Rallye Český Krumlov byla další soutěží, kde se bojovalo o body do Poháru Pirelli. Jezdci s těmito pneumatikami uspěli.
Rallye Český Krumlov v tomto roce slavila kulaté jubileum. 40 letou historií se nemůže pochlubit jen tak nějaká soutěž v České republice. Náročné tratě vedoucí krásnou jihočeskou přírodou i tento rok přivítaly kompletní domácí špičku rallysportu a připravily divákům hodně napínavou podívanou až do samého závěru.
S pneumatikami Pirelli vyrazilo do bojů v rámci Poháru tentokrát celkem 16 posádek. Největší pozornost se upírala na průběžně vedoucího jezdce kategorie dvoukolek, kterým byl Jan Černý. Ten i v Českém Krumlově odstartoval v Citroën Racing Trophy s Citroenem DS3 R3T a předpokládalo se, že bude opět udávat rychlost mezi dvoukolkami. Vše probíhalo podle předpokladů a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se stali nejrychlejší dvoukolkou při 40. Rallye Český Krumlov, zvítězili ve třídě 5 i v rámci Poháru Pirelli a na své konto si tak připsali cenných deset bodů, čímž se dostali do průběžného vedení Poháru.
Honzy Černého jsme se proto zeptali na jeho názor na pneumatiky Pirelli: „Po celou soutěž jsme měli obuté ty nejtvrdší pneumatiky Pirelli RX 5 a fungovaly skvěle. Během závodu jsme jich použili asi 12 kusů a dařilo se nám vyhnout se i defektům, které některé z našich soupeřů potrápily. Nemyslím si, že bych byl s konkurenční pneumatikou rychlejší. Spíš mě překvapuje, že na pneumatikách Pirelli nejede u nás víc jezdců. Pneumatika funguje perfektně a nezanedbatelná je její nižší cena proti konkurenci. Při Rally Mille Miglia v Itálii jsem viděl, že většina pole jede na pneumatikách Pirelli a Basso s nimi dokázal soutěž dokonce vyhrát,“ říká na adresu pneumatik Pirelli nejúspěšnější jezdec s pneumatikami této značky při 40. Rallye Český Krumlov, Honza Černý.
V popředí zájmu diváků jsou samozřejmě také silné a rychlé produkční vozy. Zde na pneumatikách Pirelli pravidelně závodí posádka Vojtěch Štajf se Subaru Impreza STI, která skončila v hodnocení třídy 3 v Českém Krumlově na sedmém místě. Znamenalo to pro ně ale vítězství v Poháru Pirelli v dané kategorii, kterým vyrovnali bodové konto Černého a Kohouta a o vedení v Poháru Pirelli se tedy průběžně dělí. Loňský vítěz Poháru Pirelli, Marcel Tuček skončil na Krumlově za Vojtou Štajfem, a tak si na své konto připsal prvních 14 bodů.
Třída 7 se stala v Poháru Pirelli kořistí posádky Hodaň – Hodaňová se Škodou Felicia KIT car. Mezi atmosférickými dvoulitry třídy 8 se radovala posádka Kraml – Kraml s Renaultem Clio Sport. Mezi šestnáctistovkami bylo zastoupení jezdců využívající pneumatiky Pirelli jako obvykle největší. Plný počet bodů si tentokrát odvezla posádka Hondy Civic VTI Pavel Pelech – Petr Vojta. Za nimi skončili Adam Kobliha s Karlem Žáčkem a třetí v rámci poháru skončili Zbyněk Baller – Martin Tomečka také s Hondou Civic. Mezi nejslabšími vozy vsadili na pneumatiky Pirelli Miroslav Fišer s Hynkem Středou s Dacií Logan a brali plný počet bodů.
Pohár Pirelli, který dává možnost vyniknout i posádkám se slabšími vozy a hodnotí úspěšnost ve třídě, pokračuje již příští víkend při rallysprintu v Krkonoších.
Foto: Rallyzone.cz/Tomáš Brčko Brázdil a Josef Vyšata
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.