Rallye Český Krumlov byla další soutěží, kde se bojovalo o body do Poháru Pirelli. Jezdci s těmito pneumatikami uspěli.
Rallye Český Krumlov v tomto roce slavila kulaté jubileum. 40 letou historií se nemůže pochlubit jen tak nějaká soutěž v České republice. Náročné tratě vedoucí krásnou jihočeskou přírodou i tento rok přivítaly kompletní domácí špičku rallysportu a připravily divákům hodně napínavou podívanou až do samého závěru.
S pneumatikami Pirelli vyrazilo do bojů v rámci Poháru tentokrát celkem 16 posádek. Největší pozornost se upírala na průběžně vedoucího jezdce kategorie dvoukolek, kterým byl Jan Černý. Ten i v Českém Krumlově odstartoval v Citroën Racing Trophy s Citroenem DS3 R3T a předpokládalo se, že bude opět udávat rychlost mezi dvoukolkami. Vše probíhalo podle předpokladů a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se stali nejrychlejší dvoukolkou při 40. Rallye Český Krumlov, zvítězili ve třídě 5 i v rámci Poháru Pirelli a na své konto si tak připsali cenných deset bodů, čímž se dostali do průběžného vedení Poháru.
Honzy Černého jsme se proto zeptali na jeho názor na pneumatiky Pirelli: „Po celou soutěž jsme měli obuté ty nejtvrdší pneumatiky Pirelli RX 5 a fungovaly skvěle. Během závodu jsme jich použili asi 12 kusů a dařilo se nám vyhnout se i defektům, které některé z našich soupeřů potrápily. Nemyslím si, že bych byl s konkurenční pneumatikou rychlejší. Spíš mě překvapuje, že na pneumatikách Pirelli nejede u nás víc jezdců. Pneumatika funguje perfektně a nezanedbatelná je její nižší cena proti konkurenci. Při Rally Mille Miglia v Itálii jsem viděl, že většina pole jede na pneumatikách Pirelli a Basso s nimi dokázal soutěž dokonce vyhrát,“ říká na adresu pneumatik Pirelli nejúspěšnější jezdec s pneumatikami této značky při 40. Rallye Český Krumlov, Honza Černý.
V popředí zájmu diváků jsou samozřejmě také silné a rychlé produkční vozy. Zde na pneumatikách Pirelli pravidelně závodí posádka Vojtěch Štajf se Subaru Impreza STI, která skončila v hodnocení třídy 3 v Českém Krumlově na sedmém místě. Znamenalo to pro ně ale vítězství v Poháru Pirelli v dané kategorii, kterým vyrovnali bodové konto Černého a Kohouta a o vedení v Poháru Pirelli se tedy průběžně dělí. Loňský vítěz Poháru Pirelli, Marcel Tuček skončil na Krumlově za Vojtou Štajfem, a tak si na své konto připsal prvních 14 bodů.
Třída 7 se stala v Poháru Pirelli kořistí posádky Hodaň – Hodaňová se Škodou Felicia KIT car. Mezi atmosférickými dvoulitry třídy 8 se radovala posádka Kraml – Kraml s Renaultem Clio Sport. Mezi šestnáctistovkami bylo zastoupení jezdců využívající pneumatiky Pirelli jako obvykle největší. Plný počet bodů si tentokrát odvezla posádka Hondy Civic VTI Pavel Pelech – Petr Vojta. Za nimi skončili Adam Kobliha s Karlem Žáčkem a třetí v rámci poháru skončili Zbyněk Baller – Martin Tomečka také s Hondou Civic. Mezi nejslabšími vozy vsadili na pneumatiky Pirelli Miroslav Fišer s Hynkem Středou s Dacií Logan a brali plný počet bodů.
Pohár Pirelli, který dává možnost vyniknout i posádkám se slabšími vozy a hodnotí úspěšnost ve třídě, pokračuje již příští víkend při rallysprintu v Krkonoších.
Foto: Rallyzone.cz/Tomáš Brčko Brázdil a Josef Vyšata
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.