit vůz na zdejší tratě a také bych chtěl právě tady získat v CéČtyřku další zkušenosti na jiném typu asfaltu,“ popsal předstartovní vyhlídky a přípravy jezdec Citroënu C4 WRC.
Tomáš Kostka měl v plánu opřed sezónou také starty v rámci okruhového šampionátu se starší specifikací vozu DTM. Za námi je již několik závodu, přesto jsme Tomáše na startu neviděli. „V letošní sezóně je pro mé partnery jednoznačnou prioritou rallysprintový šampionát a domácí Barum Rally,“ přiznal prioritní cíle Kostka.
Závěrem bychom chtěli jménem celého týmu pozvat všechny fanoušky motoristického sportu na Rally Krkonoše. Pokud by jim i tento závod byl málo, mohou v neděli přejet do Hradce Králové, kde se uskuteční další ročník populární Rallyshow.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?