Na štart druhého podujatia tohtoročného seriálu DMACK Tyres Rally postavil košický CMM mediasport dvojicu súťažných posádok. V rámci Raklly Tríbeč sa obom veľmi dobre na tratiach darilo a do cieľa dorazili na najvyšších priečkach svojich tried.
V triede 3, čo sú vozidlá bývalej triedy N4, sa v Topoľčanoch tlačilo dohromady trinásť súťaženia chtivých posádok zo štyroch krajín Európy. Medzi nimi aj biely Mitsubishi Lancer EVO IX s veľkým nápisom CMM na bočných dverách a s menami posádky Tomáš Ondrej – Adam Gömöri.
Tomáš s Adamom sa už od prvej rýchlostnej skúšky zaradili medzi najrýchlejšie posádky nielen vo svojej triede, ale aj v celkovom hodnotení, kde im po prvej sekcii súťaže patrilo siedme miesto a v samotnej triede 6 druhé. Od druhej sekcie, čiže od štvrtej rýchlostnej skúšky im síce stále patrilo siedme miesto absolútneho poradia, v triede však už kraľovali a vedenie udržali napriek dobiedzajúcej konkurencii až do cieľa. „Pred súťažou som s víťazstvom v triede ani nepočítal, keďže sa tu stretla veľmi rýchla konkurencia hlavne zo strany poľskej a českej konkurencie. Som spokojný, akurát viem, že v budúcnosti to bude ešte ťažšieV jednom som sedel ja s Adamom, v druhom Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom, ktorí ma svojim výkonom veľmi prekvapili a v treťom Vlasto Majerčák s Marcelom Kollárikom. Tých trošku prenasledovali nejaké drobné poruchy, ale nakoniec prišli až do cieľa,“ povedal spokojný Tomáš Ondrej po prejazde cieľovou rampou.
Úplne iný súboj zažila druhá posádka CMM mediasport, Marek Žeňuch – Vojtech Bačinský na Nissane Sunny v triede F3. V tejto triede sa na štart postavila dvojica súťažiacich a keďže jediná konkurenčná posádka v priebehu súťaže odstúpila, Marek s Vojtom boli jediný zástupcovia triedy na cieľovej rampe. „Sme tu, došli sme až do cieľa čo ma uspokojilo. V priebehu súťaže nás trochu potrápil intercom a jeden defekt. Je pravda, že ak by sme išli bez akýchkoľvek problémov, nič by sa nezmenilo, ale asi by sme mali lepší pocit,“ zhodnotil svoje snaženie Marek Žeňuch.
Spokojnosť s výsledkom svojich posádok vyjadril aj tímový manažér, Martin Markovič: „Táto súťaž bola nielen pekná, ale aj poriadne napínavá. Keď sa Tomáš dostal na vedúcu pozíciu v triede 3, želal som si už iba jediné, aby bol koniec súťaže. Bol to pre náš tím veľký víkend a ja by som chcel chlapcom poďakovať za ich výkon. Bolo to fakt super.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.