Pneumatiky Pirelli dovezly Černého do vítězného cíle Rallye Český Krumlov

Rally Český Krumlov (CZE)
Rally Český Krumlov (CZE), foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
Petr Eliáš 4. června 2012 10:45
Sdílej:

Rallye Český Krumlov byla další soutěží, kde se bojovalo o body do Poháru Pirelli. Jezdci s těmito pneumatikami uspěli.

Rallye Český Krumlov v tomto roce slavila kulaté jubileum. 40 letou historií se nemůže pochlubit jen tak nějaká soutěž v České republice. Náročné tratě vedoucí krásnou jihočeskou přírodou i tento rok přivítaly kompletní domácí špičku rallysportu a připravily divákům hodně napínavou podívanou až do samého závěru. 

S pneumatikami Pirelli vyrazilo do bojů v rámci Poháru tentokrát celkem 16 posádek. Největší pozornost se upírala na průběžně vedoucího jezdce kategorie dvoukolek, kterým byl Jan Černý. Ten i v Českém Krumlově odstartoval v Citroën Racing Trophy s Citroenem DS3 R3T a předpokládalo se, že bude opět udávat rychlost mezi dvoukolkami. Vše probíhalo podle předpokladů a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se stali nejrychlejší dvoukolkou při 40. Rallye Český Krumlov, zvítězili ve třídě 5 i v rámci Poháru Pirelli a na své konto si tak připsali cenných deset bodů, čímž se dostali do průběžného vedení Poháru. 

Honzy Černého jsme se proto zeptali na jeho názor na pneumatiky Pirelli: „Po celou soutěž jsme měli obuté ty nejtvrdší pneumatiky Pirelli RX 5 a fungovaly skvěle. Během závodu jsme jich použili asi 12 kusů a dařilo se nám vyhnout se i defektům, které některé z našich soupeřů potrápily. Nemyslím si, že bych byl s konkurenční pneumatikou rychlejší. Spíš mě překvapuje, že na pneumatikách Pirelli nejede u nás víc jezdců. Pneumatika funguje perfektně a nezanedbatelná je její nižší cena proti konkurenci. Při Rally Mille Miglia v Itálii jsem viděl, že většina pole jede na pneumatikách Pirelli a Basso s nimi dokázal soutěž dokonce vyhrát,“ říká na adresu pneumatik Pirelli nejúspěšnější jezdec s pneumatikami této značky při 40. Rallye Český Krumlov, Honza Černý.  

V popředí zájmu diváků jsou samozřejmě také silné a rychlé produkční vozy. Zde na pneumatikách Pirelli pravidelně závodí posádka Vojtěch Štajf se Subaru Impreza STI, která skončila v hodnocení třídy 3 v Českém Krumlově na sedmém místě. Znamenalo to pro ně ale vítězství v Poháru Pirelli v dané kategorii, kterým vyrovnali bodové konto Černého a Kohouta a o vedení v Poháru Pirelli se tedy průběžně dělí. Loňský vítěz Poháru Pirelli, Marcel Tuček skončil na Krumlově za Vojtou Štajfem, a tak si na své konto připsal prvních 14 bodů. 

Třída 7 se stala v Poháru Pirelli kořistí posádky Hodaň – Hodaňová se Škodou Felicia KIT car. Mezi atmosférickými dvoulitry třídy 8 se radovala posádka Kraml – Kraml s Renaultem Clio Sport. Mezi šestnáctistovkami bylo zastoupení jezdců využívající pneumatiky Pirelli jako obvykle největší. Plný počet bodů si tentokrát odvezla posádka Hondy Civic VTI Pavel Pelech – Petr Vojta. Za nimi skončili Adam Kobliha s Karlem Žáčkem a třetí v rámci poháru skončili Zbyněk Baller – Martin Tomečka také s Hondou Civic. Mezi nejslabšími vozy vsadili na pneumatiky Pirelli Miroslav Fišer s Hynkem Středou s Dacií Logan a brali plný počet bodů. 

Pohár Pirelli, který dává možnost vyniknout i posádkám se slabšími vozy a hodnotí úspěšnost ve třídě, pokračuje již příští víkend při rallysprintu v Krkonoších.  

Foto: Rallyzone.cz/Tomáš Brčko Brázdil a Josef Vyšata

Stalo se
Novinky ze světa EV
Audi A6 e-tron Avant a Sportback (2024)

Elektrické Audi A6 e-tron v Česku. Jaké je?

Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

EU zřejmě zavede dotace na nákup elektromobilů

Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.

Trh s elektromobily
Ilustrační fotografie

Donald Trump vrací elektromobily zpět. Konec dotací a stopka emisním omezením

Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.

Zajímavosti
Sekční měření rychlosti se ukazuje být mnohem efektivnější než rychlostní kamery.

V Polsku můžete pořádně doplatit na tuto novinku. Hrozí pokuty až 15 tisíc

Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?