Na štart druhého podujatia tohtoročného seriálu DMACK Tyres Rally postavil košický CMM mediasport dvojicu súťažných posádok. V rámci Raklly Tríbeč sa obom veľmi dobre na tratiach darilo a do cieľa dorazili na najvyšších priečkach svojich tried.
V triede 3, čo sú vozidlá bývalej triedy N4, sa v Topoľčanoch tlačilo dohromady trinásť súťaženia chtivých posádok zo štyroch krajín Európy. Medzi nimi aj biely Mitsubishi Lancer EVO IX s veľkým nápisom CMM na bočných dverách a s menami posádky Tomáš Ondrej – Adam Gömöri.
Tomáš s Adamom sa už od prvej rýchlostnej skúšky zaradili medzi najrýchlejšie posádky nielen vo svojej triede, ale aj v celkovom hodnotení, kde im po prvej sekcii súťaže patrilo siedme miesto a v samotnej triede 6 druhé. Od druhej sekcie, čiže od štvrtej rýchlostnej skúšky im síce stále patrilo siedme miesto absolútneho poradia, v triede však už kraľovali a vedenie udržali napriek dobiedzajúcej konkurencii až do cieľa. „Pred súťažou som s víťazstvom v triede ani nepočítal, keďže sa tu stretla veľmi rýchla konkurencia hlavne zo strany poľskej a českej konkurencie. Som spokojný, akurát viem, že v budúcnosti to bude ešte ťažšieV jednom som sedel ja s Adamom, v druhom Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom, ktorí ma svojim výkonom veľmi prekvapili a v treťom Vlasto Majerčák s Marcelom Kollárikom. Tých trošku prenasledovali nejaké drobné poruchy, ale nakoniec prišli až do cieľa,“ povedal spokojný Tomáš Ondrej po prejazde cieľovou rampou.
Úplne iný súboj zažila druhá posádka CMM mediasport, Marek Žeňuch – Vojtech Bačinský na Nissane Sunny v triede F3. V tejto triede sa na štart postavila dvojica súťažiacich a keďže jediná konkurenčná posádka v priebehu súťaže odstúpila, Marek s Vojtom boli jediný zástupcovia triedy na cieľovej rampe. „Sme tu, došli sme až do cieľa čo ma uspokojilo. V priebehu súťaže nás trochu potrápil intercom a jeden defekt. Je pravda, že ak by sme išli bez akýchkoľvek problémov, nič by sa nezmenilo, ale asi by sme mali lepší pocit,“ zhodnotil svoje snaženie Marek Žeňuch.
Spokojnosť s výsledkom svojich posádok vyjadril aj tímový manažér, Martin Markovič: „Táto súťaž bola nielen pekná, ale aj poriadne napínavá. Keď sa Tomáš dostal na vedúcu pozíciu v triede 3, želal som si už iba jediné, aby bol koniec súťaže. Bol to pre náš tím veľký víkend a ja by som chcel chlapcom poďakovať za ich výkon. Bolo to fakt super.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?