Rallye Český Krumlov byla další soutěží, kde se bojovalo o body do Poháru Pirelli. Jezdci s těmito pneumatikami uspěli.
Rallye Český Krumlov v tomto roce slavila kulaté jubileum. 40 letou historií se nemůže pochlubit jen tak nějaká soutěž v České republice. Náročné tratě vedoucí krásnou jihočeskou přírodou i tento rok přivítaly kompletní domácí špičku rallysportu a připravily divákům hodně napínavou podívanou až do samého závěru.
S pneumatikami Pirelli vyrazilo do bojů v rámci Poháru tentokrát celkem 16 posádek. Největší pozornost se upírala na průběžně vedoucího jezdce kategorie dvoukolek, kterým byl Jan Černý. Ten i v Českém Krumlově odstartoval v Citroën Racing Trophy s Citroenem DS3 R3T a předpokládalo se, že bude opět udávat rychlost mezi dvoukolkami. Vše probíhalo podle předpokladů a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se stali nejrychlejší dvoukolkou při 40. Rallye Český Krumlov, zvítězili ve třídě 5 i v rámci Poháru Pirelli a na své konto si tak připsali cenných deset bodů, čímž se dostali do průběžného vedení Poháru.
Honzy Černého jsme se proto zeptali na jeho názor na pneumatiky Pirelli: „Po celou soutěž jsme měli obuté ty nejtvrdší pneumatiky Pirelli RX 5 a fungovaly skvěle. Během závodu jsme jich použili asi 12 kusů a dařilo se nám vyhnout se i defektům, které některé z našich soupeřů potrápily. Nemyslím si, že bych byl s konkurenční pneumatikou rychlejší. Spíš mě překvapuje, že na pneumatikách Pirelli nejede u nás víc jezdců. Pneumatika funguje perfektně a nezanedbatelná je její nižší cena proti konkurenci. Při Rally Mille Miglia v Itálii jsem viděl, že většina pole jede na pneumatikách Pirelli a Basso s nimi dokázal soutěž dokonce vyhrát,“ říká na adresu pneumatik Pirelli nejúspěšnější jezdec s pneumatikami této značky při 40. Rallye Český Krumlov, Honza Černý.
V popředí zájmu diváků jsou samozřejmě také silné a rychlé produkční vozy. Zde na pneumatikách Pirelli pravidelně závodí posádka Vojtěch Štajf se Subaru Impreza STI, která skončila v hodnocení třídy 3 v Českém Krumlově na sedmém místě. Znamenalo to pro ně ale vítězství v Poháru Pirelli v dané kategorii, kterým vyrovnali bodové konto Černého a Kohouta a o vedení v Poháru Pirelli se tedy průběžně dělí. Loňský vítěz Poháru Pirelli, Marcel Tuček skončil na Krumlově za Vojtou Štajfem, a tak si na své konto připsal prvních 14 bodů.
Třída 7 se stala v Poháru Pirelli kořistí posádky Hodaň – Hodaňová se Škodou Felicia KIT car. Mezi atmosférickými dvoulitry třídy 8 se radovala posádka Kraml – Kraml s Renaultem Clio Sport. Mezi šestnáctistovkami bylo zastoupení jezdců využívající pneumatiky Pirelli jako obvykle největší. Plný počet bodů si tentokrát odvezla posádka Hondy Civic VTI Pavel Pelech – Petr Vojta. Za nimi skončili Adam Kobliha s Karlem Žáčkem a třetí v rámci poháru skončili Zbyněk Baller – Martin Tomečka také s Hondou Civic. Mezi nejslabšími vozy vsadili na pneumatiky Pirelli Miroslav Fišer s Hynkem Středou s Dacií Logan a brali plný počet bodů.
Pohár Pirelli, který dává možnost vyniknout i posádkám se slabšími vozy a hodnotí úspěšnost ve třídě, pokračuje již příští víkend při rallysprintu v Krkonoších.
Foto: Rallyzone.cz/Tomáš Brčko Brázdil a Josef Vyšata
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?