Rallye Český Krumlov byla další soutěží, kde se bojovalo o body do Poháru Pirelli. Jezdci s těmito pneumatikami uspěli.
Rallye Český Krumlov v tomto roce slavila kulaté jubileum. 40 letou historií se nemůže pochlubit jen tak nějaká soutěž v České republice. Náročné tratě vedoucí krásnou jihočeskou přírodou i tento rok přivítaly kompletní domácí špičku rallysportu a připravily divákům hodně napínavou podívanou až do samého závěru.
S pneumatikami Pirelli vyrazilo do bojů v rámci Poháru tentokrát celkem 16 posádek. Největší pozornost se upírala na průběžně vedoucího jezdce kategorie dvoukolek, kterým byl Jan Černý. Ten i v Českém Krumlově odstartoval v Citroën Racing Trophy s Citroenem DS3 R3T a předpokládalo se, že bude opět udávat rychlost mezi dvoukolkami. Vše probíhalo podle předpokladů a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se stali nejrychlejší dvoukolkou při 40. Rallye Český Krumlov, zvítězili ve třídě 5 i v rámci Poháru Pirelli a na své konto si tak připsali cenných deset bodů, čímž se dostali do průběžného vedení Poháru.
Honzy Černého jsme se proto zeptali na jeho názor na pneumatiky Pirelli: „Po celou soutěž jsme měli obuté ty nejtvrdší pneumatiky Pirelli RX 5 a fungovaly skvěle. Během závodu jsme jich použili asi 12 kusů a dařilo se nám vyhnout se i defektům, které některé z našich soupeřů potrápily. Nemyslím si, že bych byl s konkurenční pneumatikou rychlejší. Spíš mě překvapuje, že na pneumatikách Pirelli nejede u nás víc jezdců. Pneumatika funguje perfektně a nezanedbatelná je její nižší cena proti konkurenci. Při Rally Mille Miglia v Itálii jsem viděl, že většina pole jede na pneumatikách Pirelli a Basso s nimi dokázal soutěž dokonce vyhrát,“ říká na adresu pneumatik Pirelli nejúspěšnější jezdec s pneumatikami této značky při 40. Rallye Český Krumlov, Honza Černý.
V popředí zájmu diváků jsou samozřejmě také silné a rychlé produkční vozy. Zde na pneumatikách Pirelli pravidelně závodí posádka Vojtěch Štajf se Subaru Impreza STI, která skončila v hodnocení třídy 3 v Českém Krumlově na sedmém místě. Znamenalo to pro ně ale vítězství v Poháru Pirelli v dané kategorii, kterým vyrovnali bodové konto Černého a Kohouta a o vedení v Poháru Pirelli se tedy průběžně dělí. Loňský vítěz Poháru Pirelli, Marcel Tuček skončil na Krumlově za Vojtou Štajfem, a tak si na své konto připsal prvních 14 bodů.
Třída 7 se stala v Poháru Pirelli kořistí posádky Hodaň – Hodaňová se Škodou Felicia KIT car. Mezi atmosférickými dvoulitry třídy 8 se radovala posádka Kraml – Kraml s Renaultem Clio Sport. Mezi šestnáctistovkami bylo zastoupení jezdců využívající pneumatiky Pirelli jako obvykle největší. Plný počet bodů si tentokrát odvezla posádka Hondy Civic VTI Pavel Pelech – Petr Vojta. Za nimi skončili Adam Kobliha s Karlem Žáčkem a třetí v rámci poháru skončili Zbyněk Baller – Martin Tomečka také s Hondou Civic. Mezi nejslabšími vozy vsadili na pneumatiky Pirelli Miroslav Fišer s Hynkem Středou s Dacií Logan a brali plný počet bodů.
Pohár Pirelli, který dává možnost vyniknout i posádkám se slabšími vozy a hodnotí úspěšnost ve třídě, pokračuje již příští víkend při rallysprintu v Krkonoších.
Foto: Rallyzone.cz/Tomáš Brčko Brázdil a Josef Vyšata
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.